Ennasus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, er det noen her som har vært borti det samme som meg, eller kan hjelpe? Omtrent en gang daglig er det noe som legger til en eksta startside her, den lyder som følgende: www.messengersite.net. Jeg bruker AVG, og har scannet hele PC-en flere ganger, men den finner ingenting. Er det noen andre som har vært borti dette før? Jeg lurer også på om jeg gjennoppretter systemet til de opprinnelige innstillingene, vil det forsvinne da? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er ganske enkelt adware. Ville ikke kalt det et virus med mindre det injiserer sin egen kode i andre filer. Lenke til kommentar
Ennasus Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Det finnes vel programmer som fjerner dette? Så vidt jeg vet injiserer det ikke sin egen kode i andre filer. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det finnes vel programmer som fjerner dette? Så vidt jeg vet injiserer det ikke sin egen kode i andre filer. Joda, adware er nok ikke så vanskelig å fjerne. Les stickien, jeg spiser hatten min hvis ikke den har en liste over antimalwareprogrammer . Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Ennasus Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Hm, er det mulig å legge det i en mappe i mine dokumenter. og deretter flytte mappen til skrivebordet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Hm, er det mulig å legge det i en mappe i mine dokumenter. og deretter flytte mappen til skrivebordet? Ja, det er mulig. Men jeg ser ikke hensikten i det, da det ikke utgjør noe forskjell og bare er mer arbeid. Men hvis du liker å gjøre det slik, så kjør på. Endret 2. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Ennasus Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Når jeg starter Hijackthis, vises vinduet i ca 5 sek, også lukker det seg... Men det vil vel forsvinne om jeg hadde gjennopprettet systemet til de opprinnelige innstillingene? Endret 2. januar 2008 av Ennasus Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kjør gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Loggene det spørres om kan du poste her i din egen post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå