Gå til innhold

Skal ha ny TV, rundt 40", opp til rundt 13.000

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny TV nå. :) Yeay! Men er ikke sikker på hvilken.

Jeg vil ha en 40" tommers TV, som skal brukes til film og spilling.

Den må ha følgende spesifikasjoner:

- Høyt kontrastnivå og god lysstyrke (dette er vel egentlig en selvfølge)

- Minimum HD-ready, Full-HD er ikke et must

- VGA-tilkobling (for 360)

- Gjerne en DVI-tilkobling hvis jeg senere bestemmer meg for å bygge Media-PC, eller fins det skjermkort med HDMI-utgang?

- Foretrekker LCD

- Må ha lav responstid

- Makspris rundt 13000, helst mindre, må ha mat

Har vurdert denne TV-en: Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD, men vil høre hva dere sier først.

En ting som bekymrer meg er dette: "Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen."

Så hvis TV-en har pikselfeil så kan jeg ikke gjøre noe med det?

Det er det jeg kommer på nå. Hva har dere å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt denne(Link) tv'n. Men koster jo 15 000 da. Den nye F8 serien fra samsung. 100hz full hd. Konstrasten er på 25 000:1. 3xHDMI, vga og usb inngang.

Men du var vel ut etter noe billigere :) Tenkte bare å si i fra.

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=561428

http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/le46f86bd.asp

Den koster 17500 på mpx.no så syns 15000 var en grei pris.

Ja, du får skjermkort med HDMI.

Den tv'n du har linket til er på tilbud på mpx til 11994 :)

Endret av j8rgen
Lenke til kommentar

Ok. Det vet jeg rett og slett ikke, har ikke fått den ennå. Kanskje noen andre kan svare på det. Kjøpte like greit denne, kostet jo bare 2-3 tusen mer. Pga den høye kontrasten, full hd og 100hz. Så er man sikra for en stund fremover også da :p

Lenke til kommentar

slenger meg på denne tråden :)

Den F8'n til samsungen ser veldig bra ut.

her er vel en test av den : http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/Conclusion.php

ser ut som 100hz ikke er så veldig pop da, men men..

Men det jeg lurte på,,,,, hvordan er det med f.eks 720p signaler, f.eks fra xbox360, på fullHD (1080p) tv'er? Er de dårligere eller like bra som tv'er med native 720p oppløsning?

Lenke til kommentar
Men det jeg lurte på,,,,, hvordan er det med f.eks 720p signaler, f.eks fra xbox360, på fullHD (1080p) tv'er? Er de dårligere eller like bra som tv'er med native 720p oppløsning?

Ingen(?) flat-TV-er har native 720p, så noe skalering må til uansett. Hvor bra dette blir kommer i utgangspunktet ikke an på måloppløsningen, men kvaliteten på bildeprosesseringen som gjøres. På den annen side krever skalering til høyere oppløsning noe mer av utstyret, så her kan det være rom for å ta noen snarveier.

Lenke til kommentar

Har blitt usikker nå på om jeg vil ha plasma eller LCD, var sikker før men vet liksom ikke lengre nå hehe. Hva tror dere? TV-en blir hovedsaklig brukt til spilling, og filmtitting. Vanlig TV er det så dårlig signaler på uansett at det driter jeg i.

Den TV-en jeg sammenlikner med er mamma og pappas 42" Elfunk plasma-TV, som ikke er HD, og jeg syns at spilling og film på den TV-en er nydelig. Så jeg regner med at TV-er som vi diskuterer her er mye bedre, eller? De har ikke peiling på TV og hadde bare kjøpt seg noe.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...