Gå til innhold

Kjøpt av sekk/bag til kamera og softbox/stativ til Sb800

Anbefalte innlegg

Hei,

Har relativt lite peilig på bagger / sekker osv, men har definitivt behov for en ny. Av utstyr har jeg

Sigma 70-200 f2,8

50mm 1,8

Sigma 30 1,4

Sb800(med div. tilbehør)

Lensebaby 2,0

D80

og skal nok kjøpe meg normal zoom og ultra vidvinkel zoom i løpet av året som kommer

Så jeg trenger en bag.

Den må ha plass til alt utstyret over, og en 15"widescreen laptop.

Har sett litt på crumpler, men er litt dyre - men definitivt ett alternativ. Men kunne nok tenkt meg å komme ned til 1000 - 1500,-

Bagger KAN også til nød gå om pris / look er bra (alà noen av crumplerne som er ganske freshe, men ser for meg de blir litt irrierende å dra på)

Så trenger jeg også softbox og stativ til min SB800, tenker relativt stor softbox, og har sett litt på denne:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=34869

evt. den som er hakket større, og stativ i fra samme produsent( er det spes stødig?). men føler det er littt vel dyrt, noen som har noen billigere alternativer? evt. bare bedre til ca samme pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har relativt lite peilig på bagger / sekker osv, men har definitivt behov for en ny. Av utstyr har jeg

Sigma 70-200 f2,8

50mm 1,8

Sigma 30 1,4

Sb800(med div. tilbehør)

Lensebaby 2,0

D80

og skal nok kjøpe meg normal zoom og ultra vidvinkel zoom i løpet av året som kommer

Så jeg trenger en bag.

Med såpass mye utstyr - nei, du trenger ingen bag, du trenger en sekk. Jeg ville kikket på Compu-serien til Lowepro, f.eks. CompuRover AW eller CompuTrekker AW. Dersom du ønsker noe mindre enn en sekk, er en snutebag eller en Slingshot å foretrekke, der du har plass til kamera og max et ekstra objektiv. Ellers har aktører som Vanguard noen brukbare sekker som er nokså rimelige, men de er litt klumpete i forhold til Lowepro og Crumpler. Kvaliteten synes dog å være god.
Lenke til kommentar

Jeg har en slik softbox og er godt fornøyd. AV-Hardware har vanligvis disse inne, men i dag ser ikke nettbutikken ut til å svare. Hvis du planlegger å ta slike bilder som porteføljen viser bør du ha stativ så du ikke ser så truende ut. En softbox er ikke det mest anvendelige i hånden. Bruker Manfrotto 3373, meget godt stativ.

Lenke til kommentar

Tror det blir en slik softbox, og skal sjekke ut stativet du har Eivind. Trenger jeg noe mere? Eller følger alt jeg trenger for bruk med da?

(tenker på noe adapter eller noe) Hva brueks til å feste blitzen t stativet?

Sitter fortsatt å ser på sekker, og er like langt, klarer ikke bestemme meg om pris eller looks er viktigst :p

Lenke til kommentar

Funnet meg en sekk nå, men har ikke bestilt softboxen enda.

Hvordan ser dette ut?

PhotoFlex LiteStand Lampestativ

Stativ til lamper 85-249 cm B2214 1

1 106,- 1 106,-

PhotoFlex LiteDome Q39 Softbox X-Small

X-Small/Blitz -30x41x23cm 3

727,- 727,-

PhotoFlex Universalholder for lampehoder

Til blitz/lampe/stativ

Har jeg alt jeg trenger da? Evt. har jeg noe jeg ikke trenger? Må jeg ha den universal holderen?

Lenke til kommentar

Ser du har bestemt deg for sekk, men tenkte nå å dele min erfaring alikevel...

Ønsket meg sekk til jul, og så meg ut en SlingShot-variant på en lokal fotobutikk. Snill kone som jeg har så fikk jeg den.

Det er to ting jeg oppdaget ganske fort når jeg tok den i bruk:

1. En sekk er aldri så stor som det den ser ut som på bilde.

- Gå i en butikk og prøv med en del utstyr oppi.

- Bruk gjerne en linjal for å sjekke at alt vil få plass

- Tenk på at det bør være plass slik at du kan legge fra deg kamera uansett hvilket objektiv du har på. Du må altså ha plass til alle objektivene dine + kamera med det største objektivet på.

2. Kjøp sekk/bag med lyst interiør.

- Hadde aldri trodd det skulle være så stor forskjell på sort og grått interiør.

Hvilken sekk har du sett deg ut?

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...