Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mister en god venn.

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Ok, jeg sitter her med et aldri så lite problem, hvor et godt og veldig langt vennskap står å henger i en tynn tråd.

Jeg tar det hele forfra for at leseren skal forstå mer av problemet. Det begynte på nyttår, og jeg skulle ut med noen. Etter et relativt kort vors, gikk vi ut for å stikke til en annen fest. Plutselig. før jeg nesten klarer å reagere, stopper de to jentene en taxi og stikker til festen, og jeg og en annen (dårlig of full) jente blir stående igjen. Iom at jeg hadde drukket litt ble jeg utrolig forbanna, her sitter jeg igjen med en surmuling av jente, som bare vil stikke, og de fyker av gårde i taxien, uten å spørre meg eller hun andre. Jeg ringer, "skjeller" dem bittelitt ut. Så stikker jeg på en annen fest.

Det som da skjer, er at neste dag kommer en kompis på MSN, og begynner å bable "hva faen du har sagt om meg" osv osv, etterfulgt av "hva faen du har sagt om meg til *de to jentene*" helt til han blokker meg. Jeg står der med et stort gap, og fatter ingenting hva jeg kan ha sakt til de to venninnene som stakk.

Jeg sender mld til hun ene, og hun forsikrer meg om at hun ikke har sagt at jeg snakket drit om han.

Det problemet jeg da sitter igjen med: Jentene var sikkert forbanna å begynte å si masse drit. Kompisen min har fått høre dette å klikker på meg. Jeg sitter igjen uten en venn, og lurer på hva jeg skal si til de jentene (for forøvrig er hallveis venninner). Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Føler det er en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ein prat med alle tre og oppklar situasjonen så fort som mogeleg. Om du ikkje hugsar kva du sa er det kanskje ikkje alt som vil kome fram, men så lenge du ikkje har den type meiningar om vennen din så er det ikkje noko grunn til at han skal gå og tru det.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

De tre kjenner så vidt til hverandre, i tillegg til at han ikke svarer mobilen. Ser nesten ut for meg som at han bestemt seg for at jeg lyger. Har litt lyst å bare drite i det, men når jeg har vært venn med ham, nesten hele livet så er det litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Vel, er du villig til å miste ein venn du har hatt heile livet på grunn av ein misforståelse som det?

Får nokon servert ei historie er det sjølvsagt skeptisk til alt og ikkje sikker på kva dei skal tru. Du veit vel kvar han bur, finnes vel andre måtar å ta kontakt med han på.

Jo lengre han går og tenker på det han vart fortalt av jentene, jo værre kan det bli å få det reparert. Jentene treng du for så vidt ikkje prate med, men ta for all del kontakt med han.

Lenke til kommentar

Du må jo ihvertfall snakke med ham. Hvis ikke vil han selvfølgelig tro at historien var sann. Må bare få si at jenter er utspekulerte. Fordi du ringte og skjelte dem ut, kan di godt ha snakket dritt om deg, men sier det selvfølgelig ikke til deg. Guttenes krig er fysisk, jentenes; psykisk.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Skal vente 1-2 dager, å høre om han har roet seg, før jeg tar kontakt. Snakket med den ene jenta nå, og hun sier hun sa noe om meg og han, men "klarte ikke huske hva". Så ikke vet jeg. Om han fortsatt er like bestemt på at jeg har snakket drit om han, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg skal prøve å snakke med han senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...