autodude Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Er helt fersk på dette med vannkjøling er det noen som kan komme med forslag til vannkjøling til INTEL Q6600? BTW Jeg har et cooler master ammo 533 kabinett vi det betyr noe. TAKKER FOR SVAR MVH autodude Endret 2. januar 2008 av autodude Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvordan er budsjettet ditt da? Hva annet skal kjøles? Hva er intensjonen? (overklokking, støy) Du kan jo kikke på MIST-settene til Micropex, Zalman sine løsninger og Corsair sine løsninger. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Kanskje dette: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vi kommer ingen vei uten et budsjett. Kanskje dette:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Tenkte faktisk på å foreslå det. Ville dog kjøpt det for halve prisen her. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Vi kommer ingen vei uten et budsjett. Kanskje dette:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Tenkte faktisk på å foreslå det. Ville dog kjøpt det for halve prisen her. Bryter litt inn her jeg også Hvor bra er dette? Duger det til å kjøle ned systemet mitt? Antec nine hundred, p5kc, qx6700, 8800gtx. Hadde egentlig tenkt litt på ekstern radiator, men hvis dette er bra og får plass så? Har ikke noe budsjett...kanskje rundt 2000,-? Endret 8. januar 2008 av rodge1970 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kanskje dette:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Bryter litt inn her jeg også Hvor bra er dette? Duger det til å kjøle ned systemet mitt? Antec nine hundred, p5kc, qx6700, 8800gtx. Hadde egentlig tenkt litt på ekstern radiator, men hvis dette er bra og får plass så? Har ikke noe budsjett...kanskje rundt 2000,-? Dette settet blir nok litt for snaut for ditt oppsett. Du bør nok pese på med minst en trippel radiator for å få unna de varmeovnene der. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kanskje dette:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Bryter litt inn her jeg også Hvor bra er dette? Duger det til å kjøle ned systemet mitt? Antec nine hundred, p5kc, qx6700, 8800gtx. Hadde egentlig tenkt litt på ekstern radiator, men hvis dette er bra og får plass så? Har ikke noe budsjett...kanskje rundt 2000,-? Dette settet blir nok litt for snaut for ditt oppsett. Du bør nok pese på med minst en trippel radiator for å få unna de varmeovnene der. Noen forslag? Anbefalinger? Lenke til kommentar
etoel Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Kanskje dette:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H20120COMPACT Bryter litt inn her jeg også Hvor bra er dette? Duger det til å kjøle ned systemet mitt? Antec nine hundred, p5kc, qx6700, 8800gtx. Hadde egentlig tenkt litt på ekstern radiator, men hvis dette er bra og får plass så? Har ikke noe budsjett...kanskje rundt 2000,-? Dette settet blir nok litt for snaut for ditt oppsett. Du bør nok pese på med minst en trippel radiator for å få unna de varmeovnene der. Hmm, jeg spurte på Microplex og de sier dette settet uten problemer skal kunne kjøle en quad core og en 8800gtx - er de på tynn is? Testene av den virker svært lovende Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg bestilte meg "storebroren" fra Sidewinder. Tenkte å ha den kun på quaden min i starten, kan hende jeg utvider senere. Kanskje like greit å bestille en sånn? Større og billigere Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Den der hørtes slett ikke dum ut. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hva med denne? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...S&mcat=c384 Noen som erfaringer med dette settet? Pumper 400l i timen...litt lite? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er mange som har gode erfaringer med dette settet (søkefunksjonen er grei på dette forumet). Det har dog svært lav kapasitet, og er laget for stille kjøling fremfor kjøling av nye quad cores med høy varmeutvikling. Man skal heller ikke se seg blind på antall liter i minuttet en pumpe klarer. Det følger uansett med bruksanvisning for bytte av pumpe hvis det skulle vise seg å bli nødvendig/ønskelig. Den begrensende effekten her er selve reseratoren (reservoar/radiatoren) som er HELT passiv. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er mange som har gode erfaringer med dette settet (søkefunksjonen er grei på dette forumet). Det har dog svært lav kapasitet, og er laget for stille kjøling fremfor kjøling av nye quad cores med høy varmeutvikling. Man skal heller ikke se seg blind på antall liter i minuttet en pumpe klarer. Det følger uansett med bruksanvisning for bytte av pumpe hvis det skulle vise seg å bli nødvendig/ønskelig. Den begrensende effekten her er selve reseratoren (reservoar/radiatoren) som er HELT passiv. Men som jeg ser av sidene til microplex, er vel denne bortimot den største av vannkjølingssettene. Sendte en mail til dem, og de mente jeg skulle gå for et sett, og så eventuelt bygge ut derfra. Er såpass ny mht til vannkjøling at jeg tror ikke jeg klarer og plukke ut bra deler selv Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg ser egentlig ingen grunn til å gå for et sett, med mindre det blir billigere enn ekvivelante enkeltdeler. Det som er med Reserator er at like deler ikke selges løst. Kanskje ikke dumt å gå for det hvis du er veldig opptatt av stillhet. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg ser egentlig ingen grunn til å gå for et sett, med mindre det blir billigere enn ekvivelante enkeltdeler. Det som er med Reserator er at like deler ikke selges løst. Kanskje ikke dumt å gå for det hvis du er veldig opptatt av stillhet. Hei! Nei, stillhet er ikke det viktigste. Kjølinga er alfa omega! Problemet er at jeg ikke har vært borti det før, så jeg vet egentlig ikke hvordan selve systemet virker Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Da leser du gjennom de klistrede trådene i vannkjølingsforumet om hva som skal være med i vannkjøling og sånn. Mye god info der Vannkjøling er ikke noe annet enn en god måte å lede varmen effektivt vekk fra varmekilden så det kan bli kjølt ned effektivt av en større overflate enn vanlig, ofte da med stillhet og bedre ytelse som resultat. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Da leser du gjennom de klistrede trådene i vannkjølingsforumet om hva som skal være med i vannkjøling og sånn. Mye god info der Vannkjøling er ikke noe annet enn en god måte å lede varmen effektivt vekk fra varmekilden så det kan bli kjølt ned effektivt av en større overflate enn vanlig, ofte da med stillhet og bedre ytelse som resultat. hmmm...begynner å bli litt lei av å lese nå Har sjekket en god del på Microplex sine sider, og så vidt jeg forstår er det ikke mange eksterne løsninger (som også ser litt lekre ut). Har sett på denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...1&mcat=c265 Da trenger jeg isåfall kun slanger og vannblokker i tillegg...ikke sant? Så også på den største med 3 vifter, men fikk kaldsvette når jeg så prisen Endret 23. januar 2008 av rodge1970 Lenke til kommentar
etoel Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 hmmm...begynner å bli litt lei av å lese nå Har sjekket en god del på Microplex sine sider, og så vidt jeg forstår er det ikke mange eksterne løsninger (som også ser litt lekre ut). Har sett på denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...1&mcat=c265 Da trenger jeg isåfall kun slanger og vannblokker i tillegg...ikke sant? Så også på den største med 3 vifter, men fikk kaldsvette når jeg så prisen Ja den er griselekker. Jeg kikker også på den. Jeg sliter med plassering av radiator og den eksterne virker smart og du står friere til å velge kabinett (og får mer plass til andre enheter). Den er nok ikke billig nei. Har sett den på tilbud i utlandet, men har ikke regnet på det med frakt etc. Jeg er også litt lei av å lese - hehe... Masse info her, men ikke enkelt å sile ut det viktige^^ Heldigvis er det mange kunnskapsrike og hjelpsomme personer her. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Leser dere gjennom "Hva bør jeg ha i vannkjølingen" og FAQ som er sticky, er det mye info om hvordan vannkjøling funker. Det er et tonn av "jeg har ikke peiling på vannkjøling, server alt på et fat"-tråder som noen blir litt lei av å besvare med akkurat de samme tingene gang på gang. Når det gjelder den radiatoren, ser den nok bra ut, men er nok rimelig under andre like store radiatorer i ytelse. Dette på grunn av en dårlig konstruksjon ikke egnet fro vannkjøling. Den bruker runde rør som går i i løkke rundt mange meter med mange krappe bend. Dette gir en mindre effektiv varmeoverføring til lamellene som luften går gjennom. Skal du ha eksternt, finnes det måter å feste radiatoren til kabinettet på. Enklest er med avstandsstykker, og noen har også spesielle braketter for å plassere radiatoren eksternt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå