Gå til innhold

Styre og ta over verden-spill?

Anbefalte innlegg

Hei der folkens, jeg har lenge "lurket" rundt på diskusjon forumene og jeg må bare si hallo og hvordan står det til?

Til trådstarter, jeg kan ikke unngå og si som de fleste her, prøv Total War serien! Du blir ikke skuffet, det kommer an på om du liker Romertia eller middel alderen best :)

Jeg anbefaler Medieval II : Total War på det sterkeste :new_woot:

Grunnene her:

+Grafikken: Hva er bedre enn å se riddere i skinnende rustninger? Og bønder som blir bombardert av kanonkuler, brennende steiner og piler?

+Gameplayet: Altså, dette spillet burde være eksemplet på ett Strategi spill, siden det ikke finnes ett annet strategi spill hvor det du gjør på slagmarken er like avgjørende.

Du må tenke 100 % taktikk...Bestandig.

Soldatene har moral, i motsetning til bygg og spamm spil som Age of Empires serien. Derfor er det ekstremt viktig å flanke fienden, og samtidig passe på å ikke bli flanket selv :)

Du kan også spille med venner online i ett ekte slag med tusener av soldater samtidig.

+Effekter : Hmmm... Slag blir nesten episk, som i filmer når hundrevis av bueskyttere fyrer av brennende piler mot fienden. Fienden tar fyr og brenner, mens han skriker av forskrekkelse. Også er det varierte animasjoner når soldatene dreper hverandre. "Finishing moves" er det massevis av, og de sloss virkelig for livet. Soldatene slår med knyttnevene, skjoldene og høgger med sine sverd som galinger mens de roper og sier "Behind you!" og "Look out!" til hverandre.

Og soldatene skifter rustninger når du bygger en smie og "re-trainer" dem. Det er stilig, ikke bare er det pent, men de blir jo selvfølgelig vanskeligere å drepe !

Og når du knuser vegger eller bygninger faller de aldri ned på samme måte ettersom det ikke er en forutbestemt animasjon som i Rome : Total War.

(Fortsettelse i neste post)

Endret av Kihysu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Fortsettelse i fra del 1)

Men jeg må ta minusene med det også!

-AI'en: Datamaskinen har en tendens til å gjøre feil valg, både på "Campaign" kartet, og "Battle" kartet.

Eksempler i fra Campaign kartet:

-Datamaskinen vet ikke når den er beseiret, så fraksjonen vil ikke overgi seg når du sender dine diplomater/prinsesser for å tilby dem det.

-Datamaskinen bruker ofte å ha lite soldater i sine borger/byer, og det gjør dem lettere å erobre.

Eksempler i fra Battle kartet:

-Datamaskinen stormer spilleren uansett om den er underlegen i soldatkvalitet og antall soldater.

-Den har også en tendens til å storme med generalen først, som gjør det for enkelt!

-Den flanker ikke så ofte.

-Den kan bli passiv, men det kan fikses med en oppdatering/patch.

Det var det! Men jeg tenkte jeg skulle poste en YouTube video så du muligens ikke blir fratatt fristelsen :new_woot:

Endret av Kihysu
Lenke til kommentar

(Fortsettelse i fra del 1)

Men jeg må ta minusene med det også!

-AI'en: Datamaskinen har en tendens til å gjøre feil valg, både på "Campaign" kartet, og "Battle" kartet.

Eksempler i fra Campaign kartet:

-Datamaskinen vet ikke når den er beseiret, så fraksjonen vil ikke overgi seg når du sender dine diplomater/prinsesser for å tilby dem det.

-Datamaskinen bruker ofte å ha lite soldater i sine borger/byer, og det gjør dem lettere å erobre.

Eksempler i fra Battle kartet:

-Datamaskinen stormer spilleren uansett om den er underlegen i soldatkvalitet og antall soldater.

-Den har også en tendens til å storme med generalen først, som gjør det for enkelt!

-Den flanker ikke så ofte.

-Den kan bli passiv, men det kan fikses med en oppdatering/patch.

Det var det! Men jeg tenkte jeg skulle poste en YouTube video så du muligens ikke blir fratatt fristelsen :!:

Se filmen hos Youtube

youtube tingen din funka ikkje,

fekk no ut linken:P takk for det har prøvd det litt er ei stund sia eg lagde tråden og det er faktisk veldig kjekt spel å puttle på med. :)
Lenke til kommentar

- People should know when they are conquered

- Whould you, Quintus? Would I?

Lenke til kommentar

Som mange andre anbefaler jeg Medieval II: Total War og Civilization. Jeg foretrekker Civilization III, da jeg synes det har en behagelig og avslappet atmosfære ved seg. IV ble litt for.. inngående. Men så har jeg ikke prøvd det skikkelig, så det kan hende at det ratt er bedre. :)

Lenke til kommentar

Kingdoms, tilleggspakken til Medieval 2: Total War fikk jo i tillegg sin oppdatering for ikke mer enn 2-3 dager siden.

Patch 1.5 som hvertfall påstår å være en oppdatering som vil bedre og stabilisere spillopplevelsen. Har ikke hatt muligheten til å teste den selv, men får satse på at den retter på det meste av irriterende feil vi så i Kingdoms.

Mer informasjon i tråden for oppdateringen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938319&hl=

Lenke til kommentar

Supreme Leader er vel det spillet som best passer beskrivelsen din, kanskje med unntak av hvor lett det er å sette seg inn i. Spill som Medieval, Civilization og de andre spillene som er nevnt her, blir rene barnematen i forhold. Men spillet har en tilnærmet vertikal læringskurve (>90 grader), og grafikkmessig er det kanskje ikke det peneste i klassen.

Men som "styre-av-land" simulator er det egentlig uten sidestykke.

For øvrig anbefaler jeg også Hearts of Iron, Medieval og Europa Universalis 3. Du kan også ta en titt på noen av de andre titlene fra Paradox (f eks Victoria).

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale Stronghold 2. Vil ikke akkurat si at det er så mye "styr og ta over verden" i forhold til TW, Civ, HoI, EU, Galactic Civ, Alpha Centauri.

Så har man også Supreme Ruler 2020. Har ikke spilt det, men spilte litt Supreme ruler 2010(I 20 min :p). Dette er et litt annerledes spill satt i nåtid med atombomber og alt det der. Er vel nettopp kommet ut, hvis det er ute i det hele tatt.

Europa Universalis: Rome kommer jo også ut om et par dager. Demoen laster du ned via "gamer.no".

Sjekk uansett ut http://www.paradoxplaza.com/ her finner du mye av det som er å spille innenfor sjangeren.

Lenke til kommentar

Meld deg inn i DNA/AUF avhengig av hor gammel du er, se på det som et spill og se hvor langt du kommer. Jeg kan love uforutsigbar NPC AI. Walktrougher finnes i mangfold på bokform, men er bare rådgivende og generelle. Jeg kan anbefale "fyrsten" av Machiavelli

Lenke til kommentar

Black and White 2 er jo genialt på en måte i den

sammenhengen du sier, siden du overtar hele verdenen

spillet utspiller seg i,

men det er vell egentlig ikke slikt du ser etter?

[EDIT: kihysu, bra sakt av deg!]

Endret av Glacies2k
Lenke til kommentar

Warlords Battlecry spillene er ikke til å le av, eller jo, for spillene er jo kjempe festlige, men kanskje ikke helt det han er ute etter. De fleste spillene jeg tenker på er nevnt, og er alle kjempebra. Men vil også nevne Knights of Honor med mod - http://www.rome.webz.cz/KoH_Holy_Rome_mod.htm

Et spill som minner litt om medieval total war spillene, kanskje noe simplere, men forsatt et solid, styr og ta over verden spill!

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...