Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows loader i rundt 10-15 min på loading screen, så stopper alt opp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører windows xp 64 bit på en splitter ny pc, problemer har det vel vært fra første dag, alt av spilling osv har gått veldig bra, merker ikke noe dårlig ytelse eller noe.. men. windows har kræsjet mange ganger, før kræsjet det i loggin, nå i loading..

det som kommer opp er da, at windows sier jeg har skrudd av pcen feil osv.. jaja denne feil meldingen har vel alle sett, noe jeg alldrig har brydd meg serlig om, pleier alldrig bruke power knappen bak, skrur nesten alltid av i windows, men dette var et untakk...

så greia er , stuck i loading screen som bare går og går.. så stopper den, og ikke noe skjer...men jeg hører pcen jobbe... og vifter og alt går for fult.

prøvd og gå i sikkerthetsmodus, eller sist fungerede setting som en meny heter... neida, de stucker i load dem også..

som sagt, denne pcen er 2 uker gammel, har allerede vært nødt til og formatere en gang, og om jeg blir nødt igjen, vet jeg sannelig ikke om jeg gidder og bruke mer tid på den.. har bare vært problemer fra dag 1... virker som jeg gjorde et jævelig dumt kjøp av 64bit xp

Takker for alt av hjelp/tips jeg får

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sittet og sett på nå i rundt 30 min, den stopper etter 10 min, går videre, stopper igjen osv... dette er noe herk^^

Klokk ned til standard hastighet og sjekk om det samme skjer.

Hvis ikke vet du hva som er galt ;-)

Lenke til kommentar
har satt ned alt.. virker fortsatt ikke

oppdatert alt, drivere, servicpack, windows update.. jeg er helt freak på det, alt må være nyeste dato:p, prøver og ta en windows repair nå.. får se hvordan dette går

Alle feil blir logget i "Event viewer", sjekk der før du får videre med reinstallasjon.

Slike feil er mest sannsynlig et driverproblem.

Lenke til kommentar

Windows rører ikke andre filer enn de som erstattes fra CD/DVD ved en reparasjon !!!

Avhengig om du har SP1/SP2 på CD-en må du kjøre full windows update for å få oppdatert på nytt.

Event Viewer finner du hvis du høyreklikker på "Min Datamaskin" og velger

Manage / Behandling

Ligger under Computer Manager.

Bruker bare engelsk windows så jeg husker ikke helt de eksakte norske ordene.

Lenke til kommentar

fant det, se bildet.. nokk av error der, snippsat, tror ikke det er noe galt med minnet for og si det sånn, men kan jo være mulig... btw, .zip eller .gz? og brenn på cd så boot? skal prøve..^^

og alt er satt tilbake til default i bios, kjører ikke overklokket lenger, var egentlig for og teste om det var feilen, men tviler.. eneste jeg har merket etter jeg klokket, er knitring i headsettet og lyden :(

Lenke til kommentar

Du må dobbelklikke på de feilene du får opp der.

Se om det er refert til en fil.

Nettverkproblem kan dette være.

Xp64 bit som du sikkert vet må ha rette drivere.

Skjønner ikke at du kjører xp 64bit og ikke vista 64bit.

Støtten for drivere er mye bedere i vista 64bit

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID

{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}

to the user NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE SID (S-1-5-20). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Lenke til kommentar

Må vel bare si at de som rådet deg til å ikke gå for Vista 64-bit sa noe dumt til deg.

Med et så nytt oppsett som du har, er det bare dumt. Jeg visste med en gang at jeg skulle gå for Vista 64-bit da jeg kjøpte ny pc i juli i fjor, nettopp pga driverproblemer med XP 64-bit.

Nok om det, hva skjer når du skriver sfc /scannow i kjør-vinduet?

Du må ha cd-en i pc-en for at den skal kunne bekrefte filene du har innstallert.

Har du fått noen feilmeldinger i Enhetsbehandling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...