misvan Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Heisann. Har overklokket prosessoren min til 377*9 =3400. Men for å få 1:1 mellom RAMfreq og CPUfsb måtte jeg stille RAMfreq'en ned, selv om jeg stilte opp CPU FSB. Skal jeg sette ned multiplier og øke FSB for å også øke RAMfreq? DRAM sto orginalt på 800-noe:) Er det store fordeler med 1:1 forhold? Er ganske ny på dette så hjelp hadde vert fint:) på forhånd takk. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er lite å hente ved 1:1-forhold. Det skal dog nevnes at 377MHz er svært lavt for de brikkene der, som stock er beregnet for 533MHz. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Du får bare prøve deg frem med lavere multiplikator. Du har mye å gå på minnet, spørs når du møter en FSB-vegg. Litt off topic, men kan jeg spørre hva du synes om Abit IP35, vurderer å kjøpe et selv. Endret 4. januar 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
misvan Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Du får bare prøve deg frem med lavere multiplikator. Du har mye å gå på minnet, spørs når du møter en FSB-vegg. Litt off topic, men kan jeg spørre hva du synes om Abit IP35, vurderer å kjøpe et selv. Har stilt minnet til default settings nå... forholdet mellom cpu og ram er 2:3. Skal prøve meg litt fram med lavere multiplikator:) ligger nå på 55-58 grader ved Orthos cpu-stress test... Er svært fornøgd hittil:) Har ikke hatt noen negative erfaringer enda... eneste som var litt irriterende var at AUX-fan kontakten på hovedkortet låg på undersida av skjermkort etc. Måtte strekke ledningen fra vifta -> kontakten over skjermkortet osv... såvidt det gikk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå