Melfacion Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har gravd ned en kabel fra nabohuset og opp til meg i høst, og begynner å få såpass mye strøm i huset at det er klart for litt teknologi. Spiller det noen rolle hvilken rekkefølge jeg kobler lederne i en vanlig rj-45 veggkontakt så lenge det er likt i begge ender av kabelen? Bruker Gbit ruter og nettkort hvis det har noe å si for viktigheten av riktig kobling... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Du bør følge dette skjemaet for plugger, på veggkontakter er jo rekkefølgen vanligvis angitt på selve koblingen, i Norge bruker man vanligvis B-standarden. http://www.incentre.net/incentre/frame/ethernet.html Likt i begge ender er ikke bra nok selv om det kan fungere på korte kabler. Endret 2. januar 2008 av agvg Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 på veggkontakter er jo rekkefølgen vanligvis angitt på selve koblingen Festepunktene i veggkontakten er nummerert fra 1-8, men det er ingen fargekode som forteller meg hva som skal hvor. Da prøver jeg med T-568B standarden, selv om jeg tror det var T-568A vi lærte på VK1. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå