Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor blir jeg sjenert mot nye folk?

Gjest Guest_Eirik_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Eirik_*

Jeg er en 16 år gammel gutt som har en del problemer med å møte nye folk. Av en eller annen grunn sier jeg bare dumme ting, og alle spøkene, dissene eller lignende ting forsvinner. Så førsteinntrykket av meg blir alltid ganske dårlig :/

Det tar alltid tid for meg å skinne for å si det sånn. Alle vennene mine, som jeg har kjent i en stund, synes jeg er hysterisk morsom, siden jeg alltid kommer med kommentarer, gode spøker og lignende. Alt bare faller inn i hodet på meg. Men hvis jeg møter en ny person, som jeg aldri har snakket med, skjer det jeg skrev i det første avsnittet...jeg glemmer alt...

Dette hjelper ikke akkurat in my love life, for å si det sånn. Bare de damene jeg kjenner nærmest kan jeg virkelig snakke med, men hver gang jeg møter en ny, en jeg kanskje synes er forferdelig pen, kommer bli jeg shy all over again.

Et eksempel er noe som skjedde denne sommeren. Jeg hadde chattet lenge med en jente som skulle begynne på den samme skolen som meg. Til og med en gang endret hun navnet sitt til [navnet sitt] "love him". Altså, vis jeg hadde vært litt mer oppmerksom ville jeg lagt merke til at dette var meg....og det var jeg ikke...

Så begynte hun på skolen da, og hver gang jeg møtte henne ble det bare...stillhet...jeg kunne ikke finne på noe å si. Det var bare "hei, pinlig stillhet, oxo gikk vi hver vår vei. Så nå er hun glemt :/

Altså, det jeg prøver å frem er det som står i hovedtittelen: Hvorfor blir jeg sjenert mot nye folk?

Og da er det først og fremt jenter.

PS: Jeg trenger ikke hjelp med det ene eksemplet mitt, hun er gone ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever det samme, men klarer å konsentrere meg om å bare være meg selv, gi alt eller ingenting, nothing to loose! En idè som jeg i alle fall føler at jeg har fordel av er om man er sammen med andre, altså venner av deg og/eller henne. Eller felles for den saks skyld. Klart det er ikke LIKE romantisk og godt og man får ikke like mye tid til hverandre hvis man er sammen med flere samtidig, men man bygger en trygghet og et forhold! Når du blir trygg i den settingen så kan du skinne som den du er, mener da jeg! =)

Lykke til i alle fall! Og jeg sier det en gang til, gi jernet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...