taKenzZz Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! Skal kjøpe meg skjerm, og denne gang LCD. Dette skal være en 19 " og skal brukes først og fremst til CS 1.6. Har prøvd å finne skjermer med mer enn 60 Hz og fant da denne. Er det mulig å skaffe seg LCDskjermer med mer Hz enn 75?? Ser at denne har maks. oppløsning på 1280x1024 på 75 Hz, betyr dette at jeg får mer Hz hvis jeg setter ned oppløsning på f. eks 800x600? Takk for alle svar! Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Nei, du får ikke mulighet for flere Hz om du setter ned oppløsningen (til motsetning til gamle CRT skjermer). LCD-skjermer som har mulighet til å vise mer enn 75 bilder pr sekund er meget uvanlige. -Stigma Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nei, du får ikke mulighet for flere Hz om du setter ned oppløsningen (til motsetning til gamle CRT skjermer). LCD-skjermer som har mulighet til å vise mer enn 75 bilder pr sekund er meget uvanlige. -Stigma Nei det er ikke det. Alle skjermene jeg har sett i real har 75hz. min packard bell 19" også også! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nei, du får ikke mulighet for flere Hz om du setter ned oppløsningen (til motsetning til gamle CRT skjermer). LCD-skjermer som har mulighet til å vise mer enn 75 bilder pr sekund er meget uvanlige. -Stigma Nei det er ikke det. Alle skjermene jeg har sett i real har 75hz. min packard bell 19" også også! Hva er du uenig i? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 At en LCD skjerm kan ta i mot signaler på mange frekvenser betyr ikke at den oppdaterer bildet med disse frekvensene. Panelet går som regel bare på 60 Hz. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Måten LCD og CRT oppdaterer bilde på er også fundamentalt forskjellig. Derfor vil 60 hz oppdateringsfrekvens på LCD oppfattes helt annerledes enn 60 hz på CRT. Wikipedia sier noe om dette i denne artikkelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå