Gå til innhold

Spillpc til maks 12000 SLI GT eller GTS 512?

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg bestille pc! Det jeg da lurer på er om jeg skal kjøpe fra dell eller ikke.

Her er PC-en jeg får fra dell:

-E6850

-2x 8800 GT 512 i SLI

-680i hovedkort

-XPS 720 kabinett

-vista home premium engelsk

-XPS 3 års garanti

-4 gb 667 mhz RAM

-320 GB 7200 RPM HDD med RAID0

-Den billigste DVD spilleren

-3,5 floppy disk reader med 19 in 1 card reader

-xfi gamer lydkort

Den koster 12000(får rabatt)

Det jeg har lurt på er om den er bra nok å betale 1200 for, og om den er bra til å kjøre på den oppløsningen jeg skal kjøre i:

-1280x1024 til jeg får ny skjerm

-Så blir det antageligvis 1600x1200 eller noe i den duren.

Evt. kjøper jeg en sånn en:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60035

Hva tror dere er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et oppsett med sli 8800gt er mye bedere en 1 8800gts ja.

Skiller ikke så mye mellom 8800gt og 8800gts(gts litt bedere)

Kjøp en bedere cpukjøler.

https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

800mzh syns jeg hvertfall minnet skulle kjøre.

Det er bra pris nå om dagen på 4g 800mzh

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54605

Ser denne er satt opp til ca5 [email protected],så litt høyere spenning er 900mzh cas4 kansje mulig.

Eller så er xps grei den,680i viss du skal overklokke for du spørre om hjelp.

Så går nok det greit.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt å bygge selv. Da har du mer fleksibilitet i forhold til senere oppgraderinger siden komponentene følger ATX-standarden. Min erfaring med Dell er at de fungerer veldig godt, men at det virkelig er en pain in the a** å bytte ut komponenter i dem.

Ville valgt en annen CPU-kjøler fordet. Zalman'en ser pen ut, men en Noctua NH-U12F eller Thermalright Ultra120Extreme gjør en bedre jobb.

Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt å bygge selv. Da har du mer fleksibilitet i forhold til senere oppgraderinger siden komponentene følger ATX-standarden. Min erfaring med Dell er at de fungerer veldig godt, men at det virkelig er en pain in the a** å bytte ut komponenter i dem.

Ville valgt en annen CPU-kjøler fordet. Zalman'en ser pen ut, men en Noctua NH-U12F eller Thermalright Ultra120Extreme gjør en bedre jobb.

Kjenner en som jobber på dell, og han kan nok skaffe oppgraderinger billig! Men hvorfor syns du det er bedre med 800 Mhz RAM, Snippsat?

Og the final question:

Hva tror dere 3dmark06 scoren til den xps'en jeg satt opp blir? 16000 omtrent?

EDIT: Har forresten veldig lyst på dell. Dritfint kabinett i tillegg til personalpris(en som kjøper for meg) og kjempegaranti gjør at det virker som et veldig bra kjøp!!!

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Fordi 800mzh er raskere enn 667mzh :hmm:

Selv kjør jeg på cas4 1066mzh 4gb,det er med ballistix som er vel det beste du kan

få til overklokking i dag.

Kjørt på det i 1år og 3månder nå.

Ja noe runt 15-16k.

Overklokking øker dette mye,20k på stock kjøling av sli 8800gt er ikke ille.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Var ikke med noen DVD brenner!^_^

Men jeg har et problem. Jeg har 10000 kroner, og skulle få 2000 av pappa. Men han gir meg ikke de 2000 hvis jeg ikke kjøper dell. Han sier at han ikke vil gi meg penger til noe som han ikke VET at funker. Dessuten får jeg MYE bedre garanti på den, og ettersom tinga mine pleier å gå til hel****, er det kanskje like greit å ha noen som rydder opp i rotet mitt!=)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Men jeg har et problem. Jeg har 10000 kroner, og skulle få 2000 av pappa. Men han gir meg ikke de 2000 hvis jeg ikke kjøper dell. Han sier at han ikke vil gi meg penger til noe som han ikke VET at funker. Dessuten får jeg MYE bedre garanti på den, og ettersom tinga mine pleier å gå til hel****, er det kanskje like greit å ha noen som rydder opp i rotet mitt!=)

Istedet for å kjøpe 2x 8800GT, burde du vurdere 1 stk 8800GTX. Det tror jeg drar mer i dagens spill, og det koster omtrent det samme. Om ett år eller 2, når spill krever SLI, kan du kanskje vurdere å kjøpe SLI kort, men som sagt i dagens samfunn burde du kjøpe GTX.

Lenke til kommentar

Istedet for å kjøpe 2x 8800GT, burde du vurdere 1 stk 8800GTX. Det tror jeg drar mer i dagens spill, og det koster omtrent det samme. Om ett år eller 2, når spill krever SLI, kan du kanskje vurdere å kjøpe SLI kort, men som sagt i dagens samfunn burde du kjøpe GTX.

Nå motsier du faktisk samtlige personer jeg har snakka med den siste måneden. Har du noe faktabasert grunnlag til å backe opp påstanden?

Til **dp**; Jeg kjøper den så klart ikke for 3dmark, men for å spille med! 3dmark er et fint hjelpemiddel for å forstå sammenhenger og forskjeller mellom systemer, og derfor vil jeg ha verdier derifra i stedet for å høre "den er jævlig bra" og "den er bedre enn den" og "hvis du bytter den med den, får du en bra data, men hvis du gjør ditt og datt får du en bedre" osv. Det er bedre å få det i fakta i stedet fra spekulasjoner fra masse folk med forskjellige preferanser. Det er vel det/i] programmet ble designa for å gjøre og!?

EDIT: SLI skriveleif =)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...