sdhild99 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ser at mange skriver 3Dmark 2003. *pirkemodus på* Det heter faktisk 3Dmark03 *pirkemodus av* :wink: Enig med deg Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Nå har jeg tweaket PC'n min litt til. Jeg skrudde av Spread Spectrum i BIOS og er nå med i "over 5000 3Dmarks" klubben http://service.futuremark.com/compare?2k3=38270 Hvorfor skulle Spread Spectrum ha noe å si for poengsummen i 3DMark? Kan du forklare? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har litt problemer med 3Dmark og håper noe av derekan hjelpe meg. 3DMark 2001SE fungerte fint, hadde over 10400 i score. Installerte Directx9 og etter det har "ingenting" funket. Alt av innstillinger i spill blir satt på minimum og jeg detter ut av dem med en gang. Installerer 3dMark03 og alt ser fint ut, men hver gang jeg skal starte opp vil den bare installere seg pånytt. Avinstallerte etter mange forsøk og lastet ned på nytt, men med samme problem. Har prøvd de fleste VIA4in1 og NVidias 40.72 / 41.09. Får denne feilmeldingen: 3DMark 2001SE was not able to detect the the required minimum features in your 3D accelerator. Please ensure your DirextX installation is working properly and that yot have the proper drivers installed. Har installert DirectX9, testet med DirectX diagnostic tool. På testen av directDraw: all tests were sucsessful. På testen av Direct 3D får jeg denne feilmeldingen: Direct3D 8 test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available). Alle DirectX features are enabled. Dette er en vel driver feil (Directx9) men jeg finner ikke ut av det. Noen med forslag til hvordan fixe dette? Posten ble litt lenger enn jeg regnet med, håper noen tar seg tid og kommer med forslag. Takknemlig for alle svar. Hadde vært toppers å se hva min maskin yter i 3DMark03, for ikke å snakke om bare det å kunne spille... John _____________ Abit KT7A v1.3 bios 9r 768 MBSDram noname Gainward GeForce Ti4600 Powerpack 128MB DDR 80 GB WD 8MB cache XP [email protected] Hiv ut Dx9 og hiv inn igjen Dx8, enkelt og greit Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Nå har jeg tweaket PC'n min litt til. Jeg skrudde av Spread Spectrum i BIOS og er nå med i "over 5000 3Dmarks" klubben http://service.futuremark.com/compare?2k3=38270 Hvorfor skulle Spread Spectrum ha noe å si for poengsummen i 3DMark? Kan du forklare? Jeg har et Asus A7N8X hovedkort. Spred spectrum står default på 0.5%. Da kjører fsb på min prosessor på 166Mhz. Når jeg setter spread spectrum på "disabled" kjører fsb på 167Mhz. Derfor har det litt å si for poengsummen Lenke til kommentar
John Doe Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei Ripset. Takk for svar Hadde det bare vært så enkelt. Prøvde først med DirectX8.1 flere ganger, men fikk opp en melding når jeg installerte 3DMark03 at det sansynligvis ikke ville fungere, noe det ikke gjorde. Så la jeg inn Dx9, ny installasjon av 3DMark03 men samme feil hele tiden. Virker ikke som om Dx9 blir riktig installert. Testet med DirectX diagnostic tool. På testen av directDraw: all tests were sucsessful. På testen av Direct 3D får jeg denne feilmeldingen: Direct3D 8 test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available). Alle DirectX features are enabled. Er det spes med Dx9 jeg ikke har fått med meg? Regner med at installasjonen er som på tidligere versjoner av DirectX? John Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Fikk hele 3600 etter moddingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå