Welhaven Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har akkurat koblet min PC til min TV ved å bruke en S-videokabel, og en ordinær lydkabel hvor i ende en det finnes en hvit og en rød mini-jack som kobles inn i TV-en, og i den andre enden en mini-jack som kobles inn i lydkortet på PC-en. Alt fungerer ganske bra, og det er nesten ikke noe flimmer etc. på TV-en. Saken er at når jeg skrur opp lyden, så hører jeg en ulyd som kommer fra TV-en. Kan ikke akkurat kalle det skurring, men mer en ulyd i form av en dyp tone. Ser jeg f.eks på en film og det er mye som skjer, så hører jeg ingenting til denne lyden, men når det er en mer rolig scene så kommer lyden frem. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette? Vet at S-video ikke er den beste løsning for PC til TV-overføring, men har vanlig billedrørs-TV, så hverken DVI, VGA eller HDMI er mulig for meg. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Og du har ikke ulyden når du ser/hører på tv uten å koble til pc? Og du har god lyd på PC-en fra samme lydkort med feks headset? Og hva slags lydkort har du? Lenke til kommentar
kalle_04 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Alt fungerer ganske bra, og det er nesten ikke noe flimmer etc. på TV-en. Saken er at når jeg skrur opp lyden, så hører jeg en ulyd som kommer fra TV-en. Kan ikke akkurat kalle det skurring, men mer en ulyd i form av en dyp tone. Ser jeg f.eks på en film og det er mye som skjer, så hører jeg ingenting til denne lyden, men når det er en mer rolig scene så kommer lyden frem. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette? Kan det være 50Hz brum? I så fall, sett på ett galvanisk skille på lydkabelen, og lyden vil sannsynligvis bli bra. (kan kjøpes billig på clas/biltema, regner jeg med). Endret 2. januar 2008 av kalle_04 Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Og du har ikke ulyden når du ser/hører på tv uten å koble til pc? Og du har god lyd på PC-en fra samme lydkort med feks headset? Og hva slags lydkort har du? Ulyden kommer kun når PC-en er koblet til TV-en. Så det skyldes verken TV eller lydkort. Kan det være 50Hz brum? I så fall, sett på ett galvanisk skille på lydkabelen, og lyden vil sannsynligvis bli bra. (kan kjøpes billig på clas/biltema, regner jeg med). 50hz brum? Det høres ut som en brum hvis det er det du mener. Blir liksom feil å kalle det en lyd, så det høres ganske riktig ut med 50hz brum. Galvanisk skille? Hmm.. Har du en link? Kan dette finnes i hjemmet? Lenke til kommentar
kalle_04 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 50hz brum? Det høres ut som en brum hvis det er det du mener. Blir liksom feil å kalle det en lyd, så det høres ganske riktig ut med 50hz brum. Galvanisk skille? Hmm.. Har du en link? Kan dette finnes i hjemmet? Tja. Jeg kjøpte mitt for 49,- på biltema (art.nr. 31-441), men finner det ikke på nettet der. Fant en annen plass, dog mye dyrere... http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1824. Ellers kan du lese mer etter et Google-søk Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 50hz brum? Det høres ut som en brum hvis det er det du mener. Blir liksom feil å kalle det en lyd, så det høres ganske riktig ut med 50hz brum. Galvanisk skille? Hmm.. Har du en link? Kan dette finnes i hjemmet? Tja. Jeg kjøpte mitt for 49,- på biltema (art.nr. 31-441), men finner det ikke på nettet der. Fant en annen plass, dog mye dyrere... http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1824. Ellers kan du lese mer etter et Google-søk Stikker ned på CLas Ohlson imorgen. TUsen hjertelig takk for hjelpen, kalle =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå