Gå til innhold

Rasisme eller fakta? Er Afrikanere dummere enn folkflest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den sangen ruler, men hva faen har den med faktumet at enkelte raser og etnisiteter scorer generelt lavere på IQ-tester?

At jeg mener at hele diskusjonen er et resultat av fremmedfrykt. Dessuten, hva ville musikk vært uten afrikanere? Det er veldig snevert å måle hvor dumt et menneske etter IQ. Det finnes mange flere typer intelligens enn IQ, en av dem er den musikalske.

Lenke til kommentar

hmm, det er da en alment aksepter ting at kinesere er gjennomsnitlig lavere enn nordmenn.. Hvorfor kan det ikke være forskjell i andre ting som i stor grad bestemmes av gener?

Tingen med IQmålinger er ikke at slike målinger er gale i seg selv, men heller at noen trekker konklusjoner målingene ikke gir grunnlag for. Si at nordmenn i gjennomsnitt hadde mindre IQ enn kinesere. Hva så? Det spiller da ingen rolle for noe som helst. Pga befolkningstall er ville det vært langt flere med høy IQ i kina enn det finnes nordmenn :) Tingen er vel at de fleste ikke har helt klart for seg hva IQ tester måler, og hvordan det kan gi seg utslag.

og sånn btw. Musikk uten afrikanere hadde fortsatt vært musikk. (hva hadde lyrikk vært uten marsboere? ;))

Lenke til kommentar
og sånn btw. Musikk uten afrikanere hadde fortsatt vært musikk. (hva hadde lyrikk vært uten marsboere? ;))

Men den ville ikke vært det den er i dag. Til tross for de svartes relativt lave andel av verdens befolkning, har de bidratt voldsomt til den musikalske utviklingen de siste 100 årene. Det er bevis nok på intelligens for min del.

Lenke til kommentar
ok, la oss si påstanden om at afrikanere er "dummere" er sann slik det hevdes, -hva slags nytte har vi av den kunnskapen? Hva nyttig kan det brukes til?

Man kan bruke den til å se på hvordan gener påvirker IQ og hvilke gener som gjør det. Man kan bruke det i propeganda. Det finnes sikkert bruksområder innen markedsføring osv..

Uansett så er forskjellen relativt liten om den er der. Ellers ville man enkelt merke at det var forskjell uten noen tester.

Lenke til kommentar
Men den ville ikke vært det den er i dag...

Meget mulig, men ingen ville vist om det siden det er umulig å vite hva som kunne ha skjedd. Litt som at vi ikke vet hvordan lyrikken vår hadde vært om det hadde funnets marsboere.

Hadde vel vært valget mellom knuffedans med nazzene og Luciano Pavarotti. Ikke et stygt ord om Pavarotti, men i 9/10 tilfeller foretrekker jeg musikk med mer sjel.

Lenke til kommentar

hvis det ikke var afrikanere til å gi den sjel som du mener så kunne du heller ikke vite at du foretrakk det. Jeg vet ikke om jeg liker frukten zxdkjfablfkhb fordi jeg ikke har smakt den (og fordi den ikke finnes). På samme måte ville ikke du vist at du ville foretrekke noe du ikke viste eksisterte om ikke afrikanere hadde eksistert (om du skjønner hva jeg mener).

Endret av noob11
Lenke til kommentar
hvis det ikke var afrikanere til å gi den sjel som du mener så kunne du heller ikke vite at du foretrakk det. Jeg vet ikke om jeg liker frukten zxdkjfablfkhb fordi jeg ikke har smakt den (og fordi den ikke finnes). På samme måte ville ikke du vist at du ville foretrekke noe du ikke viste eksisterte om ikke afrikanere hadde eksistert (om du skjønner hva jeg mener).

Men uansett er afrikanere noen råtasser på musikk, noe som jeg personlig setter som et helt klart tegn på intelligens. Skulle ønske jeg hadde noe negerblod i årene ;)

Lenke til kommentar
Men uansett er afrikanere noen råtasser på musikk, noe som jeg personlig setter som et helt klart tegn på intelligens. Skulle ønske jeg hadde noe negerblod i årene ;)

Hvis du mener ganster-rap: Jojo mother fucker bitchass Hoes, er et tegn på intelligent. Da setter jeg også spørsmål på ditt.

Hva med alt andre musikk sjangere?: Barokk, Romantikk, Wien-klassisme?

Gi meg "en" svart komponist.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hvis du mener ganster-rap: Jojo mother fucker bitchass Hoes, er et tegn på intelligent. Da setter jeg også spørsmål på ditt.

Ekte rasister hører vel bare på klassisk. :p Om du mener gangster rap er det eneste svarte har bidratt med til musikk, så bør du nok ikke uttale deg om musikk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ekte rasister hører vel bare på klassisk. :p Om du mener gangster rap er det eneste svarte har bidratt med til musikk, så bør du nok ikke uttale deg om musikk i det hele tatt.

De har sikkert bidratt med mye, men å konkludere at de svarte er super intelligent innen musikk, er dønn galt.

Lenke til kommentar

De har sikkert bidratt med mye, men å konkludere at de svarte er super intelligent innen musikk, er dønn galt.

Jeg tar bare utgangspunkt i at 90% av alt som er produsert av musikk de siste årene er enten lagd av svarte, eller sterkt influert av noe som er lagd av svarte. Jeg sier ikke at alle er det, men at et folkeslag som har fått til så mye musikalsk, kan neppe være så dumme. En annen ting du kan prøve en gang, er å snakke med en afrikaner. Om du tør :D

edit: Ja, afrikaner skrives med liten a på norsk, akkurat som nordmann. Så har du lært noe i dag også.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Jeg tar bare utgangspunkt i at 90% av alt som er produsert av musikk de siste årene er enten lagd av svarte, eller sterkt influert av noe som er lagd av svarte. Jeg sier ikke at alle er det, men at et folkeslag som har fått til så mye musikalsk, kan neppe være så dumme. En annen ting du kan prøve en gang, er å snakke med en afrikaner. Om du tør :D

Ja det kan du si: Alle ganster rap er 100% svart søppel musikk.

Derimot er alle andre katagorier som: film-musikk (svart insiprert?), klassisk (svart?)

Nei.. Skal du diskutere, må du komme med noe konkret for dine påstander..

Svart inspirert... :lol:

Lenke til kommentar

Din "inteligente" klassiske musikk er dønn kjedelig. Når man liksom må bruke mesteparten av tiden på å analysere HVA man hører, sier jeg neitakk.

Forøvrig er det noen der ute som har samme innfallsvinkel når det gjelder "inteligent" bildekunst. Forstår man ikke bildet man beskuer, er det liksom "fin" kunst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...