Gå til innhold

Amotor: Kastes ut av kollektivfeltet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I det omfattende høringsnotatet legges det også opp til å la tre- og firehjuls mopeder og motorsykler, samt de omdiskuterte ATV-kjøretøyene, lide samme skjebne som private minibusser.

Omfatter dette tohjulinger? Menes det "tre- og firehjuls mopeder" og "motorsykler" eller "tre- og firehjuls mopeder, og tre- og firehjuls motorsykler" ? Mulig jeg er blond, altså.

Lenke til kommentar

Glimrende! Egoister/matpakkekjørere bør absolutt ikke ha noe gratispass til kollektivfeltet bare på grunn av biltypen de bruker. At minibusser må følge de vanlige skiltene som f.eks minst 3 personer i bilen for å få lov til å bruke kollektivfeltet synes jeg er glimrende for framkommeligheten til virkelig kollektiv transport i kollektivfeltene.

Lenke til kommentar
Glimrende! Egoister/matpakkekjørere bør absolutt ikke ha noe gratispass til kollektivfeltet bare på grunn av biltypen de bruker. At minibusser må følge de vanlige skiltene som f.eks minst 3 personer i bilen for å få lov til å bruke kollektivfeltet synes jeg er glimrende for framkommeligheten til virkelig kollektiv transport i kollektivfeltene.

Enig med dette. På tide vi virkelig satser på kollektiv transport, løsningen med at alle bruker privatbiler til alt er egentlig fryktelig ineffektiv.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...