Gå til innhold

Jeg leter etter et vekkerklokke-program til PC-en, er villig til å betale litt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vekkerklokker

Vekkerklokke på PC-en er bare fjollete.

Det er det slettes ikke dersom den man har er gått i stykker og man trenger en midlertidig løsning...

Og om man lar maskinen stå å jobbe hver natt så er jo det ikke galt i å ha en vekkerklokke innebygd i den også, vell? ;)

@ freebird

Takk skal du ha, bruker den jeg da :)

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Jo hehe, den er mer upålitelig en både mobiltelefonen din og en alarmklokke til 99,- kroner.

Hvorfor? fordi PC-en må være på, programmet må være på, og eventuell forsterker må være på.

En vanlig alarm fungerer uansett.

Et program for dette synes jeg er like fjollete som speech recognition :p

Lenke til kommentar
Planlagte oppgaver? Antar at det slås på i windows da?

Jeg satte ihvertfall klokken til å ringe alle de 5 hverdagene, men vil vekkerklokken ringe hvis det programmet er av da?

er det planlagte oppgaver du sikter til? isåfall, ja: du forteller windows at den skal starte et bestemt program (altså, i ditt tilfelle spillelista til den lyden du vil ha).

Du kan til og med trykke på avanserte instillinger, og få datamaskinen til å vekke seg selv opp fra dvale for å utføre oppgaven (men da må du taste inn brukernavn og passord for datamaskinen din)

Lenke til kommentar

Kvifor ikkje to fluger i ein smekk? Installer Notat-programmet Stickies 6.0 og bruk det til å starte ei lydfil du sjølv definerer. Last ned, installer, høgreklikk i system-menyen og velg >New sticky. So klikker du >Ctrl + Shift + O og du får opp ein meny kor du kan definere når alarmen skal gå; Daglig kl..., Ukentlig (Huke av for Ma,Ti,Ons..., kl) osv... Dette som ei fast prosedyre.

Stickies er sabla nyttig til små og store påminningar. Eg har definert ein snarveg slik at eg får opp ein ny Stickies gjennom >Win + S . Der skriver eg kjapt inn kva det gjeld, høgreklikker og får opp ein meny kor eg kan velge >Sleep for... og igjen ein sub-meny med tal; 1,2,3,5,10,12,15,20,30,45,60 OG IGJEN ein sub-meny kor eg kan velge Minutes, Hours, Days.... Til slutt har du valget mellom at notatet skal kun sprette opp på skjermen (fremst), med eller uten bevegelse og lyd. Lukker eg notatet med X-knappen blir den automatisk lagra. Er det f.eks. berre ei påminning om f.eks. "ring Tone" so aktiverer eg notatet og sletter det med snarvegen Ctrl +shift +D. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...