Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Merkerlig problem med Speedtouch 510i (Telenor)

Anbefalte innlegg

I morges våknet jeg opp til null trådløst internett. Javel tenker jeg og ser for meg at min vanlige metode vil løse problemet.

1. Kople ledning direkte fra Speedtouch 510i til bærbar PC

2. Bruke programmet "Telenor Online Start" til å fikse problemet

3. Problemet er fikset og jeg tar ledningen fra den bæbare PCn til routeren igjen.

4. Voila, det virker! ...eller ikke.

I dag var det annerledes, selv etter utallige restarter av både maskin og modem med forskjellige finurlige endringer på hvordan det ble gjort hver gang løste det seg ikke. I programmet Telenor Online Start, klarte det denne gangen ikke løse seg som normalt. Jeg kom meg ikke på Internett og Telenor Online Start klarte heller ikke fikse problemet fordi den stadig hevdet at modemet var ukjent, den hadde heller ingen kontakt med internett.

Jeg prøvde meg deretter på den stasjonære, jeg koplet i ledningen og internett virket?! Men det trådløse nettet virket fortsatt ikke og det var fortsatt ikke nett om jeg gjorde det på den bærbare. Jeg kom på at jeg ikke hadde Telenor Online Start og prøvde å installere dette, men det stoppet stadig ved at det ville frem til modemets administrator brukernavn og passord, jeg har ikke vært borti andre brukernavn og passord enn det vi har fått av Telenor til å logge på, heller var ikke dette en del av installasjonen forrige gang og ikke vises det i Telenor sin installasjonsguide heller.

Jeg dro etter dette frem CD-en med installasjonen og gikk gjennom alle steg, men under siste steg fant den ikke frem til modemet. "Installasjonsprogrammet fant ikke modemet", jeg restartet modemet flere ganger, tok ut ledninger, tok de inn igjen og restartet maskinen om hverandre, men ingenting har hjulpet, har til og med prøvd på en tredje PC (bærbar). Ja, jeg sitter på nett og alle lys på modemet lyser grønt uavhengig av hvilken PC det er. Men PCene gjenkjenner ikke modemet og det begrenser meg til å kun ha internett på 1 PC om gangen hvorav 1 av de 3 PCene ikke får kontakt med internett i det hele tatt.

Er det jeg som har oversett noe som ikke burde overses, er det en merkverdig feil med modemet eller noe helt annet?

Takker for all hjelp og benytter i samme stund anledningen til å ønske dere i denne kategorien et riktig Godt Nytt År!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg er veldig merkerlig, etter å ha prøvd flere ganger å kontakte modemet gjennom ledning direkte til modemet prøvde jeg igjen å koble til ruteren, det virket. Selv om jeg prøvde det samme flere ganger i går. Nå finner den ut hvilket modem det er og klarer nok en gang å gi nett til alle PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...