betablokker Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, Jeg fikk en bot gitt i en litt rar situasjon. Jeg var dum som ikke spurte etter noe som helst bevis for boten jeg fikk. Jeg ble målt til å ha kjørt gjennomsnittlig 106km/t i 80 sone og fikk 4900,- og 2 prikker på lappen. Jeg spurte om "delbetaling" og fikk som svar at jeg da bare skulle vente til fristen for forelegget gikk ut (2uker). Nå har det gått 2mnd og 2uker siden jeg fikk forelegget, har ikke fått noe som helst i posten og lurer nå på hva jeg skal gjøre? Er det lurt å bare glemme det eller bør jeg selv kontakte Si? Er det noen lov om frister for Si å sende ut eller kontakte en angående delbetaling? takker for alle svar Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 I mine erfaringer er det sjeldent lurt å sitte passivt i slike saker der du skylder penger noe sted. Med mindre du har god dokumentasjon på hva du har blitt bedt om å gjøre og du har et helt tydelig inntrykk av hva det kommer til å koste deg ville jeg tatt en aktiv rolle og ringt på nytt og forklart situasjonen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Emnetittel oppdatert til noe mer beskrivende. MVH KVTL Lenke til kommentar
betablokker Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Ok, men siden han bare var 1 person, vil det da si at viss jeg "påstår" at han sa at jeg skulle vente på et brev fra Is bli "ord mot ord"? Jeg fikk et "forenklet forelegg" (En lapp) og der stod det betalingsfrist 2 uker. Beskjeden var at jeg kunne velge delebetaling ved å vente på at fristen skulle gå ut og bli oppringt av Is. Tiden som har gått nå er 2mnd2uker uten et eneste brev eller henvendelse på tlf. Men som du sier, gjerne lurt å ringe for å høre.. tviler vell egentlig på at det bare kan ha blitt glømt eller noe.. Noen som vet om det er en frist fra politiet eller Is side på å sende ut regning? uendelig tid? Endret 2. januar 2008 av betablokker Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Fristen er vel normalt 3 år (muligens 2), men uansett har du selv plikt til å ta kontakt når du ikke har fått en regning. Siden du ikke har gjort det og ikke betalt regningen vil du sansynligvis snart få en purring (med et relativt høyt purringsgebyr), og så går den til inkasso. Du burde ringt for lenge siden, før betalingsfristen gikk ut. Det er mulig politimannen har sagt det du tror han har sagt, selv om det høres rart ut, men det er uansett din plikt å sørge for at du gjør det riktig, og du som får ansvaret hvis du ikke gjør det. Endret 3. januar 2008 av Naranek Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Krav fra staten kommer som påleggstrekk av lønnen din om du ikke betaler. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 For det første: Han har bevis, på video, om han kjørte sivil tjenestebil. Da trenger de ikke være to. Har blitt tatt på samme måte og sett video av meg selv, jeg. De opererer kun med en mann og video i bilene ved vanlig sivil patruljering, det er vanlig prosedyre, og du har ingenting å komme med av protester. For det andre: Brev/purring fra SI kan ta veldig lang tid, vi snakker om 2-4mnd. Men det kommer, og når det gjør det, kan du ringe dem for å få avbetalingsordning. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Siden du ikke har gjort det og ikke betalt regningen vil du sansynligvis snart få en purring (med et relativt høyt purringsgebyr), og så går den til inkasso. Man får IKKE noe ekstra gebyr på første purring fra Statens Innkrevingssentral (kanskje på andre....). Lenke til kommentar
betablokker Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 saken er løst uansett. Fikk brev i går. Tok cirka 2,5mnd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå