Gå til innhold

Trenger hjelp til kalibrering av Philips 32PFL5522!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok ganske umiddelbart fargene på "Warm", syns det passet bedre til Shoot 'Em Up og når jeg spilte World in Conflict, ble et mye bedre resultat. Kanskje ikke optimalt til WoW.

Jeg satte opp kontrasten en del, brightness opp et par hakk, og lot resten være. Ikke særlig mye som kan stilles inn på denne TVen!

Lenke til kommentar

Hva er dere fargeinstillingen på? jeg har den på 60...er det for mye eller for lite?

Hadde vært fint om noen kunne tatt seg tid til å skrive en kort og god kalibrering på denne tv`en :) Jeg har ikke så mye peiling på sånnt, så det hadde vært fint med litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Det er så og si umulig å gi generelle råd når det gjelder innstillinger. Det avhenger av smak og behag, sitteavstand, lysforhold, signalkilde etc. Det beste er å kjøpe en kalibrerings-DVD og finne frem til de innstillingene du synes er best. Digital Video Essentials er mye brukt. Finnes hos de fleste større TV-forhandlere eller ved hjelp av Google.

Lenke til kommentar

Holder på å laste den ned i 1080p nå, får prøve den når jeg har tid.

Merket en ting, tho!

Når jeg gir skjermen en oppløsning på 1360x768 tolker panelet dette som et 1080i-signal og tilsynelatende skalerer det ned.

Må ned på 1280x720 før jeg faktisk får den til å tolke det som "720p".

Men den skal jo kunne takle 1366x768, men når jeg kjører den aktuelle oppløsningen får jeg video mode not supported.

Ser ut som den nedskalerer den på 1360x768, akkurat som den gjør med et 1080i-signal..

Det er jo ikke rart folk får etterslep hvis de tror de får 720p, så tolkes det som et skalert 1080i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...