Gå til innhold

BK: Vinter bro over en elv

Anbefalte innlegg

Syns denne lille "broen" her er så søt så jeg prøvde å ta noen bilder av den og gjøre de litt spennende med litt små fiksings i et program jeg fikk med kamera. Kamera er Canon 350 D med Tamron Tele Macro 70-300 mm objektiv.

EXIF:

Til alle bildene

f/5

eksponering 1/100 sek

ISO-100

Brennvidde 70 mm

Største blender åpning

Desember2007%20811.JPG-for-web-large.jpg

Desember2007%20812.JPG-for-web-large.jpg

Desember2007%20813.JPG-for-web-large.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke veldig imponert over dette, ihvertfall ikke ved tanke på hva jeg vet man kan få til med det kameraet og man setter seg litt inn i det. På det midterste bildet kan jeg se noe jeg tror er refleksjoner, eller strå?

Synes også at bildene var litt uskarpe (ihvertfall litt merkelig fokuspunkt), i tillegg til at motivet ikke var særlig spennende.

Jeg ville heller prøvd å lekt litt med perspektiv og komposisjon, så kanskje du kan gjøre motiver interessant. Synes det midterste bildet var best, alt i alt, også fordi det har et blåskjær som gir en bedre følelse av snøen og kulden.

Lenke til kommentar

Tja, ble vel heller ikke så veldig imponert, men siste utgaven var vel den beste, men 1 og 3 var vel ganske så like

til dere andre, har en del av bildene som ble postet for lenge siden forsvunnet i bildekritikk tråden? hadde noen bilder posta som jeg ikke finne igjen

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver du f/5 i EXIF-en for deretter å skrive største blenderåpning?

Synes heller det ikke var særlig spennende bilder. Som Glisevask sier; jobb litt med komposisjon. Kunne fått til mer spennende vinkler og perspektiver her.

Vet ikke hva jeg skal skrive jeg... Bare tar med det jeg tror er viktigst. Er EXIF liksom forkortelse for eksponering osv bare på engelsk?

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal skrive jeg... Bare tar med det jeg tror er viktigst. Er EXIF liksom forkortelse for eksponering osv bare på engelsk?

EXIF står for Exchangeable Image File Format.

Men når me spør etter EXIF her på forumet, så spør ein etter Blender åpning, lukker hastighet, ISO-hastighet, brennvidde, hvilket kamera, og hvilket objektiv. Det er vel stort sett ikke mer enn dette folk lurer på. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...