Gå til innhold

Trening ved hjelp av elektronisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, meget skeptisk til at noe sånt kan funke...det er snakk om elektroimpulser fra en maskin som blir drevet av 2 batterier som er på størreslen av en ert... kjenner en som kjøpte det beltet, (ikke akkurat den modellen der) og det var kun en smertefull opplevelse...

nei er nok kun hard trening som hjelper her gitt ;)

Lenke til kommentar

Første først: Jeg har ingen anelse om hvordan muskler bygges så dette er kun gjettverk:

De støtene man får er veldig kortvarige og hyppige. For å bygge muskler så trenger du en belastning som varer lenger og ikke gjentas så ofte.

Derfor tror jeg slike elektroniske aparater kan hjelpe til med å forbrenne fett men jeg er skeptisk til at de kan ha en stor effekt på bygging av muskler.

Edit: Typo

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Dersom man anser og bruker disse apparatene som et vanlig treningsapparat, dvs med et fast opplegg og i et fast interval, tror eg nok at de har en god effekt. Men, slik som eg tenker, er at de som kjøper disse er som regel de samme som ikke har nok selvkontroll eller tolmodighet til å gjennomføre et treningsprogram på et treningsstudio, og fortsette med det etter manglende resultater. Dermed sier jo resultatet seg selv.

Lenke til kommentar
Første først: Jeg har ingen anelse om hvordan muskler bygges så dette er kun gjettverk:

De støtene man får er veldig kortvarige og hyppige. For å bygge muskler så trenger du en belastning som varer lenger og ikke gjentas så ofte.

Derfor tror jeg slike elektroniske aparater kan hjelpe til med å forbrenne fett men jeg er skeptisk til at de kan ha en stor effekt på bygging av muskler.

Edit: Typo

kan ikke brenne fett ved og putte denne på magen, fett kan IKKE punktforbrennes.... synts det er rett og slett er farlig og bruke sånne elektroniske ting på kroppen, hvis du skal trene de øverste magemusklene så er det ikke langt fra hjertet, kan umulig være bra for hjertet og få slike elektriske impulser bare noen centimeter fra seg

jeg kjøpte sånn pads som man fester på kroppen for lenge siden, vet ikke hvor mye effekt det har, men musklene jobber jo når man bruker dem, så noe må det være godt for.

tror de kan være bra til massasje, men det synts jeg er det eneste bruksområdet også

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Nei, det der er bullshit. Hvis ikke hadde jo ikke f.eks vektløftere trengt å trene hardt flere timer hver dag, bare å feste et belte på musklene og legge seg på sofa´n. No pain no gain:)

Lenke til kommentar
jeg kjøpte sånn pads som man fester på kroppen for lenge siden, vet ikke hvor mye effekt det har, men musklene jobber jo når man bruker dem, så noe må det være godt for.

tror de kan være bra til massasje, men det synts jeg er det eneste bruksområdet også

det er jo ikke akkurat veldig behagelig å bruke det heller, vil ikke anbefalle det til massasje.

er akkurat som om du selv strammer muskelen du setter den på.

Lenke til kommentar
Nei, det der er bullshit. Hvis ikke hadde jo ikke f.eks vektløftere trengt å trene hardt flere timer hver dag, bare å feste et belte på musklene og legge seg på sofa´n. No pain no gain:)

Til din opplysning så er det mange verktløfterer som faktisk bruker slike. Hvis de for eksempel skader seg så brukes disse til å opprettholde musklene i den perioden de ikke kan trene.

Nei det virker ikke like bra som å trening, men det har noe virkning

Lenke til kommentar

Til din opplysning så er det mange verktløfterer som faktisk bruker slike. Hvis de for eksempel skader seg så brukes disse til å opprettholde musklene i den perioden de ikke kan trene.

Nei det virker ikke like bra som å trening, men det har noe virkning

og virkningen er så og si lik 0.. må jo være ganske naiv for å tro at dette virkelig fungere.. er ikke rart tv shop ikke går konk

Lenke til kommentar
kan ikke brenne fett ved og putte denne på magen, fett kan IKKE punktforbrennes....

Det har du rett i. Men fettet blir forbrent av muskelaktivitet. Spørsmålet er om kroppen må forbrenne kalorier når det er en ekstern spenningskilde som forårsaker muskelsammentrekningene og ikke bioelektriske signaler. Uansett så vil det vel kunne påvirke utholdenheten siden musklene faktisk trekker seg sammen, vil det ikke?

synts det er rett og slett er farlig og bruke sånne elektroniske ting på kroppen, hvis du skal trene de øverste magemusklene så er det ikke langt fra hjertet, kan umulig være bra for hjertet og få slike elektriske impulser bare noen centimeter fra seg

Når du skriver "synts" mener du da "tror"? Strøm går jo letteste veien fra - til + og hjertet er jo kortsluttet ved at den korteste veien er å følge de store blodårene fremfor å skulle suse rundt i selve kjøttet til hjertet. Her er det jo også snakk om veldig lave spenninger. Jeg tviler på at det hadde blitt tillatt hvis det var noen som helst fare for at det skulle kunne virke inn på hjertet. Men har du derimot en pacemaker så blir jo situasjonen en helt annen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har nettop bestilt et liknende belte som fungerer ved samme prinsipp. Jeg tror ikke det har noe stor effet til f.eks muskelbygging, men har prøvd et slikt belte før i noen dager, og hadde exkstremt stive muskler etterpå, akkurat som om jeg hadde tatt haugevis med sittups. Jeg er enig i at god gammeldags trening er bedre, men jeg har nettop lagt om kostholdet til en streng proteinshake diett med cla, omega3, karboblokker og mer, og trenger bare en liten boost for å franskynde reslutater. Jeg tror at et slikt belte vil kunne hjelpe, om ikke så mye, på å redusere magefettet hvis brukt regelmessig og skikkelig. Jeg brukte tidligere nutrilett til alle måltider, og det virket, gikk ned 7kg på 3 uker, men en kostholdsexpert fikk meg til å bytte til det jeg tar nå. men for å ikke spore helt av, jeg tror et slikt belte vil hjelpe litt. Jeg kan heller poste eventueller resultater eller å ha brukt det skikkelig i en måned hvis det er noen endring :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...