Peritass Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har noen natur bilder jeg er ganske fornøyd med. Dessverre har det seg slik at på ett par av dem så dukker det opp en lysstolpe og sånne ting. Hvordan fjerner man disse i photshop uten at det blir en vit stripe der bare. Håper på rask hjelp med dette Lenke til kommentar
oluf91 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har noen natur bilder jeg er ganske fornøyd med. Dessverre har det seg slik at på ett par av dem så dukker det opp en lysstolpe og sånne ting. Hvordan fjerner man disse i photshop uten at det blir en vit stripe der bare. Håper på rask hjelp med dette Viss du bruker photoshop så kan du bruke "Clone Stamp Tool (S)" til å kopiere omgivelsene rundt. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) noen som har noen tutorial til hvordan dette gjøres. Sliter med at det krysset som er den tingen man kloner hele tiden kommer bort i ting som ikke skal klones. Ganske irritert nå ja Endret 3. januar 2008 av Peritass Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Lag nye referansepunkt, eller slepp museknappen og flytt musa tilbake. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er vel ett valg i verktøymenyen for å velge om punktet skal være relativt eller ikke også mener jeg å huske. Men personlig benytter jeg bare å lage nytt referansepunkt, og en pensel med relativt lite hardness, for at cloningen skal blande seg best mulig med omgivelsene. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ein kan ogso lage eit nytt lag og gjere kloninga på dette. Då må ein fyrst velge å sample «All Layers» på verktøylinja øvst. Då kan ein sjølvsagt setje ned opacity for det laget. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar får prøve meg frem litt. En hekte amatør fotograf og bilde redigerer er jewg i ferd med å bli mener jeg! Lenke til kommentar
cmi Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er ikke Healing Brush Tool (J) bedre?? kansje? Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Lurer litt på dette selv, Syns dette bilde ble noe men med den røde flekken ved siden av solyset i vannet så blir bilde ødelagt... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er ikke Healing Brush Tool (J) bedre?? kansje? Det avheng litt av biletet trur eg. På arcoiris sitt vil eg til dømes tippe at clone stamp er det beste. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 På arcoiris sitt bilde tror jeg man får best resultat ved å splitte bildet opp i RGB, og så bruke clone-stamp på den røde kanalen for å fjerne fargestikket. Jeg prøvde litt på det i Corel PSP X2, og det fungerte, men det krever tolmodighet og nøyaktig arbeid. Prøvde også med en paintbrush å bare male over med 'rødfarger' samplet i fra områdene rundt... Fungerte også. Men det skal som sagt mye arbeid og tolmodiget til for at det skal bli skikkelig bra. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg fikk ikke til noen av delene jeg. Noen som kan hjelpe og fikse bilde? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Her er et kjapt og gale eksempel. Langt i fra bra, men det viser da at det er mulig, men det krever litt mer tid og arbeid enn hva jeg har lyst å legge ned i det nå for å få det helt bra. Jeg er langt fra noen ekspert, faktisk første gang jeg prøver å fjerne et fargestikk i et bilde på denne måten, så dette er noe de fleste kan få til om de bare finner funksjonene og tar seg tid til det. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
emero Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 good-tutorials.com har garantert en tutorial som viser hvordan du redigerer det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå