Gå til innhold

Min Hiper Strømforsyning døde, hva kan ha blitt skadet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå nå i rundt 2 år, men i går klikka den og ble ødelagt. Den har gitt fra seg piping over lengre tid, men jeg visste ikke at det var et tegn på fornyelse. Nå har den altså gjort livet litt surt for meg, men kan den ha tatt livet av andre komponenter?

Og hvordan er det med reklamasjon og sånn da? Er det bare synd for meg, men du må kjøpe ny pc hvis hovedkort og sånn har gått? Jeg har bygd PC-en selv, så komponentene kommer fra øst og vest.

Takker for alle informative svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har hatt en Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå nå i rundt 2 år, men i går klikka den og ble ødelagt. Den har gitt fra seg piping over lengre tid, men jeg visste ikke at det var et tegn på fornyelse. Nå har den altså gjort livet litt surt for meg, men kan den ha tatt livet av andre komponenter?

Og hvordan er det med reklamasjon og sånn da? Er det bare synd for meg, men du må kjøpe ny pc hvis hovedkort og sånn har gått? Jeg har bygd PC-en selv, så komponentene kommer fra øst og vest.

Er du uheldig så kan andre komponeter ha blitt ødelagt.

Hiper har 3 års garanti så det skal ikke bli noen problemer med å få en ny strømforsyning på garantien.

Jeg anbefaler deg å velge en annen strømforsyning enn Hiper ATX 580W da det er utrolig mange av disse som har tatt kvelden på grunn av dårlige Fuhjyyu kondensatorer.

Ta en titt på denne linken med nesten 60 defekte Hipere.

Hvilken nettbutikk har du kjøpt din Hiper ATX 580W?

Lenke til kommentar
Hei!

Er du uheldig så kan andre komponeter ha blitt ødelagt.

Hiper har 3 års garanti så det skal ikke bli noen problemer med å få en ny strømforsyning på garantien.

Jeg anbefaler deg å velge en annen strømforsyning enn Hiper ATX 580W da det er utrolig mange av disse som har tatt kvelden på grunn av dårlige Fuhjyyu kondensatorer.

Ta en titt på denne linken med nesten 60 defekte Hipere.

Hvilken nettbutikk har du kjøpt din Hiper ATX 580W?

Kjøpte den på komplett.no

Kan umulig være rikitg at en strømforsyning skal være kaputt etter to år? Detta var dårlig av Hiper, ikke spesielt imponert.

Lenke til kommentar

Grunnen er som LAEN sier, at de har brukt dårlige komponenter (i dette tilfelle, kondensatorer) i strømforsyningen. Disse kondensatorene slutter å fungere etter en stund da de ikke klarer å operere i varme omgivelser over tid. Andre produsenter av strømforsyninger har lidd av det samme problemet.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...