oivind_skar Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Samferdselsminister Liv Signe Navarsete har bestemt seg for å hive minibussene ut av kollektivfeltet. Les mer Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 I det omfattende høringsnotatet legges det også opp til å la tre- og firehjuls mopeder og motorsykler, samt de omdiskuterte ATV-kjøretøyene, lide samme skjebne som private minibusser. Omfatter dette tohjulinger? Menes det "tre- og firehjuls mopeder" og "motorsykler" eller "tre- og firehjuls mopeder, og tre- og firehjuls motorsykler" ? Mulig jeg er blond, altså. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Glimrende! Egoister/matpakkekjørere bør absolutt ikke ha noe gratispass til kollektivfeltet bare på grunn av biltypen de bruker. At minibusser må følge de vanlige skiltene som f.eks minst 3 personer i bilen for å få lov til å bruke kollektivfeltet synes jeg er glimrende for framkommeligheten til virkelig kollektiv transport i kollektivfeltene. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Håper de kaster ut de trege elbilene med egoister/matpakkekjørere også Men de fleste el biler som feks buddy er jo ikke en bil, går vell under 4hjuls kjøretøy, moped bil eller hva det er, bil er det i allefall ikke. Så da kan dem vell ikke kjøre der de heller da:P Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Glimrende! Egoister/matpakkekjørere bør absolutt ikke ha noe gratispass til kollektivfeltet bare på grunn av biltypen de bruker. At minibusser må følge de vanlige skiltene som f.eks minst 3 personer i bilen for å få lov til å bruke kollektivfeltet synes jeg er glimrende for framkommeligheten til virkelig kollektiv transport i kollektivfeltene. Enig med dette. På tide vi virkelig satser på kollektiv transport, løsningen med at alle bruker privatbiler til alt er egentlig fryktelig ineffektiv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jepp, jeg er sikker på at over 70% av setene som kjører rundt på norske veier er tomme. Helt enig i at det trengs virkemidler for å få fylt flere av disse setene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg