Gå til innhold

Ang. Det å putte tokjerner fra Aspire 5610Z inn i Lenovo N200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er forskjellen? Pentium'en er jo tokjerner den og :p

Men det er vell ikke noe som går i stykker om jeg prøver allikevel og prosessoren og hovedkortet IKKE er kompatible?

Unntatt garantien så er det antqakeligvis lite som ryker.

Hvorfor pentium m og ikke c2d er kompatible?

Hvorfor funker ikke C2D i hovedkort laget for P4 2000mhz, vet ikke, det bare er sånn.

Men N200 leveres ikke med pentium m baserte cpu'er, så ser ingen grunn til at Pentium M støtte finnes. Men er du sikker på at det er pentium M og ikke c2d da?

Lenke til kommentar

Hvorfor funker ikke C2D i hovedkort laget for P4 2000mhz, vet ikke, det bare er sånn.

Men N200 leveres ikke med pentium m baserte cpu'er, så ser ingen grunn til at Pentium M støtte finnes. Men er du sikker på at det er pentium M og ikke c2d da?

Pentium T2080 og Celeron m530 bruker samme socket (Socket M). C2D og P4 bruker forskjellige socketer. Dermed faller eksemplet ditt på sin egen urimelighet...

Lenke til kommentar

Pentium T2080 og Celeron m530 bruker samme socket (Socket M). C2D og P4 bruker forskjellige socketer. Dermed faller eksemplet ditt på sin egen urimelighet...

Ehm nei? LGA 775 har ju blitt brukt i årevis. Dessuten så bruker også PM og c2d forskjellige sokler i følge netshop.no, så kanskje det er ditt argument som faller på sin egen urimelighet

Lenke til kommentar
Ehm nei? LGA 775 har ju blitt brukt i årevis. Dessuten så bruker også PM og c2d forskjellige sokler i følge netshop.no, så kanskje det er ditt argument som faller på sin egen urimelighet
Min HP nx6310 core solo maskin takler fint Core 2 duo, trengte bare en biosoppdatering:
Integrates a new version of Intel support code for mobile processors: Intel

Core2 Duo Mobile Processor T7000 and T5000 series processors.

så jeg ser ingen grunn til at det ikke vil fungere andre veien. Angiveligvis tar altså netshop.no feil.
Lenke til kommentar
Dessuten så bruker også PM og c2d forskjellige sokler i følge netshop.no, så kanskje det er ditt argument som faller på sin egen urimelighet

List of Intel Celeron microprocessors

Bla deg ned til Celeron M530 (må ikke forveksles med Celeron 530 uten M'en), les hva det står under 'Socket', og skriv det ned

List of Intel Pentium Dual-Core microprocessors

Bla deg ned til T2080, les hva det står under 'Socket', og skriv det ned.

Når du har skrevet ned begge kan du komme tilbake hit og fortell meg hva du fant ut.

Jeg finner heller ikke T2080 på netshop. kan du vise meg?

Lenke til kommentar
det skal det gjøre. Men om du har begge for hånden er det jo ikke verre enn å prøve...

Det var forskjellig farge på soklene, så jeg antar at det ikke passer da..

Men hvis jeg kjøper en løs prosessor som passer denne laptopen, hvilken burde jeg kjøpe da?

Fargen har lite å si, men om pinnene ikke passer sammen så er det verre.

Lenke til kommentar

Det var samme antall pinner på da, men jeg orket ikke pirke mer på det, satte bare inn minnet :)

Men er det andre mobile løssalgsprosessorer som passer til lenovon min? Jeg opplever helt utrolig elendig ytelse i spill, maskinen sliter med Wacraft 3 med alt på medium, er den innebygde grafikken SÅ dårlig i Lenovon da, eller er det vista som har skylden?

Lenke til kommentar
Det var samme antall pinner på da, men jeg orket ikke pirke mer på det, satte bare inn minnet :)

Men er det andre mobile løssalgsprosessorer som passer til lenovon min? Jeg opplever helt utrolig elendig ytelse i spill, maskinen sliter med Wacraft 3 med alt på medium, er den innebygde grafikken SÅ dårlig i Lenovon da, eller er det vista som har skylden?

Det hørtes utrolig rart ut, min Lenovo Thinkpad R61i (samme "slekt") klarer lett cs:s o.l. 1.5ghz c2d, X3100 og 2gb ram

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Min HP nx6310 core solo maskin takler fint Core 2 duo, trengte bare en biosoppdatering:
Integrates a new version of Intel support code for mobile processors: Intel

Core2 Duo Mobile Processor T7000 and T5000 series processors.

så jeg ser ingen grunn til at det ikke vil fungere andre veien. Angiveligvis tar altså netshop.no feil.

Lenovo n200 har en celeron m530 cpu med conroe l kjerne. altså socket p

Dette er den nye typen mobile cpu socket som støtter cpuene i t7100 t7300 etc etc serien

den er ikke pin kompatibel med eldre cpuer av typen t2300 etc t5500 etc t7200 etc.

dette gjelder nok billigvariantene av core duo også t2050 og t2080 som du nevner.

det finnes billige cpuer på ebay.com

Lenke til kommentar
@Laffers:

Du har med en meget stor sannsynlighet rett. Men Celeron M530 er levert både med Socket M og Socket P. Dersom N200 er lansert etter 5.9.2007 er det nok Socket P. Men når kom N200 på markedet, og når fikk trådstarter sin maskin.

En ting jeg synes var sært med denne, er at det er 965chipset, men kun støtte for 3gb ram. Trodde alle 965 baserte bærbare hadde støtte for 4 :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...