Gå til innhold

Osb. Elfunk 42". modell.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var og titta på denne skjermen i dag. selve panelet er helt ok. men når det kommer til bildekvalitet på analog kabel tv aner jeg ikke.

dessuten stod den tilkoblet en dvd spiller med (unskyld utrykket men) en rett og slett "rævva" scart kabel og kjørte video signal? snakk om å drepe salget ;)

Dessuten hadde dvd spilleren hdmi utgang så hvorfor ikke bruke den og få et sykt bra bilde i forhold?

fatter ikke ass. ikke noe bra salgstriks nei.

å ja skjermen ja..

skjermens lcd panel er nok ikke så dåli. har god nok bildekvalitet ved hd kilder.

gutta med de kresne øya rynker nok litt på nesa av denne på grunn av mye plastikk og som tidligere nevnt (eljunk) tror ikke du blir skuffet. Finner ikke så billig fullhd noe annet sted tror jeg. Helt ok skjerm til prisen vil jeg si.

selve tv'n var også noe treg med fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
var og titta på denne skjermen i dag. selve panelet er helt ok. men når det kommer til bildekvalitet på analog kabel tv aner jeg ikke.

dessuten stod den tilkoblet en dvd spiller med (unskyld utrykket men) en rett og slett "rævva" scart kabel og kjørte video signal? snakk om å drepe salget ;)

Dessuten hadde dvd spilleren hdmi utgang så hvorfor ikke bruke den og få et sykt bra bilde i forhold?

å ja skjermen ja..

skjermens lcd panel er nok ikke så dåli. har god nok bildekvalitet ved hd kilder.

gutta med de kresne øya rynker nok litt på nesa av denne på grunn av mye plastikk og som tidligere nevnt (eljunk) tror ikke du blir skuffet. Finner ikke så billig fullhd noe annet sted tror jeg. Helt ok skjerm til prisen vil jeg si.

selve tv'n var også noe treg med fjernkontrollen.

Eg slo på stor tromma og tok en spontan kjøp. :dribble:

Har ikke fått testet den så mye enda, men jeg merket ingen problem med treghet i fjernkontrollen. (ganske lettfattet meny )

Kjøpte meg en DVI-Hdmi overgang for tilkobling til laptopen.

" Dessuten hadde dvd spilleren hdmi utgang så hvorfor ikke bruke den og få et sykt bra bilde i forhold?

"

Vil tro det er for å kunne vise forsjell på at dyrest er best, og ja det er et bra salgstriks :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser nå at Coop selger denne for 5999,-

Noen andre som har denne?

Har kunn observert denne på vanlig DVD (i butikk) og på Digitalt kabel-tv (hos bekjent). Vurderer denne selv da prisen gjør 42" full HD attraktiv til min xbox360 og digitalt kabel-tv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har selv Elfunk 42" (42735HD) og 32" (32781HD).

Jeg synes bildet er sylskarpt, men jeg har HDMI kontaker på alt jeg bruker. Som Dewil sa, er det tull av selgere å bruke scart i butikkene, men de vil selvsagt selge det dyreste.

Elfunk bygges på JVC fabrikken, og har nøyaktig samme innmat som JVC tvene, men selges som et billigere alternativ.

Kallenavnet Eljunk er bare tull, selv om navnet Elfunk ikke oser kvalitet.

Men TVene er sinnsykt bra.

Fikk meg PS3 igår, og Blu-ray filmer er helt sinnsykt på 42 tommeren. Selv om dette bare er 768p.

De som velger å kjøpe Elfunk (JVC) vil ikke bli skuffet.

Menyene er svært oversiktlige og lette og forstå, bildet og fargene er sylskarpe.

Det eneste som kunne vært bedre er kontrasten, men det er ikke noe jeg legger merke til når jeg spiller/ser film.

Og veggfeste følger med.

Ikke la navnet skremme dere, Elfunk TVer er veldig bra. LØP OG KJØP!

Dere som velger å tro meg kan gjerne skrive svar! Dere er garantert positive i tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

trodde denne tråden var helt død så har ikke fulgt så mye med etter min siste post.

Men jeg tok steget å kjøpte TV'n da den var på tilbud og jeg er langt fra missfornøyd.

x360 og digitalt kabel-tv er glimrende på denne boksen. Blir om litt å oppgradere til HD-dekoder fra canaldigital samt gå til anskaffelse av blu-ray spiller (muligens den billige på obs?!).

Eneste negative jeg kommer fram til om denne tv'n må være følgende:

* treg fjernkontroll (men bruker ikke den så det er ok)

* ikke egne knapper for AV1, AV2 etc. kun for PC

Vist den fortsatt er tilsalgs så kan den anbefales. Ikke alle som har behov for en 15 tusen kroners tv.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...