Mrs.Riot Skrevet 2. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Syns denne lille "broen" her er så søt så jeg prøvde å ta noen bilder av den og gjøre de litt spennende med litt små fiksings i et program jeg fikk med kamera. Kamera er Canon 350 D med Tamron Tele Macro 70-300 mm objektiv. EXIF: Til alle bildene f/5 eksponering 1/100 sek ISO-100 Brennvidde 70 mm Største blender åpning Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Er ikke veldig imponert over dette, ihvertfall ikke ved tanke på hva jeg vet man kan få til med det kameraet og man setter seg litt inn i det. På det midterste bildet kan jeg se noe jeg tror er refleksjoner, eller strå? Synes også at bildene var litt uskarpe (ihvertfall litt merkelig fokuspunkt), i tillegg til at motivet ikke var særlig spennende. Jeg ville heller prøvd å lekt litt med perspektiv og komposisjon, så kanskje du kan gjøre motiver interessant. Synes det midterste bildet var best, alt i alt, også fordi det har et blåskjær som gir en bedre følelse av snøen og kulden. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Det uskarpe er pga hjemme siden min som bare laster bilde opp i den str så blir det krympet og da blir det uskarpt. Ellers så er det strå i veien ja, ikke så mye jeg kunne gjøre med de når jeg satt mitt i en myr full av strå, hehe. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Hvorfor skriver du f/5 i EXIF-en for deretter å skrive største blenderåpning? Synes heller det ikke var særlig spennende bilder. Som Glisevask sier; jobb litt med komposisjon. Kunne fått til mer spennende vinkler og perspektiver her. Lenke til kommentar
tness Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Tja, ble vel heller ikke så veldig imponert, men siste utgaven var vel den beste, men 1 og 3 var vel ganske så like til dere andre, har en del av bildene som ble postet for lenge siden forsvunnet i bildekritikk tråden? hadde noen bilder posta som jeg ikke finne igjen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 I IPB (forumapplikasjonen HW kjører) har en funksjon som "pruner" tråder som er så og så gamle og jeg tror den er aktivert her med tydeligvis for liten margin. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Verken pent eller spennende, manipulasjonene trekker ytterligere ned. Lenke til kommentar
tness Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Kanskje noen av moderatorene leser dette og øker dette parameteret i denne gruppa. Greit å kunne bla litt tilbake i gammle bildetråder. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor skriver du f/5 i EXIF-en for deretter å skrive største blenderåpning? Synes heller det ikke var særlig spennende bilder. Som Glisevask sier; jobb litt med komposisjon. Kunne fått til mer spennende vinkler og perspektiver her. Vet ikke hva jeg skal skrive jeg... Bare tar med det jeg tror er viktigst. Er EXIF liksom forkortelse for eksponering osv bare på engelsk? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Vet ikke hva jeg skal skrive jeg... Bare tar med det jeg tror er viktigst. Er EXIF liksom forkortelse for eksponering osv bare på engelsk? EXIF står for Exchangeable Image File Format. Men når me spør etter EXIF her på forumet, så spør ein etter Blender åpning, lukker hastighet, ISO-hastighet, brennvidde, hvilket kamera, og hvilket objektiv. Det er vel stort sett ikke mer enn dette folk lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå