Gå til innhold

spøker det hos oss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som bare gjør narr av dette. dette er hentet i fra en gammel salmebok. en salme av david: de så spøkelser ved midnattstid. hvordan kan du forklare dette da? Til deg Britty: Jeg er bare 16 år men jeg er overbevist om at spøkelser ikke kan gjøre deg noe fysisk, men de kan skremme deg med lyder og ting blir flyttet på. men så lenge du har tro på Vår Herre kan de ikke gjøre deg noen ting. Gud passer på oss og vil ikke la noe skje deg som han visste at du ikke tålte. kan godt hende at det spøker hos dere men det er ingenting å være redd for. Jeg har ikke opplevd noe, men noen i familien min har opplevd å se og høre spøkelser der de bodde da de var små. det finnes mer mellom himmel og jord enn vi er klar over, men jeg har ikke noe tro på healere og klarsynte. de kan sikkert føle ting på en annen måte enn oss men sånn og drive ut ånder er bare noe sjøsprøyt. ikke vær redd du. de kan ikke gjøre deg noe vondt ;)

EDIT: srivefeil leif

Endret av bjornerikk
Lenke til kommentar
men så lenge du har tro på Vår Herre kan de ikke gjøre deg noen ting. Gud passer på oss og vil ikke la noe skje deg som han visste at du ikke tålte.

Vent, vent, vent! Påstår du at ingen sanne kristne noengang kan bli skadet eller dø?

Nei det er så absolutt ikke det jeg mener. beklager hvis det kunne virke sånn. det jeg mener er at Gud ikke lar onde ånder/spøkelser skade deg hvis du har tro på at bibelen er Guds ord og Gud er vår enehersker. Selvfølgelig kan sanne kristne også bli skadet og dø, men jeg tror ingen kan men hånden på hjertet si at de er sanne kristne, for vi fortjener ikke å kunne kalle oss kristne. beklager at jeg kanskje ikke skriver så tydelig. jeg prøver bare å støtte opp det som jeg mener er rett. :)

Lenke til kommentar
tror det spøker i huset vårt. Det GÅR tungt i trappa og over stuegulvet og det har banket på noen ganger..dette skjer når alle dører er låst og ungene er lagt seg..vi tror virkelig at det spøker hjemme..jeg er blitt livredd for å sove alene (han er mye borte i jobben) og det ødelegger nattesøvnen min :(

Hva kan jeg gjøre? kan gjenferd være farlige? Har hørt at de kan gå fysisk til angrep...hum

Hva i svarte? Spøkelser?

Før jeg går in på noen som helst diskusjon vil jeg vite hvordan spøkelser oppstår, hvor lenge dem varer, hvilke stoffer dem er laget av, hvordan dem opptar energi og hvorfor noen tror på sånt?

Vil ha teorier på alle punkter påvist av seriøse vitenskapelige forsøk og grundig dokumentasjon.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
...sa han uten noe form for bevis eller annen dokumentasjon. Typisk.

Uff, tilbake til den diskusjonen. Hvordan skal man kunne bevise at noe *ikke* finnes? Hadde det ikke vært lettere om noen av dem som påstår de ser dem kommer med et bevis? Da kan de i tillegg cashe inn $1 mill.

Lenke til kommentar
Til dere som bare gjør narr av dette. dette er hentet i fra en gammel salmebok. en salme av david: de så spøkelser ved midnattstid. hvordan kan du forklare dette da? Til deg Britty: Jeg er bare 16 år men jeg er overbevist om at spøkelser ikke kan gjøre deg noe fysisk, men de kan skremme deg med lyder og ting blir flyttet på. men så lenge du har tro på Vår Herre kan de ikke gjøre deg noen ting. Gud passer på oss og vil ikke la noe skje deg som han visste at du ikke tålte. kan godt hende at det spøker hos dere men det er ingenting å være redd for. Jeg har ikke opplevd noe, men noen i familien min har opplevd å se og høre spøkelser der de bodde da de var små. det finnes mer mellom himmel og jord enn vi er klar over, men jeg har ikke noe tro på healere og klarsynte. de kan sikkert føle ting på en annen måte enn oss men sånn og drive ut ånder er bare noe sjøsprøyt. ikke vær redd du. de kan ikke gjøre deg noe vondt ;)

EDIT: srivefeil leif

Takk for klokt svar=)

jeg tror egentlig ikke på Gud(har opplevd så mye vondt:( ) men jeg er helt overbevist om at det er mer mellom himmel og jord som man ikke vet om/skjønner..

det at de ikke kan angripe fysisk er jeg litt i tvil om, har en venn som overnatta i et eldgammalt hus sammen med en annen kompis, la oss kalle dem per og esben..per skulle gå ned ei trapp til kjelleren og idet han går første trinne kjenner han to hender som legger seg på skuldrene sine og han tror det er esben og ber han slutte..plutselig tar hendene hardere tak og gjør slik at han faller ned trappa..(skadet seg ikke veldig, bare blåmerker), men det var ikke Esben for han var allerede nede..ene av disse guttene er nå innlagt på psykisk avdeling etter denne episoden:S skremmende...

Lenke til kommentar
Kjære vene. Spøkelser finnes ikke, folkens.

...sa han uten noe form for bevis eller annen dokumentasjon. Typisk.

...sa han uten noen for for bevis eller annen dokumentasjon for at vi skal ha noen grunn til å tro at vi trenger motbevis mot forsøk på bevis for spøkelser. Typisk.

Det er fremdeles ingen grunn til å tro på spøkelser.

Ting man ikke vet hva skyldes, for øyeblikket, trenger ikke å skyldes noe overnaturlig.

Når vasken min skrudde seg på midt på natten, så var det en naturlig forklaring.

Når døren min ristet midt på natten, så var det en naturlig forklaring.

Jeg regner med at det finnes en naturlig forklaring.

Alt som lager lyd må være fysisk for ikke å bryte energikonserveringsloven.

Alt som er fysisk kan observeres og måles.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Sier bare en ting. Sjekk PENN & TELLER - Ghosbusters episoden. Burde gjøre klart dette temaet en gang for alle! :!:

"look look, he is checking the magnetic fields of a ghos near a power socket, and he said he found some weird unexplainable things. Oh my that dude`s a dumb fuck"

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig å tro på slikt?

Det er ganske umulig for oppegående mennesker.

Helt til de opplever det selv. Jeg har en kollega, han er 54 år og jeg har kjent ham i 5 år. Min far (også vår sjef) har kjent ham i 12 år. Han har aldri trodd på noe overnaturlig, og alltid blåst og ledd av det. Inntil han flyttet til huset han idag bor i. Ingen vits å legge ut om for mye detaljer, men etter trapper man ikke kunne gå opp, skyvedørsgarderobe som åpnet og lukket seg konstant, og å våkne av kvelertak uten synlige hender, kan du trygt si han tror.

Før det begynte å bli så kraftig, opplevde både han og kona det i flere år uten å si noe til hverandre. "sikkert bare knirk, gammelt hus". Helt til en fikk nok. Hun rakk ikke si mer enn "uuhm... Du?" før han sa "ja." og de var fullstendig enig om hva de hadde opplevd, helt separat. Etter kvelertak og stengt trapp så de seg nødt til å gjøre noe, og "svaksynte" kom. Disse måtte ha telefonkontakt med folk i England for å få hjelp til å gjøre tingene sine, fordi det var så usedvanlig kraftig.

Jeg synes dette høres like absurd ut som dere gjør. Men når en jeg VET snakker 100% ærlig, og som jeg vet er en fornuftig jordnær mann, forteller meg i fortrolighet at de sto begge lysvåkne og så skyvedørsgarderobedøra slamre opp og igjen i stor hastighet.. Da har jeg ikke annet valg enn å tro ham.

Lenke til kommentar

Igjen. Mange "vanlige" ting er påvist å ha en effekt på en menneskehjerne. For eksempel vil et elektromagnetisk felt føre til at en kan føle seg iaktatt, i tillegg til at man tenker "DET ER NOEN HER, MEN JEG KAN IKKE SE NOEN. SPØKELSE!" så vil du garantert oppleve spøkelse, og du vil tenke på lyder og høre mye mer som du egentlig har hørt dritlenge, men ikke tnekt over.

CO har også en effekt, for eksempel at man føler en fysisk ting sperre deg/hindre deg i å gå opp en trapp når du egentlig ikke har nok oksygen til å utføre handlingen.

Såklart avfeies dette av troende fordi "blablablabla det går ikke, det er spøkelse, jeg vet hva jeg så."

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...