Futelva Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg har et kjapt spørsmål jeg lurer på om det er mulig å få svar på. Har googlet samt søkt på forumet uten hell. Jeg har en E6400 og der viser SpeedFan samt Everest at Vcore er hhv 2,22V og 2,78V. Er dette for høyt? CPU er ikke klokket. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg har et kjapt spørsmål jeg lurer på om det er mulig å få svar på. Har googlet samt søkt på forumet uten hell. Jeg har en E6400 og der viser SpeedFan samt Everest at Vcore er hhv 2,22V og 2,78V. Er dette for høyt? CPU er ikke klokket. På forhånd takk! Skulle tro det, Vcore for C2D, f.eks E6400 ligger vel på 1,17 - 1,23 Volt. Gjør i alle fall det hos meg. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Skulle tro det, Vcore for C2D, f.eks E6400 ligger vel på 1,17 - 1,23 Volt. Gjør i alle fall det hos meg. Takk for kjapt svar! Så, verdiene er alt for høye? OK, da må jeg inn i BIOS for å justere disse, stemmer? Pussig at det har blitt så høye verdier. Har ikke tuklet noe i BIOS og lignende tidligere... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Verdiene blir klart feil avlest av programvaren. Ved så høye spenninger hadde prosessoren tatt kvelden ganske fort. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Verdiene blir klart feil avlest av programvaren. Ved så høye spenninger hadde prosessoren tatt kvelden ganske fort. Kjenner du til andre program som er bedre for å lese av rett Vcore? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Tja, du kan forsøke CPUZ, uten at det er noen garanti for at den avleser den riktig. Men prøv det. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 CPU-Z viser Core Voltage lik 1,264V, så da er vel alt i orden tenker jeg. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå