Gå til innhold

Jeg erklærer meg ikke-religiøs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mørket? De fleste kristne jeg kjenner lever lykkelige som bare det!

 

Og hva er sannheten? At vi bare er tilfeldige skapninger som ikke har mening med livet? At alt bare er meningsløst og at ingenting skjer når vi dør? Så flott!

 

Løgner skaper mørket, derfor er religiøse i mørket, fordi de anser ikke kjærligheten og sannheten for noe. De er likeglade og de innbiller seg selv at de har funnet den korrekte tro, som kan "redde" de og "frelse de", ja det skal de se langt etter, så lenge de ikke kan omvende seg og fatte med hjertet. De lever på en løgn, derfor er de i mørket.

 

Meningen med livet er å gå på kjærlighetens og sannhetens vei.

 

Sannheten er dette:

 

"Atter var de tolv forsamlede indenfor kredsen af palmetræer, og en af dem, nemlig Thomas, sagde til de andre: “Hvad er sandhed? For de samme ting synes at være forskellige for forskellige sind, endog for det samme sind på forskellige tidspunkter. Altså, hvad er sandhed?”

Og mens de endnu talte, kom Jesus ind i deres midte og sagde: “Sandhed, én og absolut, er i Gud alene; for intet menneske, ikke noget legemligt menneske, kender det, som Gud alene kender, denne som er alt i alle. Til menneskene åbenbares sandheden alt efter deres evne til at forstå og modtage.

Den eneste sandhed har mange sider, og den ene ser kun den ene side, den anden en anden; og nogle kan se mere end andre, alt efter som det er givet dem.

Se på denne krystal, hvordan det ene lys åbenbares i tolv facetter, ja, i fire gange tolv; og hver facet reflekterer en stråle af lyset; og når en betragter en facet og en anden en anden, så er det dog den samme krystal og den ene lyskilde, som skinner i dem alle.

Ligeledes når en bestiger et bjerg og har nået en vis højde og siger: “Der er bjergets top! Lad os nå den!” Men når de har nået denne højde — se, da er der en anden bagved den; sådan er det, indtil de når den højde, hvorfra ingen anden kan ses mere, som er sådan, at de kan nå den.

Således er det med sandheden. Jeg er sandheden, vejen og livet; og jeg har givet jer sandheden, som jeg har modtaget ovenfra. Og det, som en kan se og modtage, ses og modtages ikke af den anden. Det, som synes sandt for nogle, synes andre ikke kan være sandt. De, som er nede i dalen, ser ikke som dem, der er oppe på bjergets top.

Men for hver enkelt er det sandhed, som det ene sind ser den, og for den tid, indtil en højere sandhed åbenbares for ham; og til den sjæl, som modtager mere lys, skal der gives mere lys. Derfor: fordøm ikke andre, for at I ikke skal fordømmes.

Efterhånden som I holder kærlighedens hellige lov, som jeg har givet jer, så skal sandheden mere og mere åbenbares for jer; og sandhedens Ånd, som kommer ovenfra, skal, efter nok så mange omvandringer, lede jer til den hele sandhed; ligesom den brændende sky ledede Israels børn gennem ørkenen.

Vær tro mod det lys, I har, indtil et højere lys gives jer. Søg mere lys, og I skal leve i overflod; hvil ikke, inden I har fundet det.

Gud giver jer alle sandheden ligesom en stige med mange trin til sjælens frelse og fuldkommengørelse; og det, som synes at være sand-heden i dag, vil I forlade for den højere sandhed af i morgen. Stræb efter at nå fuldkommenheden."(urev. 90,1-10)

 

"Pilatus sagde derfor til ham: “Så er du dog en konge?” Jesus svarede: “Du siger, at jeg er. Ja, en konge er jeg. Med dette formål blev jeg født, og af den grund kom jeg ind i verden, at jeg skulle vidne om sandheden. Enhver, som er af sandhed, hører min røst.”

Pilatus sagde til ham: “Hvad er sandhed?” Jesus sagde: “Sandhed er fra Himlen.” Pilatus sagde: “Så findes sandheden ikke på jorden.” Jesus sagde til Pilatus: “Tro mig: sandheden findes på jorden blandt dem, som modtager og adlyder den. Af sandhed er de, som dømmer retfærdigt.” (urev. 81,8-9)

 

Så hvis du aldri fatter med hjertet, kommer du aldri til å se sannheten, som er av Gud. Det du må gjøre er å øve deg i kjærlighet og rettferdighet, og du må øve deg i å gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg, av et rent og godt hjerte. Så vil du en dag kunne se sannheten, også vil du en dag forstå at disse ord jeg har skrevet til deg er sant, og er sannheten!

 

"Hold budene. Elsk din Gud med hele dit hjerte, og elsk din næste som dig selv. På disse hviler hele loven og profeterne. Og summen af lo-ven er denne: Gør ikke mod andre, hvad I ikke ønsker, at de skulle gøre mod jer. Gør mod andre, hvad I ønsker, at de skulle gøre mod jer.

Salige er de, som holder denne lov; for Gud er åbenbaret i alle væ-se-ner. Alle væsener lever i Gud, og Gud er skjult i dem.”(urev. 75,13-14)

 

"Et nyt bud giver jeg jer: at I skal elske hinanden og alle Guds skabninger. Kærlighed er lovens opfyldelse. Kærlighed er af Gud, og Gud er kærlighed. Den, som ikke elsker, kender ikke Gud."(urev. 76,5)

 

"Hvorledes skal troen på det, de modtager, kunne gavne dem, såfremt de udøver den i uretfærdighed? De, som har kærlighed, har alle ting, og uden kærlighed findes ingenting af værdi. Lad enhver holde fast i, hvad han ser er sandheden i kærlighed, i vished om, at der hvor ingen kærlighed findes, er sandheden et dødt bogstav uden værdi."(urev. 90,13)

 

Livet er ikke meningsløst, for vi lever her på jorden, fordi vi skal lære å bruke kjærlighet og rettferdighet, og lære å overholde kjærlighetens lov og budene. Dette er meningen med livet, gjør vi dette, vil vi en dag kunne se sannheten, som vil åpenbare seg for oss sakte men sikkert, ettersom vi holder kjærlighetens lov.

 

Etter døden, venter et nytt liv, for den som ikke har gått på kjærlighetens og sannhetens vei. Og den personen vil få en rettferdig dom. Hvis han har gjort mye urettferdig og spredd løgner imot Gud, vil han kanskje bli urettferdig behandlet i sitt neste liv, for å lære og forstå hva rettferdighet og kjærlighet er. Og slik lever vi mange liv, for at vi en dag skal kunne se sannheten, slik som jeg skriver om. Som vi sår, skal vi høste! Med mindre vi angrer her og nå, og forbedrer oss. kan vi ikke få det tilgitt av Gud. Du kan heller ikke se sannheten, før du fatter med hjertet! Kan du ikke se hvor urettferdig din kristne tro er? Nettopp derfor er det en løgn, og det er mørket!

Endret av colbert
Lenke til kommentar
Har du bare et konkret eksempel på sitater fra bibelen som beviser at den er skrevet av Gud, og ikke bare av mennesket?

:)

 

| snip |

 

Det at dere er så sjeldne. Hva forteller det dere?

;)

 

Du din lille erte-krok! :p

 

Ja alle sier jo at hele skapelses teorien er helt syk på dette forumet, hvordan kunne et menneske finne på alt det?

Lenke til kommentar
Har du en kompis som har telt til over 2 mill?

 

Jeg tror ikke på noen høyere makt, av den grunn at det ikke finnes noen historiske beviser for det som ikke kan være menneskelagd. Kall meg en krakk, men jeg liker fakta.

 

En kompis???? Hvor får du det fra?

Sa jeg hadde lest om en som hadde satt seg ned med bibelen og begynt å telle...

Lenke til kommentar
Har du en kompis som har telt til over 2 mill?

 

Jeg tror ikke på noen høyere makt, av den grunn at det ikke finnes noen historiske beviser for det som ikke kan være menneskelagd. Kall meg en krakk, men jeg liker fakta.

 

En kompis???? Hvor får du det fra?

Sa jeg hadde lest om en som hadde satt seg ned med bibelen og begynt å telle...

Åja, da så.

Lenke til kommentar
Det at dere er så sjeldne. Hva forteller det dere?

;)

sikker at det er langt mellom dem som har innsett sannheten :p

 

God one, men det er bare det at det var nøyaktig det jeg mente selv. Og alle har jo sitt eget syn på alt

Hva skiller deg (og Kakestykke) fra en sinnsyk?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Aldri sett en eller annen Amrikansk film hvor helten slåss for the greater Good, når filmen er slutt er alle enig i at han gjorde det rette

 

Ja da sammenlign gud med rambo du...Mitt poeng blir bare bedre av det...

 

Hva er ditt poeng? at Gud er funnet opp eller at han er Syk mann som dreper alle han ser? Gud dreper folk fordi de nekter å høre på ham, kansje en liten tanke vekker for noen:P Gud holder det han lover, Gud ville ikke drepe alle barna, men han hadde ikke noe valg når han hadde lovet at han skulle gjør det og han hadde lovet å få folket ut av Egypt.

 

Det at dere er så sjeldne. Hva forteller det dere?

;)

sikker at det er langt mellom dem som har innsett sannheten :p

 

God one, men det er bare det at det var nøyaktig det jeg mente selv. Og alle har jo sitt eget syn på alt

Hva skiller deg (og Kakestykke) fra en sinnsyk?

 

Hm... sannsynligvis at vi har litt vett i skolten:P

Lenke til kommentar
Gud er så god at han gir oss en mulighet til å slippe unna det vi har gjort før. Gud er en god Gud men ingen som er uten synd kan leve ved hans side! Dessuten å si at Bibelen er funnet opp av mennseker er noe av det frekkeste du kan si til oss kristne! Hvordan kan en person finne opp så mye bra. Bibelen er for GOD til å være funnet opp av mennesker! Du kan tenke at jeg tar feil men det er fordi du har hørt bibelen så mange ganger at det er normalt for deg nå, men den er for GOD til å ha blitt skrevet av mennesker!!!

 

Hvis du hadde forstått meg ville du skjønne, at det var Gud selv som fortalte deg sannheten. For sannheten er av Gud. Religion og løgnen er laget av mennesker.

 

Den er for GOD!? Det er kanskje noen få prosent igjen i bibelen som er av sannheten, og som derfor er Guds ord. Hvis du hadde funnet disse få skriftordene, så ville du funnet godheten.

 

Gud er utrolig god, det skal jeg være enig i. Gud er kjærlighet, rettferdighet, godhet, visdom, sannhet osv. Og husk at Gud er noe som skal brukes! Og som vi skal lære å bruke! Dette er meningen med livet.

 

I bibelen så er det gjort mye endringer og skrifter har blitt utelatt for å tilpasse den religiøses korrupte smak. Løgner er blitt satt inn, for å lure stakkars mennesker som deg. Se med hjertet, og se løgnen!

Endret av colbert
Lenke til kommentar

jeg vil be alle roe ned den totale unødvendige bruk av quote. Dere trenger ikke å quote hvert eneste innlegg og hvis dere skal quote så vær så snill å fjern unødvendige ting er dere snill. Kommer til å redigere bort det som er av unødvendig bruk av quote og håper at dere kan holde quoten til et minimum =)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Hva skiller deg (og Kakestykke) fra en sinnsyk?"

 

En treffsikker diagnose, kanskje, eller et lite lydspor fra Gud, hvor han går god for at sCuper og Kransekakestykke er noen knakande snille mullaher.

;)

Lenke til kommentar
Det at dere er så sjeldne. Hva forteller det dere?

;)

sikker at det er langt mellom dem som har innsett sannheten :p

 

God one, men det er bare det at det var nøyaktig det jeg mente selv. Og alle har jo sitt eget syn på alt

Hva skiller deg (og Kakestykke) fra en sinnsyk?

 

 

Hm... sannsynligvis at vi har litt vett i skolten:P

I beg to differ.

Men sånn seriøst, hva skiller deg fra en sinnsyk? Er han sinnsyke dum, er han ikke verdig å leve et normalt liv? Er han en potensiell fare for samfunnet (det er jo forsåvidt ekstremt religiøse og)? Skal han bare bli låst inne (renset?)? Han har jo bare en fantasivenn, en stemme i hodet, et nært forhold til en annen personlighet (Jesus?)?

 

(Ja, jeg bruker han istedet for hun eller h*n, ikke bruk det som et argument).

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gud er så god at han gir oss en mulighet til å slippe unna det vi har gjort før. Gud er en god Gud men ingen som er uten synd kan leve ved hans side! Dessuten å si at Bibelen er funnet opp av mennseker er noe av det frekkeste du kan si til oss kristne! Hvordan kan en person finne opp så mye bra. Bibelen er for GOD til å være funnet opp av mennesker! Du kan tenke at jeg tar feil men det er fordi du har hørt bibelen så mange ganger at det er normalt for deg nå, men den er for GOD til å ha blitt skrevet av mennesker!!!

 

Hvis du hadde forstått meg ville du skjønne, at det var Gud selv som fortalte deg sannheten. For sannheten er av Gud. Religion og løgnen er laget av mennesker.

 

Den er for GOD!? Det er kanskje noen få prosent igjen i bibelen som er av sannheten, og som derfor er Guds ord. Hvis du hadde funnet disse få skriftordene, så ville du funnet godheten.

 

Gud er utrolig god, det skal jeg være enig i. Gud er kjærlighet, rettferdighet, godhet, visdom, sannhet osv. Og husk at Gud er noe som skal brukes! Og som vi skal lære å bruke! Dette er meningen med livet.

 

I bibelen så er det gjort mye endringer og skrifter har blitt utelatt for å tilpasse den religiøses korrupte smak. Løgner er blitt satt inn, for å lure stakkars mennesker som deg. Se med hjertet, og se løgnen!

 

Forskere fant en gang papirusruller som var over 500 år gammle, ingenting var forandret fra den bibelen vi leser i dag.

Lenke til kommentar
Det at dere er så sjeldne. Hva forteller det dere?

;)

sikker at det er langt mellom dem som har innsett sannheten :p

 

God one, men det er bare det at det var nøyaktig det jeg mente selv. Og alle har jo sitt eget syn på alt

Hva skiller deg (og Kakestykke) fra en sinnsyk?

 

 

Hm... sannsynligvis at vi har litt vett i skolten:P

I beg to differ.

Men sånn seriøst, hva skiller deg fra en sinnsyk? Er han sinnsyke dum, er han ikke verdig å leve et normalt liv? Er han en potensiell fare for samfunnet (det er jo forsåvidt ekstremt religiøse og)? Skal han bare bli låst inne (renset?)? Han har jo bare en fantasivenn, en stemme i hodet, et nært forhold til en annen personlighet (Jesus?)?

 

(Ja, jeg bruker han istedet for hun eller h*n, ikke bruk det som et argument).

 

Sinnsyk? At jeg tror på noe 2 millliarder andre gjør og evelusjons teorien som mange andre tror på, gjør det meg Sinnsyk?

Lenke til kommentar
Aldri sett en eller annen Amrikansk film hvor helten slåss for the greater Good, når filmen er slutt er alle enig i at han gjorde det rette

 

Ja da sammenlign gud med rambo du...Mitt poeng blir bare bedre av det...

 

Hva er ditt poeng? at Gud er funnet opp eller at han er Syk mann som dreper alle han ser? Gud dreper folk fordi de nekter å høre på ham, kansje en liten tanke vekker for noen:P Gud holder det han lover, Gud ville ikke drepe alle barna, men han hadde ikke noe valg når han hadde lovet at han skulle gjør det og han hadde lovet å få folket ut av Egypt.

 

At for en person som gir menneskene ti bud hvor et av dem er at man ikke skal drepe, så setter han ikke akkurat noe godt eksempel.

 

Å en gud som dreper folk fordi de ikke vil høre på han faller ikke akkurat under min kategori for godhet i alle fall. Skulle tro at en så allmektig skapning kunne funnet på en bedre måte å få folket ut av Egypt enn å drepe alle førstefødte.

 

Tviler sterkt på at julenissen kommer på besøk til gud ja...

Lenke til kommentar
Aldri sett en eller annen Amrikansk film hvor helten slåss for the greater Good, når filmen er slutt er alle enig i at han gjorde det rette

 

Ja da sammenlign gud med rambo du...Mitt poeng blir bare bedre av det...

 

Hva er ditt poeng? at Gud er funnet opp eller at han er Syk mann som dreper alle han ser? Gud dreper folk fordi de nekter å høre på ham, kansje en liten tanke vekker for noen:P Gud holder det han lover, Gud ville ikke drepe alle barna, men han hadde ikke noe valg når han hadde lovet at han skulle gjør det og han hadde lovet å få folket ut av Egypt.

 

At for en person som gir menneskene ti bud hvor et av dem er at man ikke skal drepe, så setter han ikke akkurat noe godt eksempel.

 

Å en gud som dreper folk fordi de ikke vil høre på han faller ikke akkurat under min kategori for godhet i alle fall. Skulle tro at en så allmektig skapning kunne funnet på en bedre måte å få folket ut av Egypt enn å drepe alle førstefødte.

 

Tviler sterkt på at julenissen kommer på besøk til gud ja...

 

Gud har en mening med alt, dessuten må jeg minne deg på at de ti bud ble skrevet etter at gud hadde drept alle mennsekebarna. Jeg vil ikke svare mer på akkurat dette med at gud er god mer, jeg har nesten ikke lest i bibelen og kan derfor ikke forklare deg det helt.Men det betyr ikke at jeg har gitt meg.

 

Forskere fant en gang papirusruller som var over 500 år gammle, ingenting var forandret fra den bibelen vi leser i dag.
Kilde?

 

Vet ikke nøyaktig hvor jeg leste det, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...