Gå til innhold

Hva er vitsen med ryggskinne i skiidrett?

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

skulle ta 360 på ski så merka jeg når jeg starta og rotere at bindingen var slapp og falt av, mista balansen kroppen kom opp, landa med ryggen på bindingene på skiene, smertehelvette.. trynt på rail landa på halebene? vont

skaff deg en ryggskinne, bruker alltid det nå jeg.. deilig, uvant i starten..

Lenke til kommentar

Om du skulle vere så uheldig og flink at du ved en eller annen grunn brekker ryggen, så hjelper ruggskinnen ved å holde ryggen noe lunde på plass så du ikke er helt fortapt :!:

Ellers har vel alle andre også rett når de sier at det hjelper for hopp og rail osv. ;)

Lenke til kommentar

Vil påstå at en ryggplate ikke er no vits om du kjører som en middels turist i bakken. Men det er pålagt for f.eks jeg som skal prøve super-g/utfor til neste år. Er nok også greit om du er en twintipper.

Men er du en vanlig skiperson som kjører med helt grei fart, gi blanke f i plata! Bare i veien.

Lenke til kommentar

visst du er nybegynnar og ein farts-idiot kjem og knuser skia inn i ryggen på deg så kan nok ikkje ryggplata ha nokon negativ innverknad :p

Nybegynnarar kan no dette og tryne dei og, og der kan ryggplata hjelpe til å begrense skadane i ryggen!

EDIT: Eg har ikkje ryggplate :tease:

Lenke til kommentar
Forstår ikkje heilt korleis du kan meine at den er i vegen. Det er litt uvanleg å ha den på i byrjinga, men ein vert jo vane med den, og den er ikkje i vegen for noko.
Greia mi er så stor at den stikker opp bak hodet mitt, og får meg til å se ut som en pukkelrygg :whistle:

Så gidder ikke bruke den når jeg bare skal ha en avslappende dag i bakken :yes:

Lenke til kommentar

Min har til og med Recco :new_woot:

Den varmer jo også en del, kjekk å ha på kalde dager.. Forøvrig litt labert argument at skinne ikke er for hvermannsen, er det ikke nybegynnere og hverdagskjørere som faller oftest da? :p Trenger beskyttelse de og.. Selv om de kanskje faller på en litt annen mått enn oss med tupp i begge ender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...