Gertab Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Heisann! Sendte inn dette bildet til forrige fotokonk, men hadde vært gøy og få noen tilbakemeldinger på det. Synes det er en fasinerende stillhet og ro på en kirkegård i høytider når så mye lys er tent. Mistet noe dessverre noe farger da det ble konvertert fra Adobe RGB til sRBG, har prøvd og kompensere for dette men kom ikke helt i mål. Lurer på om bildet burde vært hakket mørkere, litt usikker. Fint og hørt hva dere hadde og si om motivet, komp og lignende. Exif for de som lurer: 55mm, Blender 8, 30sek, iso400 Mvh Gert A Endret 2. januar 2008 av Gertab Lenke til kommentar
Druingz Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 absolutt et flott bilde. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Når det gjelder de fleste kveldsbilder (mørkebilder) foreslår jeg alltid å ta bildene før det blir helt mørkt. Da får man mye mer spennende lys og slipper at lykter osv blir overeksponert. Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Når det gjelder de fleste kveldsbilder (mørkebilder) foreslår jeg alltid å ta bildene før det blir helt mørkt. Da får man mye mer spennende lys og slipper at lykter osv blir overeksponert. Et godt tips og er enig med deg der, men det ble tatt i siste liten rett før tidsfristen til konkuransen gikk ut da jeg egentlig hadde glemt det. Skal prøve meg på noe lignende senere også og da litt tidligere på kvelden. Er også mye lettere og fokusere og faktisk se hva man tar bilde av når det ikke er helt mørkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå