obie Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg trenger hjelp - er uerfaren når det gjelder nettverk. Hvordan får jeg en pc som kjører WinXp inn på ett Win2000 nettverk, fikser det ikke. Jeg får heller ikke "pinget" WinXp maskinen, får bare svar at forespørselen timer ut... SETTER STOR PRIS PÅ RASK HJELP Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har du meldt den inn i samme arbeidsgruppe eller domene? Og har du evt. gitt den en IP-adresse? Lenke til kommentar
obie Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Ja, jeg har meldt den inn i samme arbeidsgruppe og gitt den en IP. Men når jeg pinger denne fra ledeteksten i XP-maskinen får jeg ikke noe positivt svar - bare forspørsel avbrutt. Pinger jeg Win2000 maskinene fra enten Win2000- eller XP-maskinene får jeg positive svar. Men hvorfor får jeg ikke pinget XP-maskinen?? Lenke til kommentar
oltis Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Virker som det er aktivert brannmur på XP- maskinen. Tori Lenke til kommentar
obie Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Helt korrekt brannmuren var aktivert... ved deaktivering av denne gikk alt veldig greit. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå