Gå til innhold

Mannspanelets forslag til nyttårsforsetter for menn

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=192425

Menn må slutte å være menn. Mannspanelets leder Arild Stokkan-Grande (Ap) foreslår at de henter frem langkosten og tar rundvasken i hjemmet.

Mannspanelet fortsetter sitt korstog mot manndommen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1. Bli flinkere til å snakke om følelser.

2. Ta initiativ til gulvvask, skjortestryking og matinnkjøp.

3. Tilbringe tid alene med barna

4. Jobbe mindre

5. Snakke med kompiser om likestilling, vold, barnefordeling, mannsrollen.

Jauda, hva synes dere?

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ekte mann tar slikt på strak arm. Det er bare smågutter og puslinger som demonstrativt må passe på å bare gjøre "manneting" for å vise at de ikke er myke.

Jeg tror mange av oss kunne hatt godt av dette. Spesielt dette med å kunne snakke ut med hverandre om ting og tang. Så slapp vi kanskje å lage anonyme poster i "Samliv og relasjoner" her på forumet om det... ;)

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot å gjøre arbeid som det som er nevnt, men å skryte høylydt av det og prate om grønnsåpe med manne-vennene mine, gidder jeg ikke. Skjønner ikke helt hva som er så revolusjonerende med denne lista. Det er jo sånn det alltid vil være, noen har helt andre arbeidsvaner i hjemmet enn andre.

Lenke til kommentar

I militæret ble vi enige om at en skikkelig mann er en som bæsjer mye.

Fra spøk til revolver: Nyttårsforsettene er greie de, men trengte vi virkelig et supperåd til å fortelle oss noe slikt? Da står det virkelig ille til med norske menn.

Lenke til kommentar
En ekte mann tar slikt på strak arm. Det er bare smågutter og puslinger som demonstrativt må passe på å bare gjøre "manneting" for å vise at de ikke er myke.

Jeg tror mange av oss kunne hatt godt av dette. Spesielt dette med å kunne snakke ut med hverandre om ting og tang. Så slapp vi kanskje å lage anonyme poster i "Samliv og relasjoner" her på forumet om det...

Geir

Det er nøyaktig det som er. Bare Ottar-like folk driver å promoterer det som om det er noe nytt.

Apropo supperåd:

Endret av Tha Dude
Lenke til kommentar

Problemet er ikke om det er nytt eller ikke. Problemet er at det stadig dukker opp nye 15-årige gutter med dun på overleppa som leser på forumet som dette at slikt er mer gay enn avataren til Q-melk2 og forledes til å tro at "mannligheten" er noe man kan miste om man ikke oppfører seg på et bestemt vis.

Og ja, selvsagt er mannspanelet et supperåd. Men jeg ser ikke hva det har med Ottar å gjøre.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kjære vene, jeg ser ikke helt poenget i en slik forsettliste for menn. Menn er da så forskjellige at det er det rene tøv å skulle ha en slik felles liste. Dessuten kan man lure på hvorfor i all verden dette mannspanelet har konkludert med at menn snakker for lite med sine kompiser om likestilling og denslags, eller at menn sannelig må snakke mer om følelsene sine. Det er nesten så jeg lurer på om mannspanelet er infiltrert av damer ;)

Vi burde kanskje, sånn for balansens skyld, hatt et kvinnepanel som tok til orde for at kvinner må ta større del i oppussing av hjem og hytte samt mekking av bil. Og at de må snakke mer om fiske og jakt med sine venninner. Det hadde sikkert blitt en suksess...

Når det er sagt, er det en selvsagt ting å kunne stryke skjortene sine selv, være sammen med barna og generelt være opptatt av andre ting enn fotball og øl. Det er synd, men man forveksler ofte macho med mandig.

Lenke til kommentar
1. Bli flinkere til å snakke om følelser.

2. Ta initiativ til gulvvask, skjortestryking og matinnkjøp.

3. Tilbringe tid alene med barna

4. Jobbe mindre

5. Snakke med kompiser om likestilling, vold, barnefordeling, mannsrollen.

Hvis vi ser bortifra punkt nr 1, så har vi min far. hehe

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Menn trenger ikke ha slike nyttårsforsetter. Menn gjør de nevnte tingene uoppfordret. Allikevel blir det feil om en har disse punktene som forsett og gjør alle punktene på en dag og sier "nå er jeg en mann".

Vi skal ikke ha noe å bevise, være macho og lignende. Vi er menn for vi har det mannlige kjønnsorgan. Så får det være opp til hver enkelt å tolke det å være mann. Men vi er ikke mindre macho selv om vi gjør husarbeid og kanskje liker det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kva er vitsen med at menn blir dame og dame blir menn?

Vi er skapt forskjelligt og det må berre folk fårstå.

Menn er bedre egna til å drive med hardt arbeid mens dame er bedre enn menn til noko anna.

Politikarane og Mannsrådet/supperådet må og snart forstå det(det forsto menn og dame for over 10.000 år sidan!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...