Gå til innhold

Styre og ta over verden-spill?

Anbefalte innlegg

Hvilke "styre og ta over verden-spill" er det som er ute nå som er gode? Tenker da på spill der du har ett land så må du passe på at alle inbyggerne er glade, ta opp og ned skatten, lage en hær og gå til angrep, passe økonomien, få allierte (og fiender) osv.. Er det noen sånne spill som er gode og greie å sette seg inn i? Bare spør om det er noe mer dere lurer på.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Total War serien!

Der har du en blanding med politikk og å være hærfører. Eget map der du styrer skatter, nasjonen din beveger armeer og prester osv. Også er det et eget map når det er slag.

Medieval 2 er det spillet som omfatter mest av verdnen selv om det bare er Europa, Nord-Afrika, Midtøsten og litt av Amerika. Kan dog laste ned mod for større map og flere nasjoner.

Lenke til kommentar
Rome- og/eller Medieval II Total War. Eventuelt Empire: Total War

Passer perfekt til beskrivelsen av hva du ønsker deg.

Det å anbefale Empire: Total War er ikke noe lurt, en blir bare skuffet når en finner ut at det ikke kommer ut før til høsten ;)

Jeg vil og anbefale Total War serien på det varmeste, per dags dato mener jeg Medieval 2: Total War Kingdoms er det beste, det er tilleggspakken til Medieval 2: Total War så om det er interessant for deg trådstarter må du kjøpe begge spillene. Det er en egen Total War kategori her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=236

Stronghold 2 er og et spill jeg likte godt, men det mest på grunn av stemningen i spillet for det kan verken kalles spesielt utfordrende eller langvarig, men god stemning har det!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Rome- og/eller Medieval II Total War. Eventuelt Empire: Total War

Passer perfekt til beskrivelsen av hva du ønsker deg.

Det å anbefale Empire: Total War er ikke noe lurt, en blir bare skuffet når en finner ut at det ikke kommer ut før til høsten ;)

Jeg veit at det ikke har kommet ut ennå, da. Bare tenkte at det var verdt å vite om.

Lenke til kommentar

Black&White må jo nevnes.

Du velger et dyr, som du kan forme dit du vil. God-Ond.

Ganske gøy, men kanskje ikke helt under ta-over-verden-i-stor-stil spill...

Du kan søke etter det, akkurat nå er jeg for trøtt til å skrive mer. Natta! ;)

Lenke til kommentar

Vil nok slenge meg på Hearts of Iron 2. Et spill som du kan spille så lenge alene er helt unormalt. Har nok brukt flere et par uker totalt i spilletid på dette spillet, men det forutsetter at du er interessert i ww2. Du kan styre alt fra rundt 165 land med nok av provinser og ta over.

Ellers er jo Medieval 2 Total War med Kingdoms ikke noe dårlig spill, men jeg syntes den mangler litt gjennspillbarhet som jeg følt at Rome Total War hadde.

Lenke til kommentar

Civilization 4, men det er ikke real time men turn based og har en haug med enheter. Etterhvert som en utvikler nye teknologier får en tilgang til nye og bedre enheter. Her kan en vel bruke dagesvis i spilletid på et spill... og en kan lage random maps eller lage egne/laste ned. Det er også en del scenarioer som forandrer hva du kan bygge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...