Aiven Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg tar bare utgangspunkt i at 90% av alt som er produsert av musikk de siste årene er enten lagd av svarte, eller sterkt influert av noe som er lagd av svarte. Jeg sier ikke at alle er det, men at et folkeslag som har fått til så mye musikalsk, kan neppe være så dumme. En annen ting du kan prøve en gang, er å snakke med en afrikaner. Om du tør Ja det kan du si: Alle ganster rap er 100% svart søppel musikk. Derimot er alle andre katagorier som: film-musikk (svart insiprert?), klassisk (svart?) Nei.. Skal du diskutere, må du komme med noe konkret for dine påstander.. Svart inspirert... Det kan virke som du har gått glipp av mye i din negerfrykt. Jeg må si at din sjangeroppramsing så langt har vært noe fattig, Barokk, Romantikk, Wien-klassisme, film musikk og klassisk. Til din informasjon, så er de 3 første delsjangre av den siste. Videre er film musikk ikke noen sjanger, men en kan tilhøre en hvilken som helst annet sjanger, ergo har du så langt klart å komme opp med en sjanger. Og denne er ganske riktig ikke så afrikansk influert. Noe som kanskje kan varme en forfrosset nordboer er litt Bob Marley, eller litt god gammel Harlem jazz. Anbefaler også å sjekke ut litt ekte hip-hop, om du ikke føler det blir for smart for deg. Du har jo tydeligvis kjennskap til engelsk, i og med at du skriver nasjonaliteter med stor bokstav. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Det kan virke som du har gått glipp av mye i din negerfrykt. Tja. Jeg har vært i kommunalmusikk/griegakademiet for 11år (som musikkelev). Jeg har hørt mye rart. Second: Hva vet du om meg? Jeg må si at din sjangeroppramsing så langt har vært noe fattig, Barokk, Romantikk, Wien-klassisme, film musikk og klassisk. Til din informasjon, så er de 3 første delsjangre av den siste. Videre er film musikk ikke noen sjanger, men en kan tilhøre en hvilken som helst annet sjanger, ergo har du så langt klart å komme opp med en sjanger. Og denne er ganske riktig ikke så afrikansk influert. Noe som kanskje kan varme en forfrosset nordboer er litt Bob Marley, eller litt god gammel Harlem jazz. Anbefaler også å sjekke ut litt ekte hip-hop, om du ikke føler det blir for smart for deg. Du har jo tydeligvis kjennskap til engelsk, i og med at du skriver nasjonaliteter med stor bokstav. Jazz, blues, reggaes, hip-hop og rap har afrikanske røtter. Ellers har de svarte bidratt lite til kunst og musikk. Om det reflektere en bedre intelligens? Tviler sterkt på. Endret 29. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Uansett, så har de "svarte" bidratt "marginalt/minimalt" innen i kunst og musikk Det blir for dumt Vaio. Litt må du vel ha fått med deg av musikkhistorien på 1900-tallet? Eller sitter du fast i barokken? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Orker ikke lese alle postene, men når statsledere går ut og sier de har vasket seg godt etter sex med HIVsmittede begynner man å lure. Eller tvinger man til å dritte på do? (ser link) Uansett, så har de "svarte" bidratt "marginalt/minimalt" innen i kunst og musikk Det blir for dumt Vaio. Litt må du vel ha fått med deg av musikkhistorien på 1900-tallet? Eller sitter du fast i barokken? Nei, jeg er ganske oppdatert. Og kan si at de svarte har bidratt marginalt innen i musikk og kunst, også etter 1900tallet. Din "inteligente" klassiske musikk er dønn kjedelig. Når man liksom må bruke mesteparten av tiden på å analysere HVA man hører, sier jeg neitakk. Jepp. Its hard... Its very hard! To use the brain... Endret 29. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) De har sikkert bidratt med mye, men å konkludere at de svarte er super intelligent innen musikk, er dønn galt. Din "inteligente" klassiske musikk er dønn kjedelig. Når man liksom må bruke mesteparten av tiden på å analysere HVA man hører, sier jeg neitakk. Forøvrig er det noen der ute som har samme innfallsvinkel når det gjelder "inteligent" bildekunst. Forstår man ikke bildet man beskuer, er det liksom "fin" kunst. Word man Det kan virke som du har gått glipp av mye i din negerfrykt. Tja. Jeg har vært i kommunalmusikk/griegakademiet for 11år (som musikkelev). Jeg har hørt mye rart. Second: Hva vet du om meg? 1. At du ikke kan skrive (i 11 år?). 2. At du er veldig opptatt av at negere er dumme (og mindreverdige?). Jeg må si at din sjangeroppramsing så langt har vært noe fattig, Barokk, Romantikk, Wien-klassisme, film musikk og klassisk. Til din informasjon, så er de 3 første delsjangre av den siste. Videre er film musikk ikke noen sjanger, men en kan tilhøre en hvilken som helst annet sjanger, ergo har du så langt klart å komme opp med en sjanger. Og denne er ganske riktig ikke så afrikansk influert. Noe som kanskje kan varme en forfrosset nordboer er litt Bob Marley, eller litt god gammel Harlem jazz. Anbefaler også å sjekke ut litt ekte hip-hop, om du ikke føler det blir for smart for deg. Du har jo tydeligvis kjennskap til engelsk, i og med at du skriver nasjonaliteter med stor bokstav. Jazz, blues, reggaes, hip-hop og rap har afrikanske røtter. Ellers har de svarte bidratt lite til kunst og musikk. Om det reflektere en bedre intelligens? Tviler sterkt på. Hva med rock 'n' roll /m subgenrer og sjangre som bygger på rock 'n' roll? Til å ha trasket på musikkskoler i 11 år, vet du lite om musikk. Tviler sterkt på ja. Endret 29. januar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
toysegutten Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Rocken er kanskje ikke verdt å nevne den, da Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) 1. At du ikke kan skrive (i 11 år?).2. At du er veldig opptatt av at negere er dumme (og mindreverdige?). Jeg har aldri påstått at de er mindreverdige, men har jeg skrevet mot dine dine latterlige utsagner. Det er du som påsto at de svarte er super smarte pga. de "kan" musikk. Endret 29. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hva med rock 'n' roll /m subgenrer og sjangre som bygger på rock 'n' roll? Til å ha trasket på musikkskoler i 11 år, vet du lite om musikk. Tviler sterkt på ja. Only blacks????? Rock and roll emerged as a defined musical style in America in the 1950s, though elements of rock and roll can be seen in rhythm and blues records as far back as the 1920s. Early rock and roll combined elements of blues, boogie woogie, jazz and rhythm and blues, and is also influenced by traditional folk music, gospel music, black and white, and country and western. Going back even further, rock and roll can trace a foundational lineage to the old Five Points district of mid-19th century New York City, the scene of the first fusion of heavily rhythmic African shuffles and sand dances with melody driven European genres, particularly the Irish jig[citation needed]. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det er du som påsto at de svarte er super smarte pga. de "kan" musikk. De lager i alle fall fengende musikk som selger bra og folket vil ha. Det samme kan man vel ikke si om din "inteligente_tolk_og_analyser_meg_ihjel" musikk? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Det er du som påsto at de svarte er super smarte pga. de "kan" musikk. De lager i alle fall fengende musikk som selger bra og folket vil ha. Var dette et intelligent svar for intelligens? Eller et intelligens svar på intelligent? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Var dette et intelligent svar for intelligens? Eller et intelligens svar på intelligent? Var først og fremst et usnobbede svar. Men "vi" lever vel i to forskjellige verdener, de av oss som synes musikk skal være lystbetont, glad, nynbart, -og de andre som anser musikk som en intelektuell øvelse i teknikk og fingerferdigheter. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Populæritetsmening er ikke vitenskapelig. Men å finne opp nye ord er det? subgenrer Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Når man sitter og håpløst benekter den dype påvirkningen afrikanske røttene hadde for musikken så begynner man å bevege seg ut i territorie der man bare ønsker å trakassere. Kanskje du burde sjekke denne siden før du begynner å sette spørsmålstegn ved intelligensen til svarte? http://www.blackinventor.com/ Mange av de tingene som har vært med å skape vårt samfunn, kommer fra svarte oppfinnere. Men du får jo bare holde på dine flotte fordommer? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Når man sitter og håpløst benekter den dype påvirkningen afrikanske røttene hadde for musikken så begynner man å bevege seg ut i territorie der man bare ønsker å trakassere. Kanskje du burde sjekke denne siden før du begynner å sette spørsmålstegn ved intelligensen til svarte? http://www.blackinventor.com/ Mange av de tingene som har vært med å skape vårt samfunn, kommer fra svarte oppfinnere. Men du får jo bare holde på dine flotte fordommer? Tja. Mener du da Homo Sapiens vandret ut i fra kontinenten afrika? I såfall stammer ALT fra afrika.. Hva med kinesiske? Jødiske? Endret 30. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Når man sitter og håpløst benekter den dype påvirkningen afrikanske røttene hadde for musikken så begynner man å bevege seg ut i territorie der man bare ønsker å trakassere. Kanskje du burde sjekke denne siden før du begynner å sette spørsmålstegn ved intelligensen til svarte? http://www.blackinventor.com/ Mange av de tingene som har vært med å skape vårt samfunn, kommer fra svarte oppfinnere. Men du får jo bare holde på dine flotte fordommer? Tja. Mener du da Homo Sapiens vandret ut i fra kontinenten afrika? I såfall stammer ALT fra afrika.. Hva med kinesiske? Jødiske? http://www.aftenposten.no/livet/article1812377.ece Tja, korrekt det kanskje. Men benekter du at de siste hundre årene har musikken vår blitt definert, preget og inspirert av den svarte musikken? Og du kunne jo kanskje kikket på den linken? Noen kommentarer? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Populæritetsmening er ikke vitenskapelig. Men å finne opp nye ord er det? subgenrer Define: subgenre Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Var først og fremst et usnobbede svar. Men "vi" lever vel i to forskjellige verdener, de av oss som synes musikk skal være lystbetont, glad, nynbart, -og de andre som anser musikk som en intelektuell øvelse i teknikk og fingerferdigheter. Musikk er absolutt forskjellige verdener. Nå har jeg fallt litt ut av hva som diskuteres, men musikk er slettes ikke begrenset til å være lystbetont, glad og nynbart. Hører på masse musikk som er i direkte motsettning til denne beskrivelse. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er du som påsto at de svarte er super smarte pga. de "kan" musikk. De lager i alle fall fengende musikk som selger bra og folket vil ha.... Hvis afrikanere skulle være mindre smarte enn andre så er vel det et argument for at hvis musikken de lager selger bra så er det tegn på at flere folk er mindre smarte nå en tidligere. Noe som kunne støttes ved at det virker som folk med høy utdanning og over gjennomsnittlig IQ får færre unger enn 'dumme' folk. (eeeeek, the dummies are taking over) Men, ikke ta denne posten for seriøst da. Det er litt spøk Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 "Jasså" Det var allt du klarte å svare? Vel, du hever deg betydelig fra tidligere dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå