Gå til innhold

3dMark03, hva er din score?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk 1712 poeng!  8) Det er ganske bra, blant geforce kortene  8)  

Ati 9500 får jo mer poeng enn ti4800se kortet mitt, men ati 9500 det er jo mye dårligere i spill, derfor så jeg liker jeg heller å sammenligne med geforce kortene :)

ATI R9500 er et dx9 kort så det får automatisk ekstra poeng for de programerbare pipelinene.

Jeg synes det er helt greit i og med at det er en px9 test. Denne benchmarken er beregnet på fremtidige grafikk brikker.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg en gang gidder å laste ned programmet, da nedturen fra over 10.000 poeng til rundt 1000 rett og slett blir voldsom, sitter nok bare da med en følelse av at jeg sitter med et "drittgrafikkkort", men det vet jeg jo at jeg ikke gjør. Score på rundt 1000 poeng gir meg assosisjoner til den gamle maskinen min med et Matrox G-200 kort.

Holder meg til 2001SE, mye mer tilfredstillende å få score på over 10.000.

Lenke til kommentar

Har litt problemer med 3Dmark og håper noe av dere

kan hjelpe meg.

3DMark 2001SE fungerte fint, hadde over 10400 i score.

Installerte Directx9 og etter det har "ingenting" funket.

Alt av innstillinger i spill blir satt på minimum og jeg

detter ut av dem med en gang.

Installerer 3dMark03 og alt ser fint ut, men hver gang jeg

skal starte opp vil den bare installere seg pånytt.

Avinstallerte etter mange forsøk og lastet ned på nytt,

men med samme problem.

Har prøvd de fleste VIA4in1 og NVidias 40.72 / 41.09.

Får denne feilmeldingen:

3DMark 2001SE was not able to detect the the required minimum

features in your 3D accelerator.

Please ensure your DirextX installation is working properly

and that yot have the proper drivers installed.

Har installert DirectX9, testet med DirectX diagnostic tool.

På testen av directDraw: all tests were sucsessful.

På testen av Direct 3D får jeg denne feilmeldingen:

Direct3D 8 test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps):

HRESULT = 0x8876086a (3D not available).

Alle DirectX features are enabled.

Dette er en vel driver feil (Directx9) men jeg finner

ikke ut av det.

Noen med forslag til hvordan fixe dette?

Posten ble litt lenger enn jeg regnet med, håper noen

tar seg tid og kommer med forslag.

Takknemlig for alle svar.

Hadde vært toppers å se hva min maskin yter i 3DMark03,

for ikke å snakke om bare det å kunne spille...

John

Abit KT7A v1.3 bios 9r

768 MBSDram noname

Gainward GeForce Ti4600 Powerpack 128MB DDR

80 GB WD 8MB cache

XP [email protected]

Lenke til kommentar
Det virker som om den nye 3D Marken favoriserer STORT kort som har støtte for Dx9.  :(

Det gjør den utvilsomt, men husk at slik var det med forrige 3DMark også - de med Geforce 3 (som da var det hotteste/nyeste) fikk veldig mye høyere score enn de med andre kort siden de i 2001-utgaven også hadde en test (nature) som kun et kort på den tiden (altså Geforce 3) kunne kjøre.

Og husk at DX9-kort (ATI 9500/9700-serien) tross alt har vært på markedet i et halvt år snart, og de benchmarkene jeg har sett av Geforce FX viser omtrent samme ytelsesforhold mellom FX og 9700pro som andre benchmarks (både i spill og 3DMark 2001) har vist, så jeg tror ikke at man kan si at ATI har en urettferdig fordel.

3D mark 2003 er jo helt elendig & idiotisk , Hater nvidia og elsker Ati...   :cry:

Når det gjelder denne kommentaren så tror jeg bare GF4-eiere må innse at 9700-serien til ATI faktisk er en generasjon nyere enn GF4 og har samme ytelsesnivå som Geforce FX (som jo skulle være et kjempesteg opp fra GF4 for Nvidia), og selv om man tar bort DX9-testen i 3Dmark 2003 vil 9700-serien score langt høyere enn GF4 - sammenlign gjerne tall for hvert enkelt benchmark og se selv.

At en av fire tester som har innvirkning på score'n er DX9 synes jeg bare er bra - alle nye kort som kommer nå har jo DX9-support, og om to år (som vel er antatt levetid for 3Dmark) kommer nok et raskt grafikkort til å kjøre testene omtrent like bra som et GeForce 4 gjør pr. idag med 2001-utgaven (ikke i antall poeng da, men du skjønner hva jeg mener).

Lenke til kommentar
4786 poeng her. Tror muligens at "default settings" til 03-versjonen er med AA og AF på, noe som er en god grunn til at GF4 scorer så lavt.

Men det kan også være at de testene som GF4 ikke kan kjøre teller ganske mye i beregningen.

Jeg har kjøpt 3DMark03 og kan bekrefte at AA og AF IKKE er på som default. Jeg har skrevet en forklaring på hvorfor Radeon kortene scorer mye bedre enn Geforce i tråden som heter "3D Mark 2003: Tåpelig test!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...