Gå til innhold

Holdbarhet på marsipan og sjokolade

Anbefalte innlegg

Hei siden julen nå er over går jo prisen på julesnop ned, og av den grunn hadde jeg tenkt og kjøpe opp et lite lager til neste jul. Men jeg lurer om snope har gått ut på dato til neste jul? Hva er holdbarheten på marsipan og sjokolade?

Er ikke noen som har en tom marsipan gris eske som dere kan gi meg holdbarhets datoen på? (må være kjøpt til denne julen da)

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marsipan tørker. Sjokolade inneholder fett som kan harskne. Galt oppbevart kan begge ødelegges i løpet av noen få uker.

Uansett hva det står på andre innpakninger er det datoen du ser på esken/pakken på de tilbud du finner som gjelder. Godt oppbevart (kjølig/mørkt) klarer de datoen med god margin. Oppbevart varmt er de ødelagt lenge før. Jeg hater å se mørk sjokolade som er "hvit". Ikke smaker det godt heller.

Lenke til kommentar

på matbutikken jeg jobber på, plier det av og til å vere en handlevogn på personalrommet med godterier som gikk ut på dato for opp til et halvt år siden... funker fint å spise det fortsatt... et år, burde funke fint for vanlig sjokolade ;)

Lenke til kommentar

Altså, marsipan og sjokolade er jo "ferskvarer", det er ikke hermetikk eller noe sånn.. Regner med at det har normal holdbarhet, men som sikkert de fleste vet, blir sjokoladen hvit om den ligger for lenge, noe som ikke er så særlig kult.. tror i grunnen ikke det er noen vits i å kjøpe opp et helt lite lager. Kjøp i vei du, men spis det så fort som mulig :thumbup:

Lenke til kommentar
Altså, marsipan og sjokolade er jo "ferskvarer", det er ikke hermetikk eller noe sånn.. Regner med at det har normal holdbarhet, men som sikkert de fleste vet, blir sjokoladen hvit om den ligger for lenge, noe som ikke er så særlig kult.. tror i grunnen ikke det er noen vits i å kjøpe opp et helt lite lager. Kjøp i vei du, men spis det så fort som mulig :thumbup:

har du noen gang sett brun sjokolade bli hvis dersom den har blitt oppbevart riktig, og HELT UÅPNET?

Lenke til kommentar
kjøpe nå og lagre til neste jul? hehe. er du gjerrig?

Jeg kjøper meg en del julesnop på tilbud, men spiser det opp ganske så fort.

Gjerrig vil jeg ikke akkurat si men julesnop er dyrt, dessuten så har man så mange andre utgifter i desember.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...