Gå til innhold

Sony Ericsson K850i-spørsmål

Gjest Slettet-b5747

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-b5747

Vel, da var den endelig i mine hender og jeg har brukt den i en tre-fire dager nå :) Den tar supre bilder og videoen er temmelig grei. Jeg har bare et spørsmål. Dere som har den, se på baksiden av telefon. Der har du blitzen, under der er fokuslyset, men hva i pokker er den lille knotten på siden av fokuslyset? :hmm:

Går ut i fra at det ikke er en mikrofon siden det er en mikrofon på undersiden av den? Noen som vet? Jeg har merket av den lille knotten på bildet her i innlegget :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-b5747

Bare så det er sagt; Det er ikke lysmåleren. Holdte fingern fremfor på det ene bildet, og tok etterpå et vanlig bildet. Ikke forskjell i det hele tatt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

WOHO! JEG HAR FUNNET LØSNINGEN! :D

Kameraet har en litt spesiell måte å registrere lys på. Knotten er faktisk en lyssensor. (Beklager :p) Kameraet fungerer på følgende måte når det registrerer lys: Blitz -> Treffer objektet -> Lyset fra objektet reflekteres tilbake i sensoren -> Kameraet regulerer lysfølsomheten etter informasjonen det får fra sensoren.

Det er også slik mange får svarte bilder. Det er faktisk ikke noen firmware-feil. Det som skjer, er at du holder fingern på baksiden av telefonen, i nærheten av sensoren. Og når da blitzen skytes ut, treffer den såklart fingern din og RETT inn i sensoren, som da registrerer masse lys, istedet for lite lys. Den sender da informasjon til kameraet om å slå ned lysfølsomheten til det minimale -> SVART BILDE!

Tok meg år og dag å finne ut .. xD

Lenke til kommentar
WOHO! JEG HAR FUNNET LØSNINGEN! :D

Kameraet har en litt spesiell måte å registrere lys på. Knotten er faktisk en lyssensor. (Beklager :p) Kameraet fungerer på følgende måte når det registrerer lys: Blitz -> Treffer objektet -> Lyset fra objektet reflekteres tilbake i sensoren -> Kameraet regulerer lysfølsomheten etter informasjonen det får fra sensoren.

Det er også slik mange får svarte bilder. Det er faktisk ikke noen firmware-feil. Det som skjer, er at du holder fingern på baksiden av telefonen, i nærheten av sensoren. Og når da blitzen skytes ut, treffer den såklart fingern din og RETT inn i sensoren, som da registrerer masse lys, istedet for lite lys. Den sender da informasjon til kameraet om å slå ned lysfølsomheten til det minimale -> SVART BILDE!

Tok meg år og dag å finne ut .. xD

Flott, og takk for at du delte det med oss!

Lenke til kommentar

HJELP MEG!!

For det første: Jeg elsker min nye SE K850i! :D

MEN: Er det mulig å merke flere bilder for å feks. sende via bluetooth??? Har lest manual og trålet nettet men har ikke funnet ut av det..

Vil så gjerne at det skal være mulig (gikk fint på min forrige SE W800i) for jeg bruker mac os x så jeg får ikke brukt usb kabelen og CD-en som fulgte med (PC Suite'en) Stress å overføre et og et bilde liksom!

Om noen vet åssen jeg kan få telefonen og macen min til å samarbeide er dere hjertelig velkommen til å svare på det og! :D

Anyone? :hmm: Heeeelp!!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Fremgangsmåte:

Meny

-> Planlegger (0)

-> -> Filbehandling (1)

-> -> -> Kameraalbum

-> -> -> -> Valg

-> -> -> -> -> Merk

-> -> -> -> -> -> Merk flere

-> -> -> -> -> -> -> Merk de du skal sende

-> -> -> -> -> -> -> -> Valg

-> -> -> -> -> -> -> -> -> Send

-> -> -> -> -> -> -> -> -> -> Via bluetooth

Done :) Funger det ? :)

Lenke til kommentar
Fremgangsmåte:

Meny

-> Planlegger (0)

-> -> Filbehandling (1)

-> -> -> Kameraalbum

-> -> -> -> Valg

-> -> -> -> -> Merk

-> -> -> -> -> -> Merk flere

-> -> -> -> -> -> -> Merk de du skal sende

-> -> -> -> -> -> -> -> Valg

-> -> -> -> -> -> -> -> -> Send

-> -> -> -> -> -> -> -> -> -> Via bluetooth

Done :) Funger det ? :)

Herlighet.. Så enkelt DET var da! :new_woot: Hehe, TUSEN TAKK! Har liksom aldri gått innom den mappen i menyen jeg da.. *rødme* Bare sust rundt i "medier" og i albumene der! :ermm: Men NÅ skal det bli lettere å overføre bilder ja! :D Tusen takk!

Now Im happy happy! :new_woot:

Lenke til kommentar

Mens jeg først er i gang (OG fikk så kjapt svar som lettet mitt hjerte! :thumbs: :

Noen som vet åssen man får telefonen til å samarbeide/virke med macen??? :hmm: Eller er ikke det mulig?

Den medfølgende PC Suite funker i alle fall ikke...

Eneste løsningen jeg har kommet på til nå er å bare bruke bluetooth... Usb'en vil ikke macen min vite av i det hele tatt... :roll:

Takker for svar hvis noen vet noe!

:love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Haha .. Drøm søtt :p Kos deg heller med k850ien med sensorer som FUNGERER i kulde, og med hansker eller gjenstander :p

Fant forresten ut at den har en lyssensor på forsiden også :) Den justerer bakgrunnslyset på skjermen slik at det ikke blir ubehagelig lyst, eller for mørkt med sterkt lys rundt deg.. Superkjekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...