Gå til innhold

Hvordan få omdøpt en hel mappe til jpeg


Anbefalte innlegg

Hei , sitter med min svigefar for og hjelpe han og brenne ei cd plate med bilder, siden billdefilene ikke slutter på jpeg så vil ikke nero brenne dem. hvordan får jeg omdøpt alle de ørten mappene han har til jpeg i en fei. Hvis jeg klikker på egenskaper på hvert enkelt bilde så er de alle jpeg filer men som sakt så ender filnavnet med en sifferkombinasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei , sitter med min svigefar for og hjelpe han og brenne ei cd plate med bilder, siden billdefilene ikke slutter på jpeg så vil ikke nero brenne dem. hvordan får jeg omdøpt alle de ørten mappene han har til jpeg i en fei. Hvis jeg klikker på egenskaper på hvert enkelt bilde så er de alle jpeg filer men som sakt så ender filnavnet med en sifferkombinasjon.

Nå er ikke jeg noen ekspert men hvis du merker alle bildene i mappen, høyreklikker og så gir nytt navn og kaller de f.eks "svigerfar.jpeg" vil det ikke funke da? Edit: Eventult merke alle og velge "lagre som" og så lagre de i jpeg?

Endret av granny
Lenke til kommentar
Hei , sitter med min svigefar for og hjelpe han og brenne ei cd plate med bilder, siden billdefilene ikke slutter på jpeg så vil ikke nero brenne dem. hvordan får jeg omdøpt alle de ørten mappene han har til jpeg i en fei. Hvis jeg klikker på egenskaper på hvert enkelt bilde så er de alle jpeg filer men som sakt så ender filnavnet med en sifferkombinasjon.

 

Nero brenner vel hva som helst av filer, det må vel være noe annet som gjør at de ikke vel brennes? Og hva slags bildefiler er dette da?

Lenke til kommentar
Hei , sitter med min svigefar for og hjelpe han og brenne ei cd plate med bilder, siden billdefilene ikke slutter på jpeg så vil ikke nero brenne dem. hvordan får jeg omdøpt alle de ørten mappene han har til jpeg i en fei. Hvis jeg klikker på egenskaper på hvert enkelt bilde så er de alle jpeg filer men som sakt så ender filnavnet med en sifferkombinasjon.

 

Nero brenner vel hva som helst av filer, det må vel være noe annet som gjør at de ikke vel brennes? Og hva slags bildefiler er dette da?

 

Det er jpeg filer alle sammen men når de kommer ut av kameraer og inn på pcn så heter de feks. PICTO001 . hvis jeg tar en og en fil "endre navn" og skriver jpeg bak så vil nero ha dem ,da brennes de helt fint ,men jeg syns det tar vell mye av min tid og skrive jpeg bak hundrevis av filer. I tilleg er det svigefars...

Lenke til kommentar
Hei , sitter med min svigefar for og hjelpe han og brenne ei cd plate med bilder, siden billdefilene ikke slutter på jpeg så vil ikke nero brenne dem. hvordan får jeg omdøpt alle de ørten mappene han har til jpeg i en fei. Hvis jeg klikker på egenskaper på hvert enkelt bilde så er de alle jpeg filer men som sakt så ender filnavnet med en sifferkombinasjon.

 

Nero brenner vel hva som helst av filer, det må vel være noe annet som gjør at de ikke vel brennes? Og hva slags bildefiler er dette da?

 

Det er jpeg filer alle sammen men når de kommer ut av kameraer og inn på pcn så heter de feks. PICTO001 . hvis jeg tar en og en fil "endre navn" og skriver jpeg bak så vil nero ha dem ,da brennes de helt fint ,men jeg syns det tar vell mye av min tid og skrive jpeg bak hundrevis av filer. I tilleg er det svigefars...

Som sagt over så går det fint å døpe om alle bildene i en mappe hvis du bare velger "merk alle" og gir nytt navn.. men du må nok ta en og en mappe vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Har du prøvd komando linje "start => kjør => cmd.exe" i Windows XP.

 

Der kan du bruke komandoen "copy *.jpg *.jpeg"

 

Du må selvsagt navigere til riktig katalog først :)

 

Deretter kan du gå inn i windows utforsker og sortere på filtype, og slette eller flytte dem sammen.

Endret av WildEye
Lenke til kommentar
Det er jpeg filer alle sammen men når de kommer ut av kameraer og inn på pcn så heter de feks. PICTO001 .

Tyder på at filene heter noe mer enn bare PICTO001. Du bør slå på visning av full navn på filer (kontrollpanel - mappealternativer - vis - fjern hake for skjul filetternavn for kjente filer). Dermed vil du se hva filene egentlig heter. Men uansett, Nero kan brenne alle type filer ut på CD (som databackup).

Lenke til kommentar

Har du Photoshop, kan du gå i File - Scripts - Image Processor. Da kan du forandre alle bildefiler fra en type til en annen.

Gjorde det selv i går på TIFF-bilder, sikkert 350 stykker. De ble JPEG i en fei :thumbup: Dessuten kan det kombineres med Actions, så alle mine bilder ble 300 PPI også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...