Jo Are Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei siden julen nå er over går jo prisen på julesnop ned, og av den grunn hadde jeg tenkt og kjøpe opp et lite lager til neste jul. Men jeg lurer om snope har gått ut på dato til neste jul? Hva er holdbarheten på marsipan og sjokolade? Er ikke noen som har en tom marsipan gris eske som dere kan gi meg holdbarhets datoen på? (må være kjøpt til denne julen da) Takker for svar Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 På min eske (200g Nidar Marsipangris) står det 06.07.08(!) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Marsipan tørker. Sjokolade inneholder fett som kan harskne. Galt oppbevart kan begge ødelegges i løpet av noen få uker. Uansett hva det står på andre innpakninger er det datoen du ser på esken/pakken på de tilbud du finner som gjelder. Godt oppbevart (kjølig/mørkt) klarer de datoen med god margin. Oppbevart varmt er de ødelagt lenge før. Jeg hater å se mørk sjokolade som er "hvit". Ikke smaker det godt heller. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 er ikke det bare og gå i butikken og se da? =) og oppbevare produktene riktig. men er det så mange kronene og spare på dette da? hehe Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Ja masse penger og spare på dette ja koster halv pris etter jul. Hva med å fryse marsipan og sjokolade da? Er kanskje ingen god ide det. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Tviler på at det er verdt det x). Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvor mye er det å spare i dette? En hundrings? Max To. Eller kjøper du opp hele butikken hver gang det er jul? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Hvor mye er det å spare i dette? En hundrings? Max To. Eller kjøper du opp hele butikken hver gang det er jul? Blir vel en hundrings eller to ja så kanskje ingen vits, jeg tenkte snop holdte seg i evigheter jeg. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 på matbutikken jeg jobber på, plier det av og til å vere en handlevogn på personalrommet med godterier som gikk ut på dato for opp til et halvt år siden... funker fint å spise det fortsatt... et år, burde funke fint for vanlig sjokolade Lenke til kommentar
Lapizlazuli Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Altså, marsipan og sjokolade er jo "ferskvarer", det er ikke hermetikk eller noe sånn.. Regner med at det har normal holdbarhet, men som sikkert de fleste vet, blir sjokoladen hvit om den ligger for lenge, noe som ikke er så særlig kult.. tror i grunnen ikke det er noen vits i å kjøpe opp et helt lite lager. Kjøp i vei du, men spis det så fort som mulig Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hadde aldri klart å ha et lager uansett, det hadde gått ned med en gang. Hvertfall for min del. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Altså, marsipan og sjokolade er jo "ferskvarer", det er ikke hermetikk eller noe sånn.. Regner med at det har normal holdbarhet, men som sikkert de fleste vet, blir sjokoladen hvit om den ligger for lenge, noe som ikke er så særlig kult.. tror i grunnen ikke det er noen vits i å kjøpe opp et helt lite lager. Kjøp i vei du, men spis det så fort som mulig har du noen gang sett brun sjokolade bli hvis dersom den har blitt oppbevart riktig, og HELT UÅPNET? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tviler på at det er noen fare, vil anta det funker å pakke det i fryseboksen også. . Med det sagt er jeg imponert over viljestyrken du legger frem her, kjøpe godis nå og spare til neste jul. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tråden flyttes til Mat og drikke. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 kjøpe nå og lagre til neste jul? hehe. er du gjerrig? Jeg kjøper meg en del julesnop på tilbud, men spiser det opp ganske så fort. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vi har hvertfall en pose ned sjokolade liggende på kjølerommet, den har ligget der i et halvt år... tror de smaker like godt, men vi får ikke spise dem Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 kjøpe nå og lagre til neste jul? hehe. er du gjerrig? Jeg kjøper meg en del julesnop på tilbud, men spiser det opp ganske så fort. Gjerrig vil jeg ikke akkurat si men julesnop er dyrt, dessuten så har man så mange andre utgifter i desember. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Bumper denne etter et googlesøk som sendte meg hit... Spiser på en sjokolade fra forrige jul med "best før" dato 30.04.2011 og kan rapportere at den har holdt seg fint. Transfett ftw? Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Pleier å spise det meste sålenge det ikke har endret farge. Pleier å gå bra. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Den holder seg ved holdbarhet datoen sin men det kan variere når det gjelder lagringsforhold osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå