Gå til innhold

Problem med downloadable content

Iceman22

Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat av meg har Xbox360 og Forza motorsport 2, men han har ikke Internet hjemme. Idag ville han kjøpe de nye bilene fra forza (december pack), så han gikk til en venn og kjøpte det der via hans egen harddisk. Han prøvde bilene hos han og det funket uten problemer, men når han satt i harddisken på sin egen xbox, så får han bare opp denne meldingen rett etter startup av spillet:

Console is missing downloadable content used in this profile. please choose a diffrent profile

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

For å si det slik, ingen ting her er galt. Les denne identiske tråden hvor jeg også forklarer nærmere

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Vel, hvis han ikke skiftet til sitt eget profil og forsikret seg at det var hans profil som han kjøpte det på så vil jeg tro at han har kjøpt det til kompisen.

Han kjøpte de til seg selv med sin egen harddisk...

For å si det slik, ingen ting her er galt. Les denne identiske tråden hvor jeg også forklarer nærmere

Hei du. Så du mener at downloadable contents ikke funker hvis man ikke er på xbox live? Kameraten min har gjort dette før (når de første bilene ble lansert) og han kan bruke bilene hos seg selv nå uten live. Det er kun denne december pakken som ikke funker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er ikke det jeg skrev i den andre tråden. Nedlastbart innhold låses til maskinen det ble kjøpt på, hvilken harddisk som brukes spiller ingen rolle. På denne maskinen kan man fint spille det som ble nedlastet, ekstrainnhold eller Arcade-spill, uten å være pålogget LIVE.

Skal man få tilgang på det samme nedlastede innholdet på en annen maskin, enten ved å flytte på HDD eller laste det ned igjen uten ekstrakostnader, må man være pålogget LIVE for å bruke det.

Det kameraten din burde ha gjort var å ikke bare ta med harddisken, men hele maskinen.

Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg skrev i den andre tråden. Nedlastbart innhold låses til maskinen det ble kjøpt på, hvilken harddisk som brukes spiller ingen rolle. På denne maskinen kan man fint spille det som ble nedlastet, ekstrainnhold eller Arcade-spill, uten å være pålogget LIVE.

Skal man få tilgang på det samme nedlastede innholdet på en annen maskin, enten ved å flytte på HDD eller laste det ned igjen uten ekstrakostnader, må man være pålogget LIVE for å bruke det.

Det kameraten din burde ha gjort var å ikke bare ta med harddisken, men hele maskinen.

Ok så xboxen har en form for integrert lagring også. Takk, da fikk jeg svar på det jeg lurte på men det var en ting til:

Går det an å lure xboxen på en måte så at den tror den var lastet ned på den boxen man sitter på eller er dette helt umulig?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Ok så xboxen har en form for integrert lagring også. Takk, da fikk jeg svar på det jeg lurte på men det var en ting til:

Går det an å lure xboxen på en måte så at den tror den var lastet ned på den boxen man sitter på eller er dette helt umulig?

Nei, man kommer ikke utenom denne kopisperren, den er satt inn av en grunn. Eneste alternativ kameraten din har nå er å få internett hjemme og være pålogget LIVE når han spiller Forza 2, da forsvinner hele problemet. Andre alternativ er å gå tilbake til en med nett, koble seg til LIVE der med sin egen maskin, opprette en ny silver konto og kjøpe innholdet på nytt med den nye silverkontoen.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Nå har kameraten min tatt med xboxen sin med egen harddisk. Han har slettet det han lastet ned for sikkerhets skyld og lastet ned om igjen. Men da han kom hjem, så finner han IKKE bilene. Jeg har på følelse at skyldes gammel version på spillet, sist gang han oppdaterte var rundt i September, så jeg tenker ny oppdatering vil "aktivere" de nye bilene. Kan det stemme det jeg tror er galt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nei, det vil ikke fungere slik du beskriver. Spillpakken er for evig låst til den maskinen den ble lastet ned på første gangen. Hvilke alternativ han har skrev jeg tidligere i tråden, samt i tråden jeg linket til.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...