spincher Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! Noen som har erfaring angående et alternativt OS på PS3'en? F.eks. XP? Tenker å prøve selv... Positive ting / Negative ting? Fordeler / ulemper ? osv. Rop ut! - Spincher Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har installert Linux Ubuntu Feisty fawn, bruker deg egentlig ikke noe særlig, for meg var det iallfall bortkastet plass, stress å skifte fra Linux - ps3 - Linux - ps3 hele tiden Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg ser potensiale i torrent-tracking og codecs til maskinen som står tilkoblet TV'en. Hvorvidt det er mulig å få x264-komprimerte ting til å spille av riktig er ikke jeg sikker på. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Linux på PS3 er ganske ubrukelig spør du meg. Det kjører ikke direkte, men under PS3 OS. I tillegg får det heller ikke tilgang på alle SPU'ene så det virker som man kjører Linux på en gammel 486. RSX chippen er også utilgjengelig, grafikk må kjøre på framebuffer som ser stygt ut og er ekstra treigt. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Var det ikke noen som holder på å utvikle en Linux versjon som klarte å bruke RSX chippen fordet om? Leste en nyhet om det for ikke lenge siden Edit, innlegg nr 800 Endret 3. januar 2008 av Ascubal Lenke til kommentar
arokh Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det ga rå tilgang til RSX ja, men fins ingen driver uansett så den er ubrukelig annet enn til homebrew. Dessuten ble det hullet patcha i 2.10 firmware. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Finnest en Linux som er laget for PS3: http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/ Fordeler: Du får en stilegående pc som er fin til bruk av torrent og opplastning og den slags Ulemper: Ytelse, du får kun ca 250mb ram, og 2 kjerner. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Man har da tilgang til 6 kjerner? Man får jo lastet ned Cell SDK gratis for å leke seg med dem, samt tutorials for Cell-programmering på PS3 fra IBM. Man har vel dog ingen operativsystemer som drar nytte av dem, så det er opp til communityet å få utnyttet dem i programmer. Er jo blant annet et spu-medialib-prosjekt for å få bra ytelse på HD-filmer o.l. Ytelsen er ikke fantastisk, men om man kjører en Linux-distribusjon med XFCE er den god nok til mange slags bruk. Videoavspilling, NES- og SNES-emulator og web-surfing i Firefox fungerer absolutt godt nok. Endret 5. januar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Yellow Dog Linux gir deg bare 2 så det ut som. (Ja, jeg rotet meg litt bort men jeg snakket om fordelen/ulempene til Yellow Dog Linux) Lenke til kommentar
arokh Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Yellow Dog Linux er basert på en meget gammel distribusjon og er såvidt vedlikeholdt. Den bruker en ekstremt ustabil versjon av enlightenment som default, som kræsjer støtt og stadig. Yellowdog er en døende distribusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå