Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men ingen signal

Anbefalte innlegg

Ja, idag skulle jeg som vanlig starte opp min stasjonære maskin, men noe var galt. Jeg hørte duringen, men skjermen svarte ikke. Jeg gikk bak og sjekket ledninger, alt var som det skulle. Litt forundret sjekket jeg tastatur og mus også, jeg kunne riktignok ikke se noe, men det var ikke noe tegn på at tastatur og mus fungerte, det skal tross alt lyse rødt under min MX518 ( :love: ). tastaturet skal også gi fra seg lys, andre ting som ikke lyste, var ingang for Ethernet ledning.

Uitfra dette konkluderer jeg at PCen ikke er som den skal.

Det ser utifra at den fungerer, den durer, har et svakt grønt lys inni, som har vært der siden oppstart av min pålitlige PC. Jeg har aldri tidligere hatt noen problem med denne PCen, det er en Dell PC om er ca 1 1/2 år gammel. Jeg har et helt vanlig Windows XP Media Center Edition.

Mer kommer jeg ikke på, jeg ser jo ingenting på skjermen, men det er ikke den det er noe galt med. Er det noen som har noen ideer om hva som kan være galt, trenger noe mer informasjon e.l.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen slår seg ikke på?

Var litt vanskelig å forstå, du sier noen lys, men ikke alle?

Trekk ut støpselet og la det være ute i noen minutter.

Prøv å starte opp igjen og følg med hva som gir fra seg lyd.

PSU, HD, blinking i lys etc

(hvis du har datakunnskap/erfaring så kan du gjøre dette med kabinettet åpent, sjekke løse kabler etc)

Hvis ikke ringer du DELL support !

Lenke til kommentar

Skal prøve å forklare litt bedre. PCen brummer som den skal, og inni PCen lyser riktige lys.

Alle eksterne ting, som mus tastatur og skjerm gir ikke noen respons. De lyser/viser ikke bilde.

Jeg har ikke for mye erfaring med data nei, men kan jo se om jeg ser noe med første øyekast, for jeg klarer såpass som å bytte et skjermkort.

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Skal prøve å forklare litt bedre. PCen brummer som den skal, og inni PCen lyser riktige lys.

Alle eksterne ting, som mus tastatur og skjerm gir ikke noen respons. De lyser/viser ikke bilde.

Jeg har ikke for mye erfaring med data nei, men kan jo se om jeg ser noe med første øyekast, for jeg klarer såpass som å bytte et skjermkort.

Takker for svar =)

Slår monitoren seg på?

Noen pipelyder fra maskinen?

Om du trykker caps-lock, er det noen respons på tastaturet?

Endret av Thomas87
Lenke til kommentar

Null respons fra skjerm, tastatur eller mus.

Jeg har ikke snakket med Dell Support enda, men går utifra at den må til reprasjon, i og med at jeg ikke har noe ekstra Hardware å bytte ut for å finne ut hva som er galt.

Lenke til kommentar

Hei. Har samme problemet med min pc. jeg var på LAN å spillte, så var plutselig skjermen svart.

Har prøvd å skifte prosessor, skjerm kort å skjerm. Ingenting fungerte. Men har faktisk MX518 jeg å, å den lyser ikke, å tastaturet lyser heller ikke når jeg trykker på caps, eller numlock.

Atrx Lagt til I dag, 03:43

Hei,

Har du prøvd (hvis pcn har flere tilkoblingsmuligheter) å koble til skjerm på en annen port?

Jeg har prøvd, funker ikke.

Har 2 vifter med neon, å alt surrer å lyser. På grafikkorte funker vifta, å prosessor surrer å går.

har ny strømfårsjyning, så det er ikke problemet.

Har trua får at det er motherboard det er noe feil med. (motherboard er samme som hovedkort får dem som ikke vet det^^)

Det er en bra pc, å jeg savner å spille, så plis help. Om noen har/hatt samme problemet, skriv hva dere har prøvd sånn at jeg/andre slipper å skifte flere ting:P

Lenke til kommentar

Ja, sånn er det her og. Har selv hatt mistanken med at det kan være HKet som er problemet.

Edit: Jeg han nå snakket med support, som sier at det kan hjelpe å ta ut RAM brikkene, for så å sette dem inn igjen, og starte opp. (husk å ta ut strømmen da :p )

Hvis ikke det funker, kan man prøve å ta ut en og en RAM brikke, for det kan være at det er en defekt RAM brikke som er problemet.

Jeg har enda ikke prøvd det, men skal snart.

Endret av sonderLef
Lenke til kommentar

Hmm, hvordan vet jeg om den booter OS fra HD?

Jeg ser jo ingenting, men hører lyden av skjermkort og alt annet, HKet har et grønt lys, som alltid, men vet jo ikke om det bare symboliserer at det er strøm i PCen. Jeg skal sjekke opp mer på mandag, da ringer jeg support tenker jeg.

Lenke til kommentar
hvis det ikke kommer noe opp på skjermen din og du ikke hører dataen booter/laster OS fra harddisk osv så er nok hovedkortet ødelagt.

Hører at harddisken arbeider men. Skjer ikke noe mere. Den starter, vifter å lys er på, harddisken lager noen lyder, men så skjer det ikke noe mere.

Skal prøve noe nytt når jeg kommer hjem. Skal koble inn en USB-kabel til MP3-spillern min å se om den starter å lade. Hvis den ikke gjør det, så er det 80% sjans får at det er HK som er ødelakt på en måte.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har nå fikset den stasjonære, sitter foran den i dette øyeblikk!

Problemet for meg var rett og slett minnet likevel. Jeg prøvde igjen _mange_ forskjellige plasseringer for rambrikkene.

Jeg prøvde 1 og 1 RAM brikke, om den ene ikke funket, skrudde jeg PCen av, tok ut RAM og satte ny inn i et annet spor. Slik holdt jeg på til den startet. Jeg prøvde da igjen med alle RAM brikkene,og tro det eller ei, alle funket. :wee::w00t:

Hvis dette ikke er problemet ditt, så får du ha lykke til videre vertfall, vet hvor kjedlig det er :/

Velvel, gaming på g nå ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...