gustav Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Håper det er greit at jeg bruker dette forumet. Måtte på jobben for å få tilgang på internett, og må derfor ha svar fort. Har installert hovedkortet og bl.a. amd xp2200. Så langt jeg kan se har alt skjedd i forhold til det som står i manualen. Bør også nevne at jeg har 360 w strømforsyning. Når jeg glad og fornøyd skal starte maskinen, ser jeg at vifta til cpu drar igang, men etter 1-2 sekunder stopper alt og istedenfor kommer det en illevarslende alarm. Glad for alle forslag som kommer, slik at jeg kan ta de med hjem og test ut. Mulig jeg har glemt noen vitale opplysninger? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 hei, her er mulighetene for feil mange! Er du en erfaren "bygger"? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 hei, her er mulighetene for feil mange!Er du en erfaren "bygger"? Har gjort det en gang tidligere med vellykket resultat. Kan litt om det meste innen "data". Ikke kjempeerfaren. Har desverre ikke anledning til å sjekke fortløpende hvis jeg får mange gode forslag. Får bare samle dem alle, og håpe på at noen har gitt meg løsningen når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 du gir oss lite å gå på. Jeg har det samme hovedkortet og det virket ganske rett fram å montere. Erfaringsmessig kan det være lurt å gjennomgå hele prossesen på nytt for å sjekke at alt er satt på rett plass osv. Det er ikke måtte på hvilken idiotiske tabber jeg har gjort opp igjennom årene i iveren etter å teste min nye hardware. Hvis viften starter så begynner vi å nærme oss ram, hardisk evt. BIOS innstillinger. Regenr med at skjermen er svart? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 du gir oss lite å gå på. Regenr med at skjermen er svart? Ja, dette er vel et problem som kan ha flere mulige løsninger. Er egentlig klar over det. Det gikk så fort at skjermen ikke rakk annet enn å forbli svart. Det jeg håpet på var, at det lille jeg har gitt av info kanskje kunne føre til at det ringte en bjelle hos erfarne byggere. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har du prøvd å resette bios? Kan være at det ikke er turtallsavlesning på vifta, slik at rotasjonshastigheten rapporteres til 0 (null) i bios, og dermed får du automatisk "shut-down" for at ingenting skal skades. Dette kan også skje hvis du har vifte med lav rotasjonshastighet. Ville uansett kontrollert at alt er riktig montert, og prøvd å resette bios. Sjekk også manualen som fulgte med, du finner ofte en "beep-guide" der, som kan fortelle deg hva pipinga betyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå