Gå til innhold

Overklokking - Abit IP35-Q6600-3gb crucial ballistix Tracer 8500

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har overklokket prosessoren min til 377*9 =3400.

Men for å få 1:1 mellom RAMfreq og CPUfsb måtte jeg stille RAMfreq'en ned, selv om jeg stilte opp CPU FSB.

Skal jeg sette ned multiplier og øke FSB for å også øke RAMfreq? DRAM sto orginalt på 800-noe:) Er det store fordeler med 1:1 forhold?

cpu-z1.jpg

cpu-z2.jpg

Er ganske ny på dette så hjelp hadde vert fint:)

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare prøve deg frem med lavere multiplikator. Du har mye å gå på minnet, spørs når du møter en FSB-vegg.

Litt off topic, men kan jeg spørre hva du synes om Abit IP35, vurderer å kjøpe et selv.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Du får bare prøve deg frem med lavere multiplikator. Du har mye å gå på minnet, spørs når du møter en FSB-vegg.

Litt off topic, men kan jeg spørre hva du synes om Abit IP35, vurderer å kjøpe et selv.

Har stilt minnet til default settings nå... forholdet mellom cpu og ram er 2:3. Skal prøve meg litt fram med lavere multiplikator:) ligger nå på 55-58 grader ved Orthos cpu-stress test...

Er svært fornøgd hittil:) Har ikke hatt noen negative erfaringer enda... eneste som var litt irriterende var at AUX-fan kontakten på hovedkortet låg på undersida av skjermkort etc. Måtte strekke ledningen fra vifta -> kontakten over skjermkortet osv... såvidt det gikk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...