Gå til innhold

Moms på varer over 200kr per vare eller samlet?

Anbefalte innlegg

Spørsmålet ligger vel egentlig i topic, men lurer på om jeg kan handle flere produkter til en verdi av for eksempel 150 kr, for så da og slippe å betale moms?

Eller gjelder dette med momsen for hver levering?

Slik at samlet pris må være under 200kr uansett.

Skal handle fra play.com om det hjelper noe =)

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver forsendelse skal inneholde varer med verdi under 200 kroner for å kunne slippe unna mva.

Dersom det er to forsendelser á 199 NOK skal de i utgangspunktet gli glatt igjennom. Derimot har jeg hørt rykter om at Posten noen ganger har "samlet opp" forskjellige leveringer (dersom disse ankommer samme dag) for å regne de som én. Det blir feil.

Play.com? Har hørt at de sender èn og èn til Norge? Kan være at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
OK. Men da satser jeg på en samlet levering da =)

som nevnt tidligere i tråden, når det gjelder play.com behøver du ikke bekymre deg for det.

De sender alle produkter som egne forsendelser, nettopp for at du skal slippe sånne ting som å betale extra mva for produktene.

Hvis du ser etter så har play.com fri frakt på alle sine produkter, og derfor ville det vært meningsløst å sende samlede leveringer, siden folk da bare ville bestillt et produkt om gangen for å få det delt opp.

Lenke til kommentar

Play.com er raske til å sende ut varene de har på lager, men dersom du bestiller varer de ikke har på lager, tar det som regel laaaang tid før de får dem inn igjen. Tror jeg venta 2 måneder en gang på en film som var ganske ny, og som de hadde hatt på lager.

Lenke til kommentar
Når du bestiller et sted der frakt ikke er inkl er det fortsatt vareverdi til 200 kr som gjelder. Ved vareverdi over dette legges frakten til det totale beløpet som skal avgiftsberegnes, dvs vareverdi+frakt ganger 1,25

Da betyr det at jeg skal ikke betale mva ettersom totalbeløp inkl frakt ble 202kr, men selve varen koster ca 160kr.

Lenke til kommentar
Når du bestiller et sted der frakt ikke er inkl er det fortsatt vareverdi til 200 kr som gjelder. Ved vareverdi over dette legges frakten til det totale beløpet som skal avgiftsberegnes, dvs vareverdi+frakt ganger 1,25

Da betyr det at jeg skal ikke betale mva ettersom totalbeløp inkl frakt ble 202kr, men selve varen koster ca 160kr.

Helt riktig, ingen mva så lenge varen kun koster 160.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...