NERV Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har forsøkt og sette in en tredje hard disk med hjelp av et controllerkort. (c drive / 60 g + en 120 g + den nye 200g) Da dette ikke gikk, satt jeg inn den nye HDn som slave og formaterte den i windows. Dette gikk greit, og HDn dukker opp i bios, dos og diskbehandling. Den dukker ikke opp i windows derimot. Når jeg setter i den gamle 120 g, finner windows disse to. Noen forslag? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 er den partisjonert riktig? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg formaterte den i diskbehandling, men har bare en partisjon. Under diskbehandling står HD'n som formatert. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Lite skudd i halvblinde her: Prøv å dele disken i 2-3 partisjoner, så ser du ihvertfall om det er størrelsen som lager problemer. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Ok, kan forsøke. Jeg har dette hovedkortet http://www.msi.com.tw/program/products/mai...&MODEL=MS-6380E Det står ingenting om begrensninger på HD størelse, og finnes ingen bios oppdatering for store HD'r. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hovedkortet ditt støtter max 160GIB disker, så om du har en 200GIB så er det derfor. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 du må ordne med 48 bits adressering på ide kontrollerene dine enten med ny bios eller det skal stå en plass på microsoft.com hvordan det kan ordnes i registeret på windows. Uten det støtter hk maks 136Gb harddisk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 du må ordne med 48 bits adressering på ide kontrollerene dine enten med ny bios eller det skal stå en plass på microsoft.com hvordan det kan ordnes i registeret på windows.Uten det støtter hk maks 136Gb harddisk 48 bits har han allrede støtte for med 160GIB disker. Så han kan ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Kjetil, betyr det at jeg ikke vil få HD'n til å virke? Det er ikke noen bios oppdatering, eller partisjonering, som vil hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå