Gå til innhold

Hva er vitsen med ryggskinne i skiidrett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har begynt å bruke ryggskinne fori for et par år siden hadde jeg et styggt fall på en rail, jeg knakk ribbebeina, så etter det har jeg begynt å bruke ryggskinne sånn at jeg ikke skal ta og falle på ryggen og knekke den :p

gjør drit vondt da vis du har et styggt fall. Kan være drit vondt vis du tryner på big jumps også

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Hvorfor bruker man egentlig hjelm når man sykler? Eller knebeskyttere når man går på rollerblades?

Common sense is obviously not very common.

Lenke til kommentar

Ryggskinna er også god og varm, en av oppgavene er att den skal varme opp nyrer osv så de ikke får slag i kald tilstand, det er visst ikke bra.. Men ryggskinner har en tendens til å fungere som snøsamler når en tryner.. men den har redda meg bra et par ganger

Lenke til kommentar

Kort oppsummert:

- Er med på å forhindre brudd i ryggmarg, ribbebein, halebein.

- Holder deg god og varm.

- Beskytter mot slag fra f.eks stålkant på ski dersom du lander helt feil.

- Gir deg pukkelrygg.

Endret av knuds
Lenke til kommentar
- Er med på å forhindre brudd i (...) nakke (...)

Hæ? Åssen monster-ryggplate har du? Kan ikke huske å ha sett en kombinert ryggplate/nakke-beskytter.. :hmm:

Jeg beklager. Nakke skulle ikke stått der. Jeg satt og tenkte på at en for lang ryggskinne kan bidra til nakkebrudd. Derfor må jeg ha skrevet ned nakke også :p Dersom ryggplaten er for lang og stiv kan den selvsagt være en faktor til at nakken snappes. Pass derfor godt på å kjøpe en ryggskinne i skulderhøyde, og som dekker halebeinet.

Endret av knuds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...