Heroes Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har kommet over dette her i bibelen og synes det er litt morsomt sorry at det står på engelsk jeg har bare en engelsk bibel. Luke 12.10 everyone who speaks a word against the son of man will be forgiven, but anyone who plasphemes against the holy spirit will not be forgiven mark 3.29 whosoever blasphemes against the holy spirit can never have forgivness, but is guilty of an eternal sin. For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelse Du kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. Og du vill brenne i helvete. Dette vill jo først og fremst si at viss du finner gud etter lengre tider som ikke troende så vill du uansett havne i helvete. For du har allerde tvilt på gud. problemet er også at viss du er kristen men noen ganger tviler. Og da vill du havne i helvete. er ikke dette litt rart? jeg synes da det? guden som alle snakker om er så god og tilgir alt. Og så har han denne reglen. tingen er at de fleste prøver og glemme denne regelen for det er ikke så bra når du rekruterer nye kristne at du kommer ikke til himmelen uansett Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Det svak-kristne svaret er: Det der er noe menneskene har misforstått -- men alt det andre som de kristne er enige i er selfølgelig ikke misforståelser før det er upopulært å tenke slik det er beskrevet i bibelen. (Kvinner i kirken, kvinner som snakker i kirken, homofili, kvinnelige prester, homofile prester, homofile ekteskap, kvinnelige biskoper). Selfølgelig, enkelte sterke kristne vil mene at bibelen ikke er full av feil, og disse mener oppriktig at alle som fornekter den hellige ånd fortjener helvete. Endret 2. januar 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Er faktisk helt absurd hva som står i bibelen. Noen av de tingene som står der får meg til og grøsse. Som dette her Leviticus 18:22 If a man lies with a man as one lies with a woman, both of them have committed a detestable act. they must be put to death. Det står jo i bibelen da må det jo være sant for det er guds ord. det er gud som snakker til oss igjennom bibelen. Det er jo det de sier. Bortsett fra når de forstår at det setter kristendommen i dårlig lys. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det der er det *gamle* testamentet. Greit nok at gud skapte ildsjøen for å brenne folk og at han drepte over en lav sko og oppfordret til drap på "fiendens" spedbarn; ta dem i foten og knus skallene mot veggen. Han var god og rettferdig da også, men nå som han har latt menneskene drepe sønnen sin så trenger vi ikke å følge alle lovene han sa skulle følges helt til dommens dag -- angivelig fordi Gud har begynt å ødelegge verden allerede. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Det der er det *gamle* testamentet. Greit nok at gud skapte ildsjøen for å brenne folk og at han drepte over en lav sko og oppfordret til drap på "fiendens" spedbarn; ta dem i foten og knus skallene mot veggen. Han var god og rettferdig da også, men nå som han har latt menneskene drepe sønnen sin så trenger vi ikke å følge alle lovene han sa skulle følges helt til dommens dag -- angivelig fordi Gud har begynt å ødelegge verden allerede. hehe. er helt absurd. jeg skjønner ikke hvorfor folk glemmer alle de gamle "lovene" er bare så latterlig synes jeg viss du skal tro på noe så tro på det. når jeg får bibelen (som jeg sitter med i fanget nå) så får jeg både det nye og det gamle testamentet! Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Han var god og rettferdig da også, men nå som han har latt menneskene drepe sønnen sin så trenger vi ikke å følge alle lovene han sa skulle følges helt til dommens dag -- angivelig fordi Gud har begynt å ødelegge verden allerede. Med andre ord; de ti bud er ikke nødvendig å følge, homofili er ikke lenger en vederstyggelighet osv. Hva er det egentlig igjen av kristendommen nå? Gud slo jo vekk bena under kristendommen da han lot sønnen sin korsfeste. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det der er det *gamle* testamentet. 17 Misforstå ikke – jeg er ikke kommet for å oppheve Moseloven og profetenes advarsler. Nei, jeg er kommet for å oppfylle dem, for at de skal bli satt ut i livet. 18 Jeg sier til dere, og dette er virkelig alvorlig: Hver eneste lov i Skriften skal stå fast til dens hensikt er oppnådd. 19 Hvis noen bryter det minste bud og lærer andre å gjøre det samme, så kommer han til å bli den minste i himmelriket. Men de som lærer andre Guds lov og adlyder budene, vil bli store i himmelriket. http://www.biblegateway.com/passage/?searc...amp;version=35; http://www.biblegateway.com/passage/?searc...amp;version=35; Greit nok når karen selv sier at de gamle lovene skal gjelde da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Luke 12.10everyone who speaks a word against the son of man will be forgiven, but anyone who plasphemes against the holy spirit will not be forgiven For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelse Du kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. "Son of man" kan ikke oversettes med "Gud og Jesus"! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg tolker hele greia dit hen at man kan banne over det å ha/ skal ha barn, men reproduserer man seg ikke så er man forbannet (ditt DNA går i glemmeboka). Endret 2. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelseDu kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. Og du vill brenne i helvete. Dette vill jo først og fremst si at viss du finner gud etter lengre tider som ikke troende så vill du uansett havne i helvete. For du har allerde tvilt på gud. problemet er også at viss du er kristen men noen ganger tviler. Og da vill du havne i helvete. er ikke dette litt rart? jeg synes da det? guden som alle snakker om er så god og tilgir alt. Og så har han denne reglen. tingen er at de fleste prøver og glemme denne regelen for det er ikke så bra når du rekruterer nye kristne at du kommer ikke til himmelen uansett Beklager, men jeg ser det altfor ofte: Ikke "vill" men VIL, og ikke viss men HVIS. Veldig OT men jeg må bare. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelseDu kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. Og du vill brenne i helvete. Dette vill jo først og fremst si at viss du finner gud etter lengre tider som ikke troende så vill du uansett havne i helvete. For du har allerde tvilt på gud. problemet er også at viss du er kristen men noen ganger tviler. Og da vill du havne i helvete. er ikke dette litt rart? jeg synes da det? guden som alle snakker om er så god og tilgir alt. Og så har han denne reglen. tingen er at de fleste prøver og glemme denne regelen for det er ikke så bra når du rekruterer nye kristne at du kommer ikke til himmelen uansett Beklager, men jeg ser det altfor ofte: Ikke "vill" men VIL, og ikke viss men HVIS. Veldig OT men jeg må bare. sorry jeg er dårlig skriftlig. men takk for at du sier det da vil jeg huske det til neste gang;) Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelseDu kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. Og du vill brenne i helvete. Dette vill jo først og fremst si at viss du finner gud etter lengre tider som ikke troende så vill du uansett havne i helvete. For du har allerde tvilt på gud. problemet er også at viss du er kristen men noen ganger tviler. Og da vill du havne i helvete. er ikke dette litt rart? jeg synes da det? guden som alle snakker om er så god og tilgir alt. Og så har han denne reglen. tingen er at de fleste prøver og glemme denne regelen for det er ikke så bra når du rekruterer nye kristne at du kommer ikke til himmelen uansett Beklager, men jeg ser det altfor ofte: Ikke "vill" men VIL, og ikke viss men HVIS. Veldig OT men jeg må bare. sorry jeg er dårlig skriftlig. men takk for at du sier det da vil jeg huske det til neste gang;) Goodie Håper ingen tar seg nær av mitt korstog mot feilskriving og orddeling Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 For dere som ikke er så gode på engslsk så kan jeg gjøre en lett oversettelseDu kan fornekte gud og jesus, og bli tilgit, men viss du fornekter den hellige ånd. så vill du ikke bli tilgit. Og du vill brenne i helvete. Dette vill jo først og fremst si at viss du finner gud etter lengre tider som ikke troende så vill du uansett havne i helvete. For du har allerde tvilt på gud. problemet er også at viss du er kristen men noen ganger tviler. Og da vill du havne i helvete. er ikke dette litt rart? jeg synes da det? guden som alle snakker om er så god og tilgir alt. Og så har han denne reglen. tingen er at de fleste prøver og glemme denne regelen for det er ikke så bra når du rekruterer nye kristne at du kommer ikke til himmelen uansett Beklager, men jeg ser det altfor ofte: Ikke "vill" men VIL, og ikke viss men HVIS. Veldig OT men jeg må bare. sorry jeg er dårlig skriftlig. men takk for at du sier det da vil jeg huske det til neste gang;) Goodie Håper ingen tar seg nær av mitt korstog mot feilskriving og orddeling Jeg har ikke noe imot det i hverfall:) . Jeg kan aldri bli bedre viss jeg ikke blir rettet på mine stavefeil. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det der er det *gamle* testamentet. 17 Misforstå ikke – jeg er ikke kommet for å oppheve Moseloven og profetenes advarsler. Nei, jeg er kommet for å oppfylle dem, for at de skal bli satt ut i livet. 18 Jeg sier til dere, og dette er virkelig alvorlig: Hver eneste lov i Skriften skal stå fast til dens hensikt er oppnådd. Spennende... "lovene" i GT er altså ikke en endelig lov, men en "oppskrift" med et mål før øye. Forstår jeg det riktig blir disse "lovene" avviklet når målet er fullbyrdet. Hva er så hensikten med GT? Verdensherredømme til "Guds folk"? Utryddelse av etniske grupper 2Mos 23,23 "For min engel skal gå foran deg og føre deg til amorittene og hetittene, perisittene og kanaaneerne, hevittene og jebusittene, og jeg vil utrydde dem." 4Mos 21,31 "Nå slo Israel seg ned i amorittenes land. 32 Moses sendte folk som skulle speide ut Jaser. De erobret byene der omkring og drev ut amorittene som bodde der." Jos 11,14-15 "Alt byttet fra disse byene og all buskapen tok israelittene selv. Men menneskene hogg de ned med sverd. De utryddet dem og lot ikke en levende sjel bli igjen. Det Herren hadde pålagt sin tjener Moses, det hadde Moses sagt til Josva, og Josva gjorde det slik. Han unnlot ikke å gjøre noe av alt det Herren hadde pålagt Moses." Disse vil ikke kunne rekrutere sitt folk og er derfor ubrukelig for "menigheten" 5Mos 23,1 "Den som har fått steinene knust eller det mannlige lem skåret opp, skal ikke ha adgang til Herrens menighet." 3Mos 18,23 " Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig." 3Mos 20,15-16 "En mann som har omgang med et dyr, skal dø, og dyret skal dere drepe. Når en kvinne går til et dyr og parer seg med det, skal du drepe både kvinnen og dyret. De skal dø; det hviler blodskyld på dem." 3Mos 20,13 "Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem." Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 3Mos 18,23" Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig." 3Mos 20,15-16 "En mann som har omgang med et dyr, skal dø, og dyret skal dere drepe. Når en kvinne går til et dyr og parer seg med det, skal du drepe både kvinnen og dyret. De skal dø; det hviler blodskyld på dem." 3Mos 20,13 "Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem." Hehe, man kan sagtens spørre seg hva som var utbredt adspredelse i judea. Siden de finner det nødvendig å presisere disse tingene så inngående. Kanskje ikke uten grunn frelseren ble født i en stall? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå