E}{IT Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Hei Har nettopp kjøpt ny 46 lcd tv og tenkte jeg skulle legge 4 tusenlapper i et anlegg. Jeg har brukt 3 måneder å lese meg opp før å forstå alt som er bra og ikke bra med tv men årker rett og slett ikke dette med lyd. Håper noen kunne tipse meg om et bra anlegg til max 4000. Skal bruke det til å se på film, ps3 og høre litt musikk. Er så noob at jeg må bare spørre om alle anlegg vil funke til en uanstt tv? Har sett på disse to som jeg regner med dere vil slakte Sony hjemmekino JVC hjemmekino Er åpen for stereo også så lenge det er komplett pakke å jeg slipper å kjøpe deler Endret 2. januar 2008 av E}{IT Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hei Har nettopp kjøpt ny 46 lcd tv og tenkte jeg skulle legge 4 tusenlapper i et anlegg. Jeg har brukt 3 måneder å lese meg opp før å forstå alt som er bra og ikke bra med tv men årker rett og slett ikke dette med lyd. Håper noen kunne tipse meg om et bra anlegg til max 4000. Skal bruke det til å se på film, ps3 og høre litt musikk. Er så noob at jeg må bare spørre om alle anlegg vil funke til en uanstt tv? Har sett på disse to som jeg regner med dere vil slakte Sony hjemmekino JVC hjemmekino Er åpen for stereo også så lenge det er komplett pakke å jeg slipper å kjøpe deler Tror ikke det der er så bra akuratt.. Ville heller ambefalt deg å bruke 6000 kr og en tur på finn.no. Kan vinne MYE fint der. Og ja.. Alle anlegg som selges i dag vil kunne brukes til å koble på en tv så du får tv-sound eller AUX noe så fint som det heter!!! :!: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324288 Dette er jo fint. Men det kan jo hende du ikke har alt av penger og har ett budsjett å gå etter. men det er verdt å titte på. Her får du også HDMI som gir deg mye bedre biler en scart. for du har vell HDMI på den nye tv`n din!??? Endret 3. januar 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Seff, men ser at de fleste kommer med hdmi inngang. Hvordan må du egentlig koble når du skal ha tv, surround og ps3 sammen alt med hdmi? En hdmi fra ps3'en i tven og en i anlegget? Blir en del hdmi kabler... Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Seff, men ser at de fleste kommer med hdmi inngang. Hvordan må du egentlig koble når du skal ha tv, surround og ps3 sammen alt med hdmi? En hdmi fra ps3'en i tven og en i anlegget? Blir en del hdmi kabler... Hmm. Åssen skal jeg forklare dette da tro. hehe Det du må gjøre er: 1, Sette ps3 HDMI kabalen i tv`n. 2, Ta å kjøpe en audio kabel med scart som skal gå fra tv`n til anlegget!. (rød og hvit, eventuelt svarte punkter som skal inn i forsterkern/DVD`n. 3, Sette anlegget på aux eller tv sound og Wips det er lyd. hehe. Da får du lyd i høytalerne da du speller på ps3 og når du ser en rå film på tv3 f.eks. Noe du ikke skjønte så si ifra. svarer deg gjerne i morgen. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Yes, er med på den. Men ser ikke helt hvorfor hdmi inngang til anlegget er en fordel... Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Yes, er med på den. Men ser ikke helt hvorfor hdmi inngang til anlegget er en fordel... HDMI til anlegget har vel ikke noe med saken og gjøre. HDMI på dvd spillern jeg tenkte på.. gir jo mye bedre bildekvalitet enn en dårlig scart kontakt. Eller det er det jeg syns i hvertfall??? Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Yes, er med på den. Men ser ikke helt hvorfor hdmi inngang til anlegget er en fordel... HDMI til anlegget har vel ikke noe med saken og gjøre. HDMI på dvd spillern jeg tenkte på.. gir jo mye bedre bildekvalitet enn en dårlig scart kontakt. Eller det er det jeg syns i hvertfall??? jeg ser også etter det samme som trådstarter her, ser han også har ps3 som meg, så derfor vil jeg tro at dvd spilleren ikke er så viktig eller noe særlig behov for den, men få best mulig surround anlegg til den prisen, uavhengig av ossen dvd spiller som følger med Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Yes, er med på den. Men ser ikke helt hvorfor hdmi inngang til anlegget er en fordel... HDMI til anlegget har vel ikke noe med saken og gjøre. HDMI på dvd spillern jeg tenkte på.. gir jo mye bedre bildekvalitet enn en dårlig scart kontakt. Eller det er det jeg syns i hvertfall??? jeg ser også etter det samme som trådstarter her, ser han også har ps3 som meg, så derfor vil jeg tro at dvd spilleren ikke er så viktig eller noe særlig behov for den, men få best mulig surround anlegg til den prisen, uavhengig av ossen dvd spiller som følger med Jo du sier no smart der!.. så langt tenkte jeg faktsik ikke. ps3`n funker jo KJEMPE bra som DVD og CD spiller. Jeg bruker jo min til det. hehe. Men da ambefaler jeg å gå til inkjøp av disse f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307655 OG En forsterker http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343500 Det blir jo 4000 med frakt tenker jeg. Et kjempe bra tips fra min side som er mye bedre en den pakka som trådstarter kom med her oppe. Da får man jo hel souround. og ønsker man mer TRØKK eterhvert så kan man jo kjøpe seg en subwoofer til en tusing og man har en komplett anlegg til både film,musikk og spill. :!: Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Dette var ikke dårlig. Trodde ikke jeg kunne klare å kjøpe enkelt komponenter for å få et komplett anlegg til under 5000kr. Jeg kjøper sub i samme slengen. Men vet du om alt av ledninger følger med eller må man kjøpe det? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Dette var ikke dårlig. Trodde ikke jeg kunne klare å kjøpe enkelt komponenter for å få et komplett anlegg til under 5000kr. Jeg kjøper sub i samme slengen. Men vet du om alt av ledninger følger med eller må man kjøpe det? Ledninger følger dessverre ikke med. Men hvis du bor i nærheten av biltema så får du jo høyttaler ledninger nesten gratis! Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Dette var ikke dårlig. Trodde ikke jeg kunne klare å kjøpe enkelt komponenter for å få et komplett anlegg til under 5000kr. Jeg kjøper sub i samme slengen. Men vet du om alt av ledninger følger med eller må man kjøpe det? Ledninger følger dessverre ikke med. Men hvis du bor i nærheten av biltema så får du jo høyttaler ledninger nesten gratis! Mhm, så jeg trenger altså ledning til hver av høytalerne som skal gå til reciver. Også må jeg ha ledning fra reciver til tven.. Hva med sub'en da? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Dette var ikke dårlig. Trodde ikke jeg kunne klare å kjøpe enkelt komponenter for å få et komplett anlegg til under 5000kr. Jeg kjøper sub i samme slengen. Men vet du om alt av ledninger følger med eller må man kjøpe det? Ledninger følger dessverre ikke med. Men hvis du bor i nærheten av biltema så får du jo høyttaler ledninger nesten gratis! Mhm, så jeg trenger altså ledning til hver av høytalerne som skal gå til reciver. Også må jeg ha ledning fra reciver til tven.. Hva med sub'en da? Ledningene som går fra høyttaler til reciver er jo vanli høyttaler ledninger. Fra reciver til tvn da kjøper du tv sound kabel. Og til suben er jeg ikke sikker på hva heter faktisk.. kanskje noen andre her på forumet vet hva denne kabalen heter? Det er jo en slags lyd kabel. eventuelt kan du jo kjøpe alt fra den sia du skal handle på å!?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå