Gå til innhold

360 takket for seg. Garanti i butikk?


juletred

Anbefalte innlegg

360'en takket for seg tidligere idag. Jeg vet at jeg skal ringe microsoft kundeservice for å få DHL til å hente boxen, men skal prøve å levere den tilbake i butikken først for å se hvordan det går. Jeg kjøpte den brukt, men har kvittering og den ble kjøpt i fedruar 2007 på en EB-games butikk i Moss. Det jeg lurer på er om jeg får brukt garantien på en EB-games butikk et annet sted i landet, eller må det vere på den butikken den ble kjøpt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte min på ebgames for 1 måned siden. Beskjeden jeg fikk der var at første måndeden skulle jeg forholde meg til dem hvis noe skulle skje, etter det skulle jeg henvende meg til microsoft. Det er totalt bullshit, er butikken som har ansvaret så bare dra dit og stå på krava!

Lenke til kommentar
Kjøpte min på ebgames for 1 måned siden. Beskjeden jeg fikk der var at første måndeden skulle jeg forholde meg til dem hvis noe skulle skje, etter det skulle jeg henvende meg til microsoft. Det er totalt bullshit, er butikken som har ansvaret så bare dra dit og stå på krava!

 

Okey, men er det det samme hvilken eb-games butikk jeg går til eller må det vere den samme som den ble kjøpt i?

Lenke til kommentar
Det skal ikke trenge å være den samme butikken. Det er i det minste ikke sånn med andre kjeder.

 

Noen som har peiling på om jeg vil få noe utav å stikke til Eb-games da, om jeg evt. vil få en ny maskin på stedet? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Kjøpte min på ebgames for 1 måned siden. Beskjeden jeg fikk der var at første måndeden skulle jeg forholde meg til dem hvis noe skulle skje, etter det skulle jeg henvende meg til microsoft. Det er totalt bullshit, er butikken som har ansvaret så bare dra dit og stå på krava!

 

Okey, men er det det samme hvilken eb-games butikk jeg går til eller må det vere den samme som den ble kjøpt i?

 

Ja det skal være det samme hvilken butikk du bruker i og med at dette er kjedekonsept.

 

Men sånn sett så tror jeg ikke det vil lønne seg. Du kan jo alltids høre med de om du kan få en boks mens du venter på at din skal bli reparert, men det tviler jeg sterkt på at du får.

Uansett så vil du spare masse tid på å kontakte microsoft selv. Så viss du ikke får erstatningskonsoll så ta med deg box'en igjen og send den til microsoft på egen hånd. Det vil gå kjappere.

Lenke til kommentar
Kjøpte min på ebgames for 1 måned siden. Beskjeden jeg fikk der var at første måndeden skulle jeg forholde meg til dem hvis noe skulle skje, etter det skulle jeg henvende meg til microsoft. Det er totalt bullshit, er butikken som har ansvaret så bare dra dit og stå på krava!

 

Helt riktig. Butikken kan ikke fraskrive seg annsvaret med at produsenten tar seg av reklamasjon. Det er butikken du har kjøpt varen av og de er lovpålagt å hjelpe deg.

 

Men om de gir deg ny box med en gang eller bare tar seg av returen til MS for reperasjon for deg er noe helt annet...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg leverte inn min på Lefdal når den tok kvelden. Som de selv sa, var de pålagt å ta i mot reparasjonen, men det ville gå raskere om jeg kontaktet Microsoft selv. Det eneste de kunne gjøre for meg er å ta hånd om leveringen til DHL etc (noe de også gjorde).

 

Synes det var greit nok å levere den der jeg kjøpte den, og det tok ikke noe særlig lenger tid enn om jeg hadde gjort det selv. Fikk også lånt en annen Xbox i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Butikken hvor maskinen er kjøpt har plikt til å hjelpe deg når feilen oppstår innenfor garantiperioden. Det som er litt rart er att noen butikker "låner" ut en reserve mens andre butikker som faktisk er i samme kjede ikke gjør dette. Selv fikk jeg ikke lånt meg en når min tok kvelden, men har begynt med å straffe dem ved å kjøpe spill i andre butikker og kommer til å fortsette med dette

Lenke til kommentar

Lefdal var ikke helt villig i mitt tilfelle heller. Men i forbrukerkjøpsloven, §30 står denne teksten:

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

I mitt tilfelle bruker jeg Xboxen til Media Center, og er avskåret fra TV dersom jeg ikke har den i hus - uten å flytte tv eller kontakter. Dermed fikk jeg også låne en av de så lenge. I tillegg var det ingen kostnad for dem å låne meg en fra hylla, som ble levert tilbake i samme stand - med alle klistrelapper, poser etc. intakt.

 

Såpass greie kan man de være, om man spør pent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...