Nikky Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Som overskriften sier, så er PC-en slått på, men det kommer ikke noe som helst bilde på skjermen, den er bare svart hele tida. Alle lampene lyser og man hører PC-en jobbe. PC-en det er snakk om her en 2 måneder gammel HP Pavillion dv6000 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Mulighet for å prøve skjermen på en annen PC og PCen med en annen skjerm? Lenke til kommentar
dricco Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har du gjort noen endringer i det siste? Oppdatert drivere, overklokket litt eller lignende? Clear CMOS kan isåfall kanskje hjelpe.. "Hvis du har forsøkt med overklokking eller hovedkortet er innstilt for feil prosessor eller er nytt kan det være nødvendig å resette BIOS. CLEAR CMOS vil forandre alle BIOS innstillinger til standard oppsett og maskinen vil forhåpentligvis kunne starte opp uten problemer. CLEAR CMOS-jumperen kan ha mange navn som JBAT1, CRTCL, CMOS-JUMPER etc. For å resette biosen må du først skru av maskinen, så må du flytte jumperen fra pin 1 og 2 og sette den på pin 2 og 3 istede. La den stå på pin 2/3 i minst 5 sekunder og flytt den deretter tilbake til 1/2. I klartekst: Skru av PC, flytt jumper, vent litt, flytt tilbake." Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vet ikke om du har funnet løsningen på den her.. men en venn av meg har problemet.. vi fikk den på ved å slå den påved å ta ut batteriet. men med batteri aner jeg ikke.. å cleare cmos på den måten som du viser dricco, er jo på stasjonær, ossn gjør jeg det på bærbaR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå